Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een A klasse 160 W168 benzine automatisch versnellingsbak. Gisteren deed zich het volgende probleem voor;
Tijdens het optrekken kwam het ESP-BAS lichtje tevoorschijn . De versnellingsbak indicator ((P,N,D en R) rechtsonder op het scherm in de kilometerteller verdween ook. Aan de kant gezet terug gestart en de auto vertrok in 2de versnelling en schakelde niet meer( veiligheidsmodus). Vandaag laten uitlezen en foutcode P0600 Forward Transmission Control. Volgens sommigen dient de ECU en de versnellingsbak vervangen te worden. Heeft iemand ervaring met dit probleem? IK heb alle connecties nagekeken en geen corrosie aangetroffen. Moet ik nu verder zoeken is het ESP systeem of in de versnellingsbak? De auto heeft 155000km en ligt op LPG.
Dank voor alle info
Groeten Ramzi
Re: W168 A160 automaat foutcode P0600
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Is er met de zoekfunctie niks te vinden? Ik meen weleens te hebben gelezen dat de electronica van deze bak regelmatig stuk gaat en vervangen moet worden.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- motorhan
- Donateur
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
- Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
- Locatie: Cranendonck
Bij ons brandde ook het ESP/Bas lampje. de printplaat is toen opgestuurd naar Dld eb gerepareerd. in Nederland konden ze dat schijnbaar niet.
Er gaan hier op het Forum meerdere draadjes over. er waren volgens de dealer overigens meerdere foutcodes.
Succes
Met vr gr
Han
Er gaan hier op het Forum meerdere draadjes over. er waren volgens de dealer overigens meerdere foutcodes.
Succes
Met vr gr
Han
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
- Sam Oudshoorn
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 30 nov 2014 18:13
- Specialisatie: Versnellingsbakken
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Goedemorgen,
Vervelend om te horen dat je klachten hebt met je auto helaas heb ik niet heel positief nieuws voor je.
Er zijn bij deze versnellingsbak diverse klachten ik zou je willen adviseren een goede diagnose uit te laten voeren voordat je wat laat repareren.
Onze ervaring met deze transmissie is dat de besturing veel al verslijt en deze grote gevolgen kan hebben op de rest van de transmissie.
Wij kunnen op een snelle en effectieve manier een goede diagnose voor je stellen dan kijken wij niet alleen naar jou klacht maar ook de staat van de transmissie, mocht hieruit blijken dat er meer aan de hand is dan kom je in de toekomst niet met onverwachte kosten te staan.
Met vriendelijke groet,
Sam Oudshoorn
Vervelend om te horen dat je klachten hebt met je auto helaas heb ik niet heel positief nieuws voor je.
Er zijn bij deze versnellingsbak diverse klachten ik zou je willen adviseren een goede diagnose uit te laten voeren voordat je wat laat repareren.
Onze ervaring met deze transmissie is dat de besturing veel al verslijt en deze grote gevolgen kan hebben op de rest van de transmissie.
Wij kunnen op een snelle en effectieve manier een goede diagnose voor je stellen dan kijken wij niet alleen naar jou klacht maar ook de staat van de transmissie, mocht hieruit blijken dat er meer aan de hand is dan kom je in de toekomst niet met onverwachte kosten te staan.
Met vriendelijke groet,
Sam Oudshoorn
Ondertussen heel wat speurwerk gedaan op de a klasse. Een diagnose laten uitvoeren met STAR met volgende fout codes: P2400,2401,2403 en 200A. Ik krijg op de grote fiche van de ABS pomp slechts 9 volt. Moet ik daar geen 12 volt krijgen? Na een paar wat met de grote kabelbundel te spelen was het probleem opgelost. Dus de fout ligt eerder aan de bedrading van het ESP-BAS systeem. Heeft iemand een schema van het systeem aub?
Alvast bedankt Benzers...
Alvast bedankt Benzers...
Hoi allemaal,
Even een feedback en de oplossing van het probleem; Indien het schermpje op je dashbord verdwijnt en en het lampje van ESP BAS gaat branden en de automaat in noodloop gaat, Is de computer module (ECU - FTC) in de automaatbak stuk. Ik heb deze vervangen en de auto rijdt prima. Alleen is het lastig om de het juiste niveau van de automaat olie te meten daar er geen olie-pijlstok in zit. Ik heb bij het aflaten van de olie 3.5 liter afgetapt en 4 liter bijgedaan. Dat was een beetje te veel het overtollige olie is langs de beluchter eruit gekomen. Goed ontvet en klaar. Ongeveer 2 uur werk.
Indien vragen over deze topic help ik graag
Even een feedback en de oplossing van het probleem; Indien het schermpje op je dashbord verdwijnt en en het lampje van ESP BAS gaat branden en de automaat in noodloop gaat, Is de computer module (ECU - FTC) in de automaatbak stuk. Ik heb deze vervangen en de auto rijdt prima. Alleen is het lastig om de het juiste niveau van de automaat olie te meten daar er geen olie-pijlstok in zit. Ik heb bij het aflaten van de olie 3.5 liter afgetapt en 4 liter bijgedaan. Dat was een beetje te veel het overtollige olie is langs de beluchter eruit gekomen. Goed ontvet en klaar. Ongeveer 2 uur werk.
Indien vragen over deze topic help ik graag
Hallo Avtaxi ,
Ik heb mijne uit een tweedehands versnellingsbak afgebouwd en geplaatst. De bak heb ik 200 euro betaald. je vind een versnellingsbak tussen de 200 en 350 euro in Belgie (al dan niet met garantie). Een nieuwe is veel te duur en overtreft meestal de waarde van de auto.
MVG
Ik heb mijne uit een tweedehands versnellingsbak afgebouwd en geplaatst. De bak heb ik 200 euro betaald. je vind een versnellingsbak tussen de 200 en 350 euro in Belgie (al dan niet met garantie). Een nieuwe is veel te duur en overtreft meestal de waarde van de auto.
MVG
Je moet het internet goed afspeuren want deze automaten zijn best veel gevraagd. Ik ben als volgt te werk gegaan.
Van de 2dehands bak :Batterij afkoppelen !!1) olie aflaten 2) carterpan los 3) filter eraf 4) ongeveer 24 bouten torx losmaken van de ECU ( bij laatste bout ECU ondersteunen dat die niet naar beneden valt.) 5) Proper maken want er plakt nog heel wat olie aan.
Auto op de brug gezet en met een pijlstok uw olie niveau meten( verkrijgbaar via net voor 20 euro) zodat je een referentie hebt voor het bijvullen.
1) conector (5pin) losmaken bovenaan de versnellingsbak ( is moeilijk toegankelijk maar lukt) 2) olie aflaten en meten hoeveel liter er af komt. Bij was het 3.5 liter.3) carterpan los door 6 torx met beugels 4) ongeveer 24 bouten torx losmaken van de ECU ( bij laatste bout ECU ondersteunen dat die niet naar beneden valt.) 5) er zitten 5 filtertjes en 3 veertjes in de kanaaltjes van de bak. Zorg dat je die kan opvangen wanneer ze er uit moesten vallen.6) goede ECU erop ondersteunen en in het midden vast zetten.è) de rest van de bouten erop. 8) nieuwe filter erop 9) carter met nieuwe dichting erop en vastzetten.
Voor je terug olie bijvult even contact opzetten (NIET STARTEN) om na te gaan of je nu wel een schermpje hebt met P,R,N en D. Zo ja bijvullen.
Ik heb een link met documentatie laat maar weten of je deze wenst.
Groeten Ramzi
Van de 2dehands bak :Batterij afkoppelen !!1) olie aflaten 2) carterpan los 3) filter eraf 4) ongeveer 24 bouten torx losmaken van de ECU ( bij laatste bout ECU ondersteunen dat die niet naar beneden valt.) 5) Proper maken want er plakt nog heel wat olie aan.
Auto op de brug gezet en met een pijlstok uw olie niveau meten( verkrijgbaar via net voor 20 euro) zodat je een referentie hebt voor het bijvullen.
1) conector (5pin) losmaken bovenaan de versnellingsbak ( is moeilijk toegankelijk maar lukt) 2) olie aflaten en meten hoeveel liter er af komt. Bij was het 3.5 liter.3) carterpan los door 6 torx met beugels 4) ongeveer 24 bouten torx losmaken van de ECU ( bij laatste bout ECU ondersteunen dat die niet naar beneden valt.) 5) er zitten 5 filtertjes en 3 veertjes in de kanaaltjes van de bak. Zorg dat je die kan opvangen wanneer ze er uit moesten vallen.6) goede ECU erop ondersteunen en in het midden vast zetten.è) de rest van de bouten erop. 8) nieuwe filter erop 9) carter met nieuwe dichting erop en vastzetten.
Voor je terug olie bijvult even contact opzetten (NIET STARTEN) om na te gaan of je nu wel een schermpje hebt met P,R,N en D. Zo ja bijvullen.
Ik heb een link met documentatie laat maar weten of je deze wenst.
Groeten Ramzi