Heren willen jullie alsjeblieft privé veder discussiëren?
Cornelis en zjelko
W211 320cdi noodloop geen managment lamp
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik zit hier geen onzin te verkondigen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Nee, gekkigheid maken is mijn "afdeling"
Eigenlijk was ik best serieus ook , Maar zal het niet meer doen
Eigenlijk was ik best serieus ook , Maar zal het niet meer doen
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Oké top ! Ik zal met dit probleem dan hier even door rijden en even voor de zekerheid nog langs de dealer brengen om te laten kijken. Als hun geen fout codes kunnen zien , ga ik in Nederland k&n filter halen! Bedankt voor je informatieEdjeB schreef:Dag Mustafa, wij hadden na het plaatsen van een K&N lucht filter geen problemen met olie of iets dergelijks in de lucht massa meter.
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Wij noemen dat "Quote verkloot"...Cornelis schreef:net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juistzjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat bij tempo 100 een gechipte 320CDI te weinig lucht kan aanzuigen via een (schoon) standaard luchtfilter.
Ik rij zelf al een jaar of 10 met K&N inlegfilters, maar meer omdat ik af en toe schoonmaken zinvoller vind dan weggooien. Zolang je maar goed schoonmaakt, goed laat drogen, niet teveel olie gebruikt en de olie lang genoeg in laat trekken, krijg je geen olie op je LMM.
Daar heb ik er wel eens een van stuk gehad omdat er bij een niet nauwkeurige filterwisseling (niet zelf gedaan) zand en vuil aan de verkeerde zijde van het filter was gekomen. Dat "bombardeert" vervolgens de gloeidraad van de LMM.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Beste Jeroen,Jeroen schreef:Wij noemen dat "Quote verkloot"...Cornelis schreef:net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juistzjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat bij tempo 100 een gechipte 320CDI te weinig lucht kan aanzuigen via een (schoon) standaard luchtfilter.
Ik rij zelf al een jaar of 10 met K&N inlegfilters, maar meer omdat ik af en toe schoonmaken zinvoller vind dan weggooien. Zolang je maar goed schoonmaakt, goed laat drogen, niet teveel olie gebruikt en de olie lang genoeg in laat trekken, krijg je geen olie op je LMM.
Daar heb ik er wel eens een van stuk gehad omdat er bij een niet nauwkeurige filterwisseling (niet zelf gedaan) zand en vuil aan de verkeerde zijde van het filter was gekomen. Dat "bombardeert" vervolgens de gloeidraad van de LMM.
gr J
Waar zou het dan aan kunnen liggen volgens jouw?
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Zoals hierboven al gezegd, de auto is gechipt en de EGR-klep werkt niet meer. Er is dus van alles en nog wat veranderd aan de hoeveelheid brandstof, lucht, O2 gehalte, inspuitmomenten en ms turbodruk t.o.v. hoe MB het ding ooit ontworpen heeft. Het beste lijkt me de auto weer in oorspronkelijke staat terug te brengen / terug te gaan naar hen die eea hebben “aangepast”.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Beste René,René SLK230 schreef:Zoals hierboven al gezegd, de auto is gechipt en de EGR-klep werkt niet meer. Er is dus van alles en nog wat veranderd aan de hoeveelheid brandstof, lucht, O2 gehalte, inspuitmomenten en ms turbodruk t.o.v. hoe MB het ding ooit ontworpen heeft. Het beste lijkt me de auto weer in oorspronkelijke staat terug te brengen / terug te gaan naar hen die eea hebben “aangepast”.
Ik wil niet bijdehand zijn maar hiervoor had ik s211 e320 cdi en die gaf helemaal geen problemen. Bij het zelfde bedrijf was die ook gechipt en die had helemaal niks. Het is toch raar dat er bij deze dan wel problemen voor doet
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Geen 2 gebruikte auto’s zijn hetzelfde.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Graag het waarschuwen en dergelijke overlaten aan het moderatieteam. Gebruik daarvoor de Meld knop /!\ als je van mening bent dat we dat moeten doen.Mussie023 schreef:Heren willen jullie alsjeblieft privé veder discussiëren?
Cornelis en zjelko
Verder hebben we inderdaad een groot chiptuning topic waar je eventueel eens doorheen kan lezen. En zoals René zegt, elke auto wordt anders gereden en slijt anders, er zit variatie in materiaalsamenstellingen, bouwtoleranties... dus inderdaad zijn geen 2 auto's hetzelfde en is er geen garantie dat als het bij A lukt, het bij B nooit mis kan gaan.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Zou toch voor de zekerheid je vacuum/luchtslangen even nalopen en kijken hoe fris ze nog zijn. Je schreef dat eerder de motorophanging behoorlijk versleten was (maar nu niet meer) tijdens die periode hebben de slangen wellicht te lijden gehad waardoor er mss nu een zwakke tussen zit? Iig succes en hoop dat je heelhuids en snel op je bestemming aankomt.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik denk eerder aan een vervuild luchtfilter of een turboslang met een scheurtje of een ander vacuum dan wel druklek.
Mijn betoog was dat je het niet gaat oplossen met een (verder heel goed bruikbaar, mits juist behandeld) K&Nfilter.
Wat gebeurt er trouwens met de stekker van de LMM los? Rijdt ie dan helemaal niet meer (constant noodloop), of gaat ie dan terug in de vaste fabrieksmodus?
gr J
Mijn betoog was dat je het niet gaat oplossen met een (verder heel goed bruikbaar, mits juist behandeld) K&Nfilter.
Wat gebeurt er trouwens met de stekker van de LMM los? Rijdt ie dan helemaal niet meer (constant noodloop), of gaat ie dan terug in de vaste fabrieksmodus?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
- Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
- Locatie: Heemskerk
Heren ,
Ben gisteren avond op me bestemming aangekomen. Vandaag de auto even leeg halen en even bijkomen.. Ik ga hem morgen even langs de garage brengen. Zodra ik meer weet of eventueel opgelost is geef ik het door ! Bedankt voor jullie meedenken en zal alles mee geven aan de monteur of ie daar ook op wilt letten! Nogmaals bedankt alle !
Ben gisteren avond op me bestemming aangekomen. Vandaag de auto even leeg halen en even bijkomen.. Ik ga hem morgen even langs de garage brengen. Zodra ik meer weet of eventueel opgelost is geef ik het door ! Bedankt voor jullie meedenken en zal alles mee geven aan de monteur of ie daar ook op wilt letten! Nogmaals bedankt alle !