Frans928 schreef:Er komen straks vast bedrijfjes die de batterijen gaan vervangen in Li-grafeen. Dan heb je gelijk 2x meer actieradius. In China zie ik bedrijfjes die dat voor eur 3000 maken, dan nog inbouwen als MB350e-pakket.....
Nog even narekenen: besparing wegenbelasting + benzine - electriciteitskosten brengt je bij 30000km/jr in 10 jaar zo'n 8000 euro netto besparing op. Een pakket kost dan eur 8000. Het is de vraag of het batterijpakket 10 jaar meegaat, die van mij is na 3 jaar al teruggelopen naar 75% capaciteit.
Oftewel, een plug-in (ook Volvo en Toyota) is niet interessant meer om aan te schaffen.
De Volvo is een dikke diesel die onder half tarief wegenbelasting valt. Is voor mij interessant genoeg.
O en lekker dichtbij de ingang parkeergelegenheid....
Hoever ik op die 3AAA batterijen in de kofferbak kom boeit niet zo
Dat trouwens je accu zo slecht is, is iets waarvoor Mercedes zich moet schamen, maar ja dat doen fabrikanten niet zo snel, zie de kettingen die bij diverse merken ook sneuvelen, of van een bepaald merk/motortype in een olieboot transformeren. Maar diverse fabrikanten van accupakketten hebben al aangetoond dat het niet zo hoeft te zijn.