Goedenavond,
Bij deze wil ik mij graag voorstellen.
Sinds kort geïnteresseerd in de aanschaf van een 2e hands MB.
Nu de zoektocht langzaam op gang komt en ik mijn keuze, mede door het bekijken van het MB-forum, wat concreter heb kunnen maken vondt ik het wel zo netjes om mij hier aan te melden.
Als MB-noob zal ik voorlopig niet kunnen bijdragen in kennis en kunde maar hoop wel op die van jullie te kunnen rekenen.
Groet,
Marco.
Even voorstellen MDK.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Welkom Marco. En welk model gaat t worden?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Dank je René.
Als het doorgaat ligt mijn voorkeur bij een:
W204, C180 of C200, 2008, benzine, automaat, Avantgarde, zilverkleurig.
Ik ben inmiddels via http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=90855 geholpen aan het onderhoudsschema (zodat ik bij aankoop kan terug zien of het onderhoud met de juiste interval is toegepast).
Verder heb ik naar 2 dealers een email gestuurd met de vraag of zij mij bij aankoop kunnen helpen met een aankoopkeuring en het uitlezen van de werkelijke kilometerstand.
Ik twijfelde nog over een hangeschakelde bak i.p.v. een automaat (mijn beperkte kennis deed mij vermoeden dat een automaat duurder is in onderhoud en reparatie) maar na wat ik gelezen heb moet een Mercedes automaat nagenoeg onderhoudsvrij meegaan.
Die zelfde beperkte kennis deed mij vermoeden dat MB dieselmotoren waren krachtpatsters zijn die km's lang meegaan.
Ben benieuwd of dat voor de benzinemotoren ook geldt? , wat vindt jij/jullie?
Als het doorgaat ligt mijn voorkeur bij een:
W204, C180 of C200, 2008, benzine, automaat, Avantgarde, zilverkleurig.
Ik ben inmiddels via http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 46&t=90855 geholpen aan het onderhoudsschema (zodat ik bij aankoop kan terug zien of het onderhoud met de juiste interval is toegepast).
Verder heb ik naar 2 dealers een email gestuurd met de vraag of zij mij bij aankoop kunnen helpen met een aankoopkeuring en het uitlezen van de werkelijke kilometerstand.
Ik twijfelde nog over een hangeschakelde bak i.p.v. een automaat (mijn beperkte kennis deed mij vermoeden dat een automaat duurder is in onderhoud en reparatie) maar na wat ik gelezen heb moet een Mercedes automaat nagenoeg onderhoudsvrij meegaan.
Die zelfde beperkte kennis deed mij vermoeden dat MB dieselmotoren waren krachtpatsters zijn die km's lang meegaan.
Ben benieuwd of dat voor de benzinemotoren ook geldt? , wat vindt jij/jullie?
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ben geen 204 kenner, maar er zal vast iemand iets zinnigs over kunnen zeggen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Er zit een blok tussen de 4-cilinders met kettingrek en problemen met de nokkenasverstellers en tandwielen van de distributie....
De M271, zet dat motornummer maar eens in de zoekfunctie in Technische vragen
De M271, zet dat motornummer maar eens in de zoekfunctie in Technische vragen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Mmm M271 komt daarin niet goed uit de bus...
Gevonden tips zijn bij een koude start luisteren naar een ratel en een preventieve controle op ketting, tandwielen en spanner (kosten onbekend).
Aangezien ik motorisch 2 linker handen heb vraag ik me nu af of de W204 een goede keuze is...
Had dit soort problemen niet verwacht bij MB (ook de reden waarin ik op mijn zoektocht ben afgestapt van BMW 3 serie en Audi A4).
Gevonden tips zijn bij een koude start luisteren naar een ratel en een preventieve controle op ketting, tandwielen en spanner (kosten onbekend).
Aangezien ik motorisch 2 linker handen heb vraag ik me nu af of de W204 een goede keuze is...
Had dit soort problemen niet verwacht bij MB (ook de reden waarin ik op mijn zoektocht ben afgestapt van BMW 3 serie en Audi A4).
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Een automaat heeft op tijd z'n beurt nodig. Het is niet heel goedkoop, maar nog altijd stukken minder dan een revisie/nieuwe automaat. En als je graag automaat rijdt dan neem je het onderhoud denk ik wel voor lief (ik wel iig). Zoals in het onderhoudsdocument staat: vloeistof verversen en filter vervangen.
2008 is volgens mij de 'eerste' M271 (nog met compressor). Let wel op dat je 2 varianten van de 180 hebt, namelijk een 1.6 en een 1.8 (eigenlijk zelfs 3 maar de laatste kwam pas eind 2009). Vergeet niet dat je op een forum altijd alle probleemgevallen bij elkaar ziet. En het is inderdaad altijd goed om na te gaan of de auto tijdig en correct onderhoud heeft gehad.
Dealers doen een aankoopkeuring voor 100 euro dacht ik.
2008 is volgens mij de 'eerste' M271 (nog met compressor). Let wel op dat je 2 varianten van de 180 hebt, namelijk een 1.6 en een 1.8 (eigenlijk zelfs 3 maar de laatste kwam pas eind 2009). Vergeet niet dat je op een forum altijd alle probleemgevallen bij elkaar ziet. En het is inderdaad altijd goed om na te gaan of de auto tijdig en correct onderhoud heeft gehad.
Dealers doen een aankoopkeuring voor 100 euro dacht ik.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Hoe strenger de milieu eisen hoe gecompliceerder de motor naast kostenbesparing op materiaal en gewicht omMDK schreef: Had dit soort problemen niet verwacht bij MB (ook de reden waarin ik op mijn zoektocht ben afgestapt van BMW 3 serie en Audi A4).
concurrerend te blijven.
Vroegâg maakte de ontwikkelingsafdeling van MB een nieuw model en ging dan naar de Vorstand om te melden wat die
auto moest gaan kosten. Tegenwoordig zegt de Vorstand onder druk van het milieu en de aandeelhouders wat ze willen hebben
en binnen welk budget...…
En bovenstaande geldt helaas tegenwoordig voor elk gangbaar merk, zelfs de oerbetrouwvbare saaie Toyoya's die wereldwijd meestal
als meest probleemloze merken uit Adac/Anwb en aanverwante gebruikstesten kwamen qua storingen etc. zijn niet meer
wat ze 10-15 jaar geleden nog wel waren....
Dat klopt, zie het als een handvat in je keuze en een waarschuwing voor wat er eventueel mis kan gaan. Er isS_W204 schreef:Vergeet niet dat je op een forum altijd alle probleemgevallen bij elkaar ziet
altijd wat en dat ontwijk je of neem je voor lief.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Bericht van een dealer binnen, aankoopkeuring a 75,-.S_W204 schreef: Dealers doen een aankoopkeuring voor 100 euro dacht ik.
Helemaal zo gek nog niet om te laten doen dus.
Dealer gaf aan de sleutel niet uit te kunnen lezen om hiermee de KM-stand te controleren.
Dacht toch echt dat ik deze mogelijkheid ergens had gelezen.
Zaak voor mij is om na aankoop de volgende punten onafhankelijk te controleren:
- Aankoopkeuring.
- KM-stand checken (geen idee hoe ik dit nu kan achterhalen).
- Kettingrek en tandwielen te checken (geen idee of een dealer dit preventief kan doen en wat de kosten hiervan zijn).
Tevens bij aankoop checken op een "ratel" bij koude start.
Naast standaard garantie ook afspraken te maken over de vermelde KM-stand vs de werkelijke KM-stand.
En bespreken van extra garantie op ketting en tandwielen.
Tot zover al weer een hoop extra informatie via jullie/het forum tot mij kunnen nemen.
Bedankt daarvoor!
Naar aanleiding van de flinke schade die ketting en tandwielen van een M271 kunnen oplopen ben ik in onderstaand topic verder gegaan op de inhoudelijke behandeling van dit probleem:
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890490
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 90#p890490
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om het aanschaffen van een W204 uit te stellen.
Voor mij is het probleem (distributieketting/tandwielen) van het M271 blok en de kosten die dit met zich meebrengt de reden om nog eens goed te overdenken of ik dit risico wil lopen.
Met name het uiterlijk van de W204 sprak mij erg aan, een stap "terug" naar een W203 is voor mij op dit moment nog geen optie.
Een model later past niet binnen het budget.
één ieder die mij de afgelopen tijd heeft geholpen wil ik hierbij hartelijk danken!
Groet Marco.
Voor mij is het probleem (distributieketting/tandwielen) van het M271 blok en de kosten die dit met zich meebrengt de reden om nog eens goed te overdenken of ik dit risico wil lopen.
Met name het uiterlijk van de W204 sprak mij erg aan, een stap "terug" naar een W203 is voor mij op dit moment nog geen optie.
Een model later past niet binnen het budget.
één ieder die mij de afgelopen tijd heeft geholpen wil ik hierbij hartelijk danken!
Groet Marco.