W211 gezocht beige/zilvergrijs elegance 6 cilinder
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ik hou mij nog steeds aanbevolen... Elegance uitvoering is een must, kleur beige of grijs/zilver, het liefst beige, is mijn favoriete kleur voor een W211. Automaat 100% must.
Ik care niet zo om km stand als de auto goed onderhouden is met onderhoudshistorie en vooral met nieuwe Sbc, maar het liefst natuurlijk wel een km stand van onder de 2 ton En vraagprijs max 7k.
Ik care niet zo om km stand als de auto goed onderhouden is met onderhoudshistorie en vooral met nieuwe Sbc, maar het liefst natuurlijk wel een km stand van onder de 2 ton En vraagprijs max 7k.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Laat die sbc toch los en reserveer 12-1300 euro. Die van mij kwam pas ver in de 3 ton....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Die van mij ook, kostte niks maar bleek achteraf toch goed te zijn...Cornelis schreef:Laat die sbc toch los en reserveer 12-1300 euro. Die van mij kwam pas ver in de 3 ton....
Ik wil wel vragen of ze hem nog hebben liggen, heb je in ieder geval een reserve
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat is wel heel kort door de bochtCornelis schreef:Laat die sbc toch los en reserveer 12-1300 euro. Die van mij kwam pas ver in de 3 ton....
Tijdens mijn zoektocht heb ik wel ervaren dat het prijsverschil tussen een goed onderhouden exemplaar en een Kwikfit / Ducktape / Gamma olie exemplaar niet heel groot is.
Het is niet onverstandig om een voor een exemplaar met een verse sbc-pomp te gaan (als de rest klopt), een exemplaar zonder is namelijk niet € 12-1300 goedkoper. De nota voor 'mijn' sbc-pomp was trouwens € 1.900.
Alles wat de vorige eigenaar heeft laten doen komt in principe niet meer op jouw bordje. Als je budget niet oneindig is dan is wat langer zoeken naar een dergelijk exemplaar een prima strategie.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Meningen verschillen (en gelukkig mag dat hier)
Ik doelde niet op een duck tape exemplaar maar meer op de onvoorspelbaarheid van het einde van de sbc pomp, ergens tussen
de 1/2 en 3-4-5 ton....
Als Elegance en een nieuwe sbc pomp de eerste zoekcriteria zijn wordt de keuze wel erg beperkt zeker als kleurvoorkeur op 2 staat......
En 12-1300 is reëel als je weet waar omdat de licentie kennelijk verlopen is en exact dezelfde Bosch pompen buiten MB om
verkocht mogen worden.
Ik doelde niet op een duck tape exemplaar maar meer op de onvoorspelbaarheid van het einde van de sbc pomp, ergens tussen
de 1/2 en 3-4-5 ton....
Als Elegance en een nieuwe sbc pomp de eerste zoekcriteria zijn wordt de keuze wel erg beperkt zeker als kleurvoorkeur op 2 staat......
En 12-1300 is reëel als je weet waar omdat de licentie kennelijk verlopen is en exact dezelfde Bosch pompen buiten MB om
verkocht mogen worden.
Laatst gewijzigd door Cornelis op 18 jun 2018 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44423
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Is niet het aantal keer dat het rempedaal is ingedrukt bepalend?Cornelis schreef:.... maar meer op de onvoorspelbaarheid van het einde van de sbc pomp, ergens tussen
de 1/2 en 3-4-5 ton.......
Als je dan een auto hebt die vrijwel dagelijks naar Berlijn rijdt, dan gaat zo'n SBC pomp langer mee dan de auto.
#doeslief
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat bedoel ik, de mijne is met 80% Langstrecken km's vervangen op 375 dkm (ik anticipeer meer dan dat ik rem en dat scheelt)Peter schreef:Is niet het aantal keer dat het rempedaal is ingedrukt bepalend?Cornelis schreef:.... maar meer op de onvoorspelbaarheid van het einde van de sbc pomp, ergens tussen
de 1/2 en 3-4-5 ton.......
Als je dan een auto hebt die vrijwel dagelijks naar Berlijn rijdt, dan gaat zo'n SBC pomp langer mee dan de auto.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
En waar ik op doel is dat budgetten verschillen.Cornelis schreef:Meningen verschillen (en gelukkig mag dat hier)
Ik doelde niet op een duck tape exemplaar maar meer op de onvoorspelbaarheid van het einde van de sbc pomp, ergens tussen
de 1/2 en 3-4-5 ton....
Als Elegance en een nieuwe sbc pomp de eerste zoekcriteria zijn wordt de keuze wel erg beperkt zeker als kleurvoorkeur op 2 staat......
En 12-1300 is reëel als je weet waar omdat de licentie kennelijk verlopen is en exact dezelfde Bosch pompen buiten MB om
verkocht mogen worden.
Ik heb overigens ook een Elegance met een verse sbc-pomp gekocht eerder dit jaar
Kwestie van wat geduld en goed zoeken. Op MP wordt de SBC pomp ook wel als abs pomp omschreven.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Nog 1 reactie dan... ook bij een dealeronderhouden 211 kan je makkelijk 1 of meer zeperds hebben van 1k of meer ........
Daarom vindt ik ruim 1k achter de hand niet meer dan normaal, het is geen Golfje maar een dikke auto met bijbehorende
kosten.
Ik wil iig niet weten wat deze mij de afgelopen 7 jaar en 270dkm heeft gekost maar het was het 100% waard !
Daarom vindt ik ruim 1k achter de hand niet meer dan normaal, het is geen Golfje maar een dikke auto met bijbehorende
kosten.
Ik wil iig niet weten wat deze mij de afgelopen 7 jaar en 270dkm heeft gekost maar het was het 100% waard !
Laatst gewijzigd door Cornelis op 18 jun 2018 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dat merk je inderdaad vaker op.Cornelis schreef:Nog 1 reactie dan... ook bij een dealeronderhouden 211 kan je makkelijk 1 of meer zeperds hebben van 1k of meer ........
Daarom vindt ik ruim 1k achter de hand niet meer dan normaal, het is geen Golfje maar een dikke auto met bijbehorende
kosten.
Maar je kunt zoveel mogelijk uitsluiten. Anders komen de kosten van een pomp bovenop de andere zeperds
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Goede vraag, dus ik heb het even nagekeken: over 9 jaar en 220.000km voor mij € 18.662,00Cornelis schreef:Ik wil iig niet weten wat deze mij de afgelopen 7 jaar en 270dkm heeft gekost maar het was het 100% waard !
Dat zijn de hier op het forum geregistreerde kosten wat over het grootste gedeelte dealeronderhoud betreft.
Daar komt nog wat bij aan "opwaarderingen" en nog wat los gepeuter wat hier niet geregistreerd staat.
Dus al rijdend kun je op een 2000 euro per jaar aan onderhoud rekenen (dit is incl alles > banden, vervangend vervoer e.d. dus ook)
Uiteraard zonder benzine, wb en verzekering...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik denk iig ook van niet...
En voor dat geld ben ik dus geen 1 dag zonder auto geweest, op een paar keer na toen ik toch geen auto nodig had.
En voor dat geld ben ik dus geen 1 dag zonder auto geweest, op een paar keer na toen ik toch geen auto nodig had.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ik had het verkeerd opgeschreven denk ik.. Wat ik bedoel is, dat ik liever een auto heb met zeg 270k gelopen verse Sbc pomp en complete onderhoudshistorie dan een auto met 150k gelopen zonder enige vorm van onderhoudshistorie..
Een verse sbc is echt geen must en ik heb wel wat meer geld achter de hand dan voor alleen een Sbc pomp (met andere woorden ik ben niet gek) Maar het LIEFST wil ik wel een auto kopen die recent een nieuwe sbc heeft ja.. Zeker als men kijkt naar de prijzen, de auto word niet meer waard als er net een nieuwe sbc inzit.
De kleur staat op nummer 1 voor de duidelijkheid liefst beige, anders zilver/grijs, elegance uitvoering is gewoon een must en 6 cilinder ook.
Wat km's betreft, ik rij zo ongeveer 13k per jaar dus rond de €2000 aan onderhoud op jaar basis is méér dan genoeg (ik denk eerder rond de 1500,00) Banden gaan bij mij lang mee, ik rij nu al 5+ jaar met dezelfde set banden (Michelen)
Een verse sbc is echt geen must en ik heb wel wat meer geld achter de hand dan voor alleen een Sbc pomp (met andere woorden ik ben niet gek) Maar het LIEFST wil ik wel een auto kopen die recent een nieuwe sbc heeft ja.. Zeker als men kijkt naar de prijzen, de auto word niet meer waard als er net een nieuwe sbc inzit.
De kleur staat op nummer 1 voor de duidelijkheid liefst beige, anders zilver/grijs, elegance uitvoering is gewoon een must en 6 cilinder ook.
Wat km's betreft, ik rij zo ongeveer 13k per jaar dus rond de €2000 aan onderhoud op jaar basis is méér dan genoeg (ik denk eerder rond de 1500,00) Banden gaan bij mij lang mee, ik rij nu al 5+ jaar met dezelfde set banden (Michelen)