EGR softwarematig verwijderen?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
BenzMercedes
Berichten: 420
Lid geworden op: 05 apr 2008 20:12
Locatie: Groningen

13 mar 2018 10:48

Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen. Wie heeft hier ervaring mee? en wat zijn de voor en nadelen.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 2720
Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
Mercedes-Benz: W906 219CDI
Specialisatie: Banden (Vredestein)
Locatie: Tukkerland

13 mar 2018 10:55

Nadeel is dat de auto dan niet voldoet aan de milieu eisen
Groet Benzfreak ;)
ndrmini
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

13 mar 2018 11:06

mijn mening:
mee opletten, dingen die met uitstoot te maken hebben gaan meer en meer gecontroleerd worden
(zie roetfilterfraude en dergelijke)

als de klep goed werkt, laat het zo ;)
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

13 mar 2018 12:29

BenzMercedes schreef:Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen.
Sjoemel software...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

13 mar 2018 16:39

Wat je evt ook kan doen is ipv het softwarematig te doen, een afblindplaatje monteren. De auto blijft dan"orgineel" en kan het simpel ongedaan gemaakt worden.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

13 mar 2018 17:01

Milieudelict.
M.i. niet doen.
w204estate
Berichten: 607
Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg

13 mar 2018 18:32

Mocht je problemen hebben met je egr gewoon software matig verwijderen. Kost minder dan een nieuwe egr of dat ook. Als je aan de milieu denkt, rijd dan geen auto! Ga dan maar lekker fietsen. Sinds wanneer denken wij mensen aan het milieu?
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

13 mar 2018 19:01

Marco schreef:
BenzMercedes schreef:Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen.
Sjoemel software...
Dat ging over het niet gebruiken van de ad blue. VW deed ruim 20.000 km met 2 liter. (Me V 250 1 liter op 1000 km)
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

13 mar 2018 19:09

stamgast_2 schreef:
Marco schreef:
BenzMercedes schreef:Bij veel tuningsbedrijven kun je tegenwoordig de EGR softwarematig verwijderen.
Sjoemel software...
Dat ging over het niet gebruiken van de ad blue. VW deed ruim 20.000 km met 2 liter. (Me V 250 1 liter op 1000 km)
Waarom moesten ze dan vermogen inleveren met de nieuwe software?
greetings Evan
stamgast_2
Berichten: 658
Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter
Locatie: Bippen (de)

13 mar 2018 19:33

Niet door de egr klep. Die werd wel vaak door chiptuners er uit geschreven

Het stukje vermogen wat werdt in geleverd is om het regenereren weer te kunnen doen. dit kost ook vermogen.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

13 mar 2018 19:44

Vanaf mei wordt er bij de apk op gecontroleerd. Met dezelfde wetswijziging wordt sleutelen aan emissiesystemen gezien als wijziging constructie. Word je gepakt, bv. bij een algemene verkeerscontrole, dan wordt je kenteken op 'Wachten op keuren' gezet en mag je zien dat de RDW de wagen goedkeurt. Veel succes!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

13 mar 2018 19:57

stamgast_2 schreef:Niet door de egr klep. Die werd wel vaak door chiptuners er uit geschreven

Het stukje vermogen wat werdt in geleverd is om het regenereren weer te kunnen doen. dit kost ook vermogen.
Dat staat toch compleet los van t adblue verhaal?
greetings Evan
Fuseekogel
Berichten: 454
Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
Mercedes-Benz: W211 200CDI '08

13 mar 2018 21:14

gfgf schreef:Vanaf mei wordt er bij de apk op gecontroleerd. Met dezelfde wetswijziging wordt sleutelen aan emissiesystemen gezien als wijziging constructie. Word je gepakt, bv. bij een algemene verkeerscontrole, dan wordt je kenteken op 'Wachten op keuren' gezet en mag je zien dat de RDW de wagen goedkeurt. Veel succes!
Als je een afblindplaatje of softwarematig de EGR uitschakelt is de pakkans te verwaarlozen. De APK houdt niets meer in dat bij de nieuwe eisen de roetmeting weer ingevoerd wordt. Een EGR die niet meer werkt zal niet veroorzaken dat de uitstoot te hoog is. Voor de interne vervuiling van de motor is er wel wat te zeggen om de EGR uit te schakelen.
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

13 mar 2018 21:28

w204estate schreef:Mocht je problemen hebben met je egr gewoon software matig verwijderen. Kost minder dan een nieuwe egr of dat ook. Als je aan de milieu denkt, rijd dan geen auto! Ga dan maar lekker fietsen. Sinds wanneer denken wij mensen aan het milieu?
Enige nuance zou niet misstaan.
Ik rij auto, maar heb o.a. ook zonnepanelen. Of mag dat niet?
Gebruikersavatar
Tom
Donateur
Berichten: 7261
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/Onderhoud
Locatie: 's-Hertogenbosch

13 mar 2018 21:30

Een blindplaatje kon in de begin jaren vaak probleemloos. Tegenwoordig is dat vaak niet meer zo eenvoudig zonder storingen. Ik vind de huidige EGR systemen van MB erg goed. Weinig problemen naar mijn mening. Ik zou het lekker laten zitten. Bij VW gaat het wel wat vaker kapot is mijn idee. Laatste paar maanden bij twee 1.6tdi de klep/koeler vervangen (en dat is een aardige rotklus).
Plaats reactie