Mercedes-AMG breidt de GT reeks uit met AMG GT 4-Deurs Coupe

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

06 mar 2018 21:01

De AMG GT modelreeks heeft er een nieuwe variant bij. Hetzelfde rijplezier voor het dubbele publiek met de AMG GT 4-Deurs Coupé.
De AMG GT modelreeks heeft er een nieuwe variant bij. Hetzelfde rijplezier voor het dubbele publiek met de AMG GT 4-Deurs Coupé.
AMG-GT-X290-01.jpg (104.24 KiB) 4488 keer bekeken
Mercedes-AMG heeft op de autosalon van Genève het doek getrokken van de vierdeurs variant van de AMG GT. De auto heet Mercedes-AMG GT 4-Deurs Coupé en zal eerst in drie uitvoeringen leverbaar zijn. De AMG GT 4-Deurs Coupé lijkt in veel op de tweedeurs varianten van de AMG GT. Deze eerste door AMG ontwikkelde vierdeurs legt echter meer de nadruk op het combineren van alledaagse bruikbaarheid en comfort met sportwagentechnologie uit Affalterbach.

De eerste verkoopsvrijgave is voorlopig vastgesteld op 22 juni 2018 voor de drie onderstaande varianten. In september 2018 volgt een tweede verkoopsvrijgave voor de GT 43 en GT 43 4Matic+. Volgens de geruchten volgt in 2019 het hybride vlaggenschip GT 73 4Matic+.

De eerste drie leverbare varianten zijn de GT 53 4Matic+, de GT 63 4Matic+ en de GT 63 S 4Matic+:

Mercedes-AMG GT 53 4Matic+
- 3,0-liter zes-in-lijn bi-turbo met 435 pk
- EQ Boost met 22 pk
- AMG Speedshift TCT 9G
- 0-100 km/h in 4,5 seconden, topsnelheid 285 km/h
- gecombineerd verbruik 9,1 l/100 km, gecombineerde CO2 uitstoot 209 g/km

Mercedes-AMG GT 63 4Matic+
- 4,0-liter V8 bi-turbo met 585 pk en 800 Nm koppel
- AMG Speedshift MCT 9G
- 0-100 km/h in 3,4 seconden, topsnelheid 310 km/h
- gecombineerd verbruik 11,0 l/100 km, gecombineerde CO2 uitstoot 252 g/km
- optioneel Dynamic Plus Pakket met actieve motorsteunen
- standaard AMG Cylinder Management cilinderuitschakeling in deellastbereik voor cilinders 2, 3, 5 en 8 (1.000 – 3.250 tpm in “Comfort”)

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+
- 4,0-liter V8 bi-turbo met 639 pk en 900 Nm koppel
- AMG Speedshift MCT 9G
- 0-100 km/h in 3,2 seconden, topsnelheid 315 km/h
- gecombineerd verbruik 11,2 l/100 km, gecombineerde CO2 uitstoot 256 g/km
- standaard actieve motorsteunen
- standaard AMG Cylinder Management cilinderuitschakeling in deellastbereik voor cilinders 2, 3, 5 en 8 (1.000 – 3.250 tpm in “Comfort”)

Exterieur
Het vooraanzicht toont middels de lange motorkap met twee powerdomes duidelijk dat het hier gaat om een auto in de AMG GT modelreeks. De auto beschikt over stijlloze zijruiten en een platliggende achterruit waardoor de auto alle kenmerken heeft van de klassieke coupé-lijnvoering, ook ondanks de aanwezigheid van een tweede zitrij. De getailleerde flanken en de brede schouderlijnen verwijzen naar de sportieve oriëntatie van de auto, wat extra benadrukt wordt door de sterk opgeklopte spatschermen aan de achterzijde. Net als de tweedeurs AMG GT modellen beschikt de 4-Deurs Coupé over platte LED achterlichten en standaard een meervoudig instelbare achterspoiler.

De beide V8-varianten zijn te herkennen aan de drie horizontale lamellen in de luchtinlaten op de hoeken van de voorbumper, aan de Jet-Wing afgewerkt in Silver Shadow, de opvallende diffuser aan de achterzijde en de dubbele uitlaten met trapeziumvormige eindstukken. De AMG GT 53 4Matic+ beschikt over enkele lamellen in de luchtinlaten, ronde uitlaateindstukken en een minder opvallende diffuser.

Optioneel zijn er meerdere exterieurpakketten leverbaar met verscheidene designaccenten. Het Night Pakket omvat hoogglans zwarte sierdelen, terwijl het Chroom Pakket een luxueuzer voorkomen biedt middels sierdelen en inzetstukken in chroom. Er kan ook worden gekozen uit twee Carbon Pakketten en het Aerodynamiek Pakket waardoor de wagen er nog sportiever uit ziet, mede dankzij de vaste achterspoiler (optioneel in carbon afwerking) en grotere voorsplitter. Laatstgenoemde zorgt tevens voor minder lift op de vooras en een verbeterde doorstroming voor de luchtkoeling. Voor de AMG GT 53 4Matic+ kan gekozen worden voor het V8-Styling Pakket waarmee de designelementen van de beide GT 63’s beschikbaar worden.

Onderstel
De zescilinder-variant beschikt standaard over een onderstel met stalen veren en verstelbare dempers. De achtcilinder-varianten zijn daarentegen uitgerust met een luchtgeveerd AMG Ride Control+ onderstel en een stijver subframe voor de vooras, motor, transmissie en stuurinrichting.

Onafhankelijke wielophanging, een grote spoorbreedte en de inrichting voor grote bandenmaten maken het mogelijk om hoge dwarsversnellingen aan te kunnen, terwijl de lage onafgeveerde massa het behendige rijgevoel duidelijk versterkt. De achteras beschikt net als de vooras over een verstevigde montagebasis om een betere NVH-verhouding te bereiken (Noise, Vibration, Harshness). Een holle stabilisatorstang zorgt net als bij de AMG GT R voor een verdere gewichtsreductie op de achteras.

Alle AMG GT 4-Deurs Coupé uitvoeringen zijn uitgerust met de AMG Performance 4Matic+ vierwielaandrijving. Een elektromechanisch aangestuurde koppeling verbindt de altijd aangedreven achteras variabel met de vooras. De wagen bepaalt op elk moment de optimale koppelverdeling, mede naargelang de rijomstandigheden en de wensen van de bestuurder. De overgang van achterwielaandrijving naar vierwielaandrijving en omgekeerd geschiedt vloeiend en onmerkbaar dankzij de intelligente aansturing en de integratie van het systeem in de voertuigarchitectuur. Naast het verbeteren van grip en bochtdynamiek biedt het ook een nog snellere langsacceleratie.

Dankzij de volvariabele koppelverdeling blijft de mogelijkheid behouden om te driften. Hiervoor is Drift Mode aanwezig, standaard op de AMG GT 63 S en optioneel op de AMG GT 63 en AMG GT 53. Drift Mode wordt geactiveerd in rijprogramma “Race” door de beide schakelflippers gelijktijdig te bedienen waardoor het ESP uitgeschakeld wordt en de aandrijflijn zich in handmatige modus bevindt. Daarmee verandert Drift Mode de vierdeurs sportwagen in een pure achterwielaandrijver.

Om de tractie en dynamiek te verbeteren beschikt de AMG GT 63 S standaard over een elektronisch aangestuurd slipdifferentieel op de achteras. Hiermee wordt de slip aan het wiel aan de binnenzijde van de bocht verhinderd, waardoor er meer grip beschikbaar is en er eerder en krachtiger uit bochten kan worden geaccelereerd. Bij remacties op hogere snelheden blijft het voertuig stabieler en bij optrekken uit stilstand is er meer grip beschikbaar. Het elektronische sperdifferentieel is onderdeel van het Dynamiek Plus Pakket en is optioneel leverbaar voor de andere uitvoeringen van de AMG GT 4-Deurs Coupé.

De AMG GT 4-Deurs Coupé reageert nog gevoeliger op stuurinvoer dankzij de actieve achterasbesturing die standaard aanwezig is op de beide V8 uitvoeringen en optioneel leverbaar is voor de zescilinder uitvoering. Het systeem beschikt over twee elektrische verstelmotoren die tot 100 km/h in tegengestelde richting van de vooras sturen, en boven 100 km/h parallel aan de vooras sturen.

De elektromechanische sportparameterbesturing is variabel ondersteund. Dankzij de AMG-specifieke tandheugelverhoudingen biedt dit systeem nauwkeurige feedback. Het systeem kan verschillende maten van stuurbekrachtiging bieden middels de drie modii “Comfort”, “Sport” en “Sport+”. Deze modii zijn gekoppeld aan de rijprogramma’s die gekozen kunnen worden via AMG Dynamic Select. Als het rijprogramma “Individueel” wordt gekozen kan de bestuurder zelf kiezen welke bekrachtigingsmodus actief moet zijn.

Onlosmakelijk verbonden met hoog vermogen en de daarbij horende prestaties is het remsysteem. De V8 uitvoeringen becshikken over composietschijven en remklauwen met zes zuigers vóór en een enkele zuiger achter. Bij de AMG GT 63 zijn de remklauwen rood, de AMG GT 63 S krijgt gele exemplaren.

Ook de AMG GT 53 beschikt over intern gekoelde en geperforeerde composietschijven. De remklauwen zijn hier zilverkleurig, optioneel kan er gekozen worden voor keramische remschijven met bronskleurige remklauwen met zes zuigers vóór en een enkele zuiger achter.

De AMG GT 53 en AMG GT 63 staan standaard op tienspaaks velgen in de kleur vanadium zilver. De afmetingen zijn hierbij 9,5Jx19 H2 ET22 met 255/45 R19 banden vóór, en 11,0Jx19 H2 ET17 met 285/40 R19 banden achter.
De AMG GT 63 S staat op vijf-dubbelspaaks velgen in de kleur tantalgrijs met glansgedraaid front. De afmetingen zijn hierbij 9,5Jx20 H2 ET22,5 met 265/40 R20 banden vóór, en 11,0Jx20 H2 ET20 met 295/35 R20 banden achter.

AMG Dynamics
Middels het nieuwe AMG Dynamics systeem kan gekozen worden uit maximaal zes rijprogramma’s die de AMG GT 4-Deurs Coupé nog duidelijker van karakter laten wisselen. De programma’s zijn “IJs”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+”, “Race” en “Individueel” en zijn toegankelijk via de kantelschakelaar op de middenconsole.

Onder het hoofdbegrip AMG Dynamics vallen behendigheidsfuncties “Basic”, “Advanced”, “Pro” en “Master”, waarmee automatisch al instellingen worden voorbereid en zaken als de aansturing voor ESP, vierwielaandrijving en het reactiekarakter van motor en onderstel intelligent worden aangepast. De oriëntatie reikt hierbij van maximale veiligheid naar maximale rijdynamiek. Middels de modus “Master” onder het rijprogramma “Race” wordt het volle potentieel van de AMG GT 4-Deurs Coupe echt duidelijk, zoals de schakeling, gasresponse, achterasbesturing en vermogensverdeling over alle vier de wielen.

Gran Turismo met nieuw bedieningsconcept
Het interieur presenteert een indruk van hoge prestatie-gerichtheid en exclusiviteit en integreert de beleving van een Gran Turismo met een nieuw bedieningsconcept. Hierbij vormt het sculpturale dashboard een interessant contrast met het centrale vloeiende sierelement, welke naadloos lijkt over te gaan in de deuren. Verlichte uitstroomopeningen in turbine-optiek verfijnen de hoogwaardige beleving en benadrukken de sportieve uitstraling. Overgenomen uit de tweedeurs AMG GT modellen is het centrale V8-design sierstuk op de middenconsole. Deze vervult niet alleen een optische verbinding met de prestaties van de auto, maar biedt voortaan ook een nieuwe functionaliteit.

De beide V8 uitvoeringen beschikken standaard over de Widescreen Cockpit met twee 12,3-inch grote schermen. Hierbij kan worden gekozen uit drie verschillende stijlen: “Classic”, “Sport” en het nieuwe “Supersport”. De Widescreen Cockpit is overigens optioneel ook leverbaar op de AMG GT 53.

Middels het linker Touch Control aanraakelement op het stuur kan informatie links of rechts op het instrumentarium worden weergegeven, zoals de klassieke toerenteller en snelheidsmeter, navigatiegegevens of informatie over de rij-assistenten of de aandrijflijn. Voor de sportieve bestuurder kunnen ook de G-krachten of actuele vermogens- en koppelinformatie worden getoond.

In de “Supersport” weergave worden omvangrijke AMG-specifieke gegevens getoond, zoals de uit de motorsport bekende indicatoren voor het opschakelmoment.

Het centrale scherm bevat alle verdere inhoud en informatie uit de categorieën Navigatie, Radio, Media, Telefoon en Voertuig. De grote kaartweergave op het volledige scherm zorgt voor een perfecte leesbaarheid in alle rijsituaties. Daarnaast kan een Performance-geörienteerde weergave worden ingeschakeld, zoals een visualisatie van de vierwielaandrijving.

Het nieuwe AMG Performance stuurwiel verbindt perfecte ergonomie met maximale functionaliteit. Verscheidene functies zijn samengebracht middels een sportief vormgegeven middenstuk waar middels Touch Control aanraakvlakken exact en intuïtief gekozen kan worden met lichte vingervegen. Optioneel kan het stuur worden uitgerust met additionele bedieningselementen. Onder de rechter spaak bevindt zich dan een ronde draaiknop met geïntegreerd scherm waarmee de AMG rijprogramma’s kunnen worden gekozen. Het gekozen rijprogramma is daarbij zichtbaar op het scherm. Onder de linker spaak bevinden zich twee verticaal gepositioneerde kleurendisplay elementen met schakelaars voor verscheidene AMG instellingen en functionaliteiten.

Geïnspireerd door de tweedeurs AMG GT beschikt de 4-Deurs Coupé over een vergelijkbare V-vormige middenconsole. Deze zijn voorzien van geïntegreerde aanraakdisplays voor de bediening van de aandrijflijn, onderstel, ESP, uitlaatsysteem, Start/Stop functie en achterspoiler. De kleurendisplays zijn gebaseerd op TFT-technologie en laten zich eenvoudig bedienen met een lichte aanraking. De middenconsole is verder voorzien van twee kantelschakelaars voor rijprogramma’s en de luidsprekerinstellingen.

Een verdere primeur voor de nieuwe AMG zijn capacitieve schakelaars bovenaan de gestyleerde V. Hiermee kan de bestuurder de achteruitrijcamera, navigatie, radio, media, telefoon en voertuiginstellingen bedienen. Door de schakelaars op kleine afstand te benadere verschijnt het bijbehorende symbool direct op het hoofdscherm en wordt het item geselecteerd. Door vervolgens op de schakelaar te drukken wordt de betreffende functie bevestigd/geactiveerd. De bestuurder hoeft hierbij niet van de rijrichting weg te kijken daar de betreffende menufuncties gelijk zichtbaar worden gemaakt op het multifunctionele scherm van de Widescreen Cockpit.

Praktisch en luxueus interieur met meerdere zitindelingen
Mercedes-AMG bewijst ook bij de zitplaatsen dat comfort en exclusiviteit niet tegenstrijdig zijn met een op hoge prestaties geörienteerd voertuig. De voorstoelen zijn in meerdere varianten beschikbaar, van extra comfortabele sportstoelen met elegante ruitafwerking tot uitgesproken sportieve Performance stoelen met geïntegreerde hoofdsteunen.

Ook achterin biedt de vierdeurs AMG GT meerdere zitplaatsconfiguraties. Er kan gekozen worden voor een asymmetrisch (60/40) neerklapbare achterbank, of voor één van de twee varianten met individuele zitplaatsen. De High-Class variant is gebaseerd op die van een zakenlimousine. Een console tussen de achterste zitplaatsen met geïntegreerd touchpad-scherm stelt de achterpassagiers in staat om individueel instellingen aan te passen zoals het oproepen van data over de rijdynamiek, tot de aansturing van de sfeerverlichting of de klimaatregeling en stoelverwarming.

De bagageruimte meet 395 liter en beschikt nog over 60 liter onder de laadvloer. Met de neergeklapte achterbank wordt het volume vergroot tot 1.324 liter. Dankzij de grote opening naar de bagageruimte is het in- en uitladen van bagage en goederen aanzienlijk verbeterd. Optioneel kan de grote achterklep worden geopend en gesloten middels een voetbeweging onder de achterbumper als onderdeel van Hands-Free Access.

Onderdeel van de wereldpremière is een eigen geur als onderdeel van het Energizing Comfort systeem.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

67012 67013 67014 67015

67016 67017 67018 67019

67020 67021 67022 67023

67024 67025 67026 67027

67028 67029 67030 67031

67032 67033 67034 67035

67036 67037 67038 67039

67040 67041 67042 67043

67044 67045 67046 67047

67048 67049 67050 67051

67052 67053 67054 67055

67056 67057 67058 67059

67060 67061 67062

67063 67064 67065

Bron: Mercedes-Benz Passion Blog, beelden door Daimler AG
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

06 mar 2018 21:07

Een opgewaardeerde CLS dus..
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

06 mar 2018 21:12

Wat een ontiegelijk dikke en gave wagen is dit geworden!
#doeslief
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

06 mar 2018 21:20

Ik behoor niet tot de doelgroep want kan zoiets niet betalen dus is het eigenlijk zinloos te reageren.
Niettemin: Grotendeels zeer geslaagd als je het mij vraagt. Vind in verhouding (op de foto's althans) alleen de overhang (het deel achter de achterwielen) te lang.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

06 mar 2018 21:23

schim schreef:Een opgewaardeerde CLS dus..
Mooien'auto! Tijd om op te waarderen dan maar! :honger:
Peter schreef:Wat een ontiegelijk dikke en gave wagen is dit geworden!
Inderdaad. Interieur lijkt veel op de rest, maar door de AMG GT middenconsole toch weer apart, en met al die bedieningselementen echt wel een paar treden hoger. Liefste met inklapspoiler, de velgen van die blauwe en de achterste zitrij met hoge tunnel 8-)
René SLK230 schreef:Ik behoor niet tot de doelgroep want kan zoiets niet betalen dus is het eigenlijk zinloos te reageren.
Niettemin: Grotendeels zeer geslaagd als je het mij vraagt. Vind (op de foto's althans) alleen de overhang (het deel achter de achterwielen) te lang.
Ik ook niet, en ik zit er toch effe een lap tekst over te vertalen. :lol: Het enige minpunt vind ik op de achterbumper die onderste strook waar de uitlaten in zitten. De achterkant lijkt een stuk hoger van de grond te zitten dan de rest van de auto. En die vaste spoiler, maar die is toch optioneel.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Omer37
Berichten: 616
Lid geworden op: 04 nov 2013 19:28
Mercedes-Benz: W211 E280 CDI

07 mar 2018 11:19

Ik vind ‘m echt gelukt. :o
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

07 mar 2018 12:14

er ging toch geen 53 model komen? dat lieten ze aan de CLS over
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

07 mar 2018 17:53

Grappig hoe mensen vaak door een licht gekleurde bril kijken:
- op MB forum wordt deze prachtig gevonden
- op algemeen auto liefhebbers forum (toegegeven... daar bovengemiddeld aantal BMW liefhebbers) wordt het door een aantal mensen een gedrocht genoemd...
Smaak is erg persoonlijk :lol: 8-) (A)
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8136
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

07 mar 2018 20:38

E55amg schreef:Grappig hoe mensen vaak door een licht gekleurde bril kijken:
- op MB forum wordt deze prachtig gevonden
- op algemeen auto liefhebbers forum (toegegeven... daar bovengemiddeld aantal BMW liefhebbers) wordt het door een aantal mensen een gedrocht genoemd...[...]
Rijst de vraag wat jij op een "auto liefhebbersforum met een bovengemiddeld aantal BMW liefhebbers" doet :-?
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

07 mar 2018 20:57

Arjen schreef:
E55amg schreef:Grappig hoe mensen vaak door een licht gekleurde bril kijken:
- op MB forum wordt deze prachtig gevonden
- op algemeen auto liefhebbers forum (toegegeven... daar bovengemiddeld aantal BMW liefhebbers) wordt het door een aantal mensen een gedrocht genoemd...[...]
Rijst de vraag wat jij op een "auto liefhebbersforum met een bovengemiddeld aantal BMW liefhebbers" doet :-?
:lol: :lol:
Omdat daar ondanks de lichte overlast door BMW liefhebbers ook nog mensen zijn die zinnige dingen te vertellen hebben over andere merken auto's ;) :D
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

07 mar 2018 21:24

Dat MB-BMW gedoe is zo 2017....
Logboek S500.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

07 mar 2018 22:03

Ze zullen wel jaloers zijn bij de buren dat zij dergelijke auto's niet hebben. :lol:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20669
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08 mar 2018 00:23

E55amg schreef:Grappig hoe mensen vaak door een licht gekleurde bril kijken:
- op MB forum wordt deze prachtig gevonden
- op algemeen auto liefhebbers forum (toegegeven... daar bovengemiddeld aantal BMW liefhebbers) wordt het door een aantal mensen een gedrocht genoemd...
Smaak is erg persoonlijk :lol: 8-) (A)
wat mij betreft is de enige mooie porsche die ooit gemaakt is de panamera maar die wordt dan weer door vrijwel alle porsche fanaten als lelijk bestempeld - smaak is persoonlijk en ondanks dat ik vrijwel niets meer heb met "het mercedes" van tegenwoordig, kan ik dit model echt wel waarderen (wat niet wil zeggen dat ik er 1 zou willen hebben)

greetingz,
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

08 mar 2018 09:51

Mooie auto`s. Lichte voorkeur voor de Panamera
vergelijk.jpg
vergelijk.jpg (147.08 KiB) 4160 keer bekeken
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

08 mar 2018 10:06

Ed schreef:Mooie auto`s. Lichte voorkeur voor de Panamera
vergelijk.jpg
Exact de auto die mij ook gelijk in gedachten schoot toen ik de AMG-GT 4-D zag en ook met je eens, vind de Panamera een iets beter uitziend ontwerp
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Plaats reactie