Beste Mercedes liefhebbers,
ik heb al wat lopen zoeken op het forum maar kom er nog niet helemaal uit, dus hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen.
als ik het goed heb zijn de onderdelen van W210 V6 en V8 uitwisselbaar. Met andere woorden behoudens verschillen in het motorblok zijn interieur en carrosserie, electrische onderdelen van een V6 over te zetten in een V8 en andersom. Er van uitgaand dat de auto's ongeveer dezelfde bouwjaren mopf etc hebben
Ten aanzien van de w210 E50 & E55 heb ik gevonden dat deze modellen verschillen van de anderen in motor, aandrijving, remmen, vering/wielophanging, automaatbak(?). Onderling verschillen E50 en E 55 ook weer van elkaar in motorblok. Zijn carroserie delen en interieur voor grote delen wel uitwisselbaar met de standaard W210 modellen? (behoudens natuurlijk de andere uitvoering van leer die bij AMG ziet) maar zaken zoals knopjes van verwarming, roostertjes, Middensteun, deuren, voor panelen, motorkap etc etc? of kijk ik niet goed naar de plaatjes en is dit alles totaal anders bij de AMG uitvoeringen?
Ik hoort het graag van jullie
Hartelijke groet Bo
verschillen "standaard" w210 en AMG varianten
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Plaatwerk en interieur is allemaal uitwisselbaar. De verschillen zitten alleen in de aandrijflijn.
Alleen de voorbumper en motorkap zijn verschillend tussen pre-mopf en mopf (zijschermen weet ik ff niet).
Alleen de voorbumper en motorkap zijn verschillend tussen pre-mopf en mopf (zijschermen weet ik ff niet).
Logboek S500.
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Zijschermen van een Mopf zijn ook anders dan een Pre-mopf.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En o.a. de schaalverdeling van het KI.....plorie schreef:Plaatwerk en interieur is allemaal uitwisselbaar. De verschillen zitten alleen in de aandrijflijn.....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
En de Remmen , ophanging , stuurwiel , wielen
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Remmen vallen voor mij onder de aandrijflijn. Ophanging is niet anders, er zitten wel stuggere veren en dempers onder maar dat is hetzelfde verschil als Avantgarde vs. Elegance etc. Montagepunten zijn niet anders, iets wat Audi wel deed (moest doen) met de V8 in de A6 destijds.
Logboek S500.
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
De draagarmen voor zijn volgens de onderdelen levering anders ? Of ik moet het mis hebben
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Dank voor alle aanvullingen. Achterliggende reden van mijn vraag is dat er toch regelmatig 'opknappers' worden aangeboden dit met name veel plaatwerk (lees roest) problemen lijken te hebben. Dit lijkt op het eerste gezicht aantrekkelijk maar gezien de vele specifieke onderdelen zal dit toch ook vaak een dure grap zijn. Ik denk dat een 430 in de nabije toekomst voor mij een betere optie is. Begrijp dat dit qua beleving niet vergelijken is maar heb niet de spaarpot voor een E55 ben ik bang.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 02 nov 2014 11:36
- Mercedes-Benz: w210
- Locatie: zuid holland
De 430 avantgarde komt het dichtst bij de e55. Qua onderstel. De 430 heeft al de dikke stabilisatorstangen en grotere remmen. Verder heeft het onderstel op de vering en dempers na dezelfde componenten. De lichter gemotoriseerde versies hebben geen sensor die is gekoppeld aan een zijde van de onderste wieldraagarmen .
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Bedoel je de xenon-optie? Standaard op de V8, maar vast wel als optie op de andere modellen mogelijk geweest?dieseldriver schreef:De lichter gemotoriseerde versies hebben geen sensor die is gekoppeld aan een zijde van de onderste wieldraagarmen .
Logboek S500.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 02 nov 2014 11:36
- Mercedes-Benz: w210
- Locatie: zuid holland
Ok , is die bewegingssensor voor de xenon. , Dan heb ik weer wat bijgeleerd .plorie schreef:Bedoel je de xenon-optie? Standaard op de V8, maar vast wel als optie op de andere modellen mogelijk geweest?dieseldriver schreef:De lichter gemotoriseerde versies hebben geen sensor die is gekoppeld aan een zijde van de onderste wieldraagarmen .
Hoi, heb dit onderwerp via de zoekfunctie gevonden en wil toch even vragen of ik het goed snap dat de 4 deuren van een W210 sedan uit elk modeljaar onderling uitwisselbaar zijn?
We zijn bezig om deuren te zoeken in de kleur 189 voor onze W210 E280 uit 1996; liefst zo dat we de hele deur in zijn geheel kunnen omhangen om van een aantal roestprobleempjes af te komen. De deurkaarten van het AMG interieur willen we ook omzetten - weet niet of dit uitmaakt.
Alvast bedankt voor het meedenken.
We zijn bezig om deuren te zoeken in de kleur 189 voor onze W210 E280 uit 1996; liefst zo dat we de hele deur in zijn geheel kunnen omhangen om van een aantal roestprobleempjes af te komen. De deurkaarten van het AMG interieur willen we ook omzetten - weet niet of dit uitmaakt.
Alvast bedankt voor het meedenken.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Deuren zijn uitwisselbaar en deurkaarten eveneens, je kan zelfs spiegels wisselen, bedrading in de deur, sloten, ruiten enz
Let wel op bvb de rubber lijst onderaan de deur die verschilt bij mopf, wisselen indien je bvb zijschorten monteert enz.
Ik heb nog een W210 staan in 189 Smaragdzwart met nette deuren en héél wat (soms zeldzame) opties.
Kijk ff mee in mijn dagboek (klik klik) en stuur evt een pb.
Let wel op bvb de rubber lijst onderaan de deur die verschilt bij mopf, wisselen indien je bvb zijschorten monteert enz.
Ik heb nog een W210 staan in 189 Smaragdzwart met nette deuren en héél wat (soms zeldzame) opties.
Kijk ff mee in mijn dagboek (klik klik) en stuur evt een pb.
Hoi, heb je logboek gelezen en pb gestuurd.
En bedankt voor je antwoord, maakt de zoektocht toch iets makkelijker.
En bedankt voor je antwoord, maakt de zoektocht toch iets makkelijker.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt