Heren,
Zullen we het netjes houden hier en het niet laten ontsporen?
Adviezen zijn goed bedoelt omdat er nogal wat negatieve ervaringen zijn met tunen. Een ieder is vrij om te doen wat hij wil met z'n eigen auto.
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- Ed
- Moderator
- Berichten: 6275
- Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
- Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
- Locatie: Rotterdam
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Heb ík iets verkeerd gezegd?
Mag ook via PB hoor!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dan hoef je niet zo te schreeuwen!hpp schreef:JIJ VIND JEZELF EEN FLINKE VENT, DOOR IEDEREEN HIER OP HET FORUM AF TE ZEIKEN EN ALLES BETER TE WETEN. HET FORUM IS BEDOELD OM MENSEN TE INFORMEREN EN WAT DIE MENSEN ERMEE DOEN IS HUN EIGEN ZAAK.Borgmonster schreef:Als jij blij bent en tevreden met je chipper, en ontevreden met de vermeende negatieve sfeer hier over chippen, zou ik toch juist hardop zeggen wie die chipper is. Anders moet Igor tóch nog al die bladzijden doorzoeken.hpp schreef:Als je op dit forum iets wil weten over chippen, mag je gaan zoeken op 71 pagina's, niet te doen
Het lijkt wel of het niet mag bij mercedes, er hangt hier een bijzonder negatieve sfeer, terwijl het allemaal prima mogelijk is.
Je moet je goed laten infomeren, dat zou hier veel beter moeten, en een goed bedrijf nemen. Ik rij al 8 jaar met tuning, nog nooit problemen gehad.
Ik denk overigens niet dat iedereen negatief is, maar meer zijn Benz in originele staat wil houden. Er is doorgaans weinig mis met het vermogen van een Benz. De meeste zijn ook ontworpen om mee te cruisen, niet te hoeken. Mocht je dat tóch willen, dan koop je een met een zwaardere motor, of zelfs een AMG. Of een bmw. Eigenlijk is er dus geen reden om te chippen, als ik m'n eigen schrijfsel zo teruglees.
Ergens in die 71 pagina's staan bijvoorbeeld mijn positieve ervaringen van alweer wat langer geleden.
Dat er negativiteit omheen hangt komt waarschijnlijk omdat negatieve ervaringen nou eenmaal meer gemeld worden op het wereldwijde interweb.
Tegelijk denk ik dat er bij interesse best wat gedaan mag worden om jezelf te informeren. Als je daar dan 71 bladzijden voor moet doorlezen... Maar goed... Zelfs de handleiding van een auto lijkt soms al teveel werk te zijn. Iedereen wil instant antwoorden. En men denkt vaak abusievelijk dat dat de taak van een (of meer preciezer dit) forum is.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Wat was de vraag en belangrijker @Igor het antwoord?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik denk deze vraag van Igor, een bladzijde terug:René SLK230 schreef:Wat was de vraag en belangrijker @Igor het antwoord?
Maar of juist ík me hier weer moet gaan bemoeien...Igor schreef:Ik heb een 220cdi met 170 pk bwj 2008 .
Is het aan te raden deze te chippen ?
Hebben jullie eventueel ook een goed adres hiervoor of goed merk powerbox ?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Yuanes
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16 okt 2017 15:01
- Mercedes-Benz: W176 '17, C219 '07, X156 '16
- Specialisatie: IT
Jammer dat dit topic zo negatief is. Aangezien ik het een heel interessante onderwerp vind. Gelukkig is dat niet alleen hier als je googled op chiptuning zie je dat elke forum hetzelfde is. discussiëren is gezond zolang het niet persoonlijk wordt!
Nou dat gezegd te hebben. Heb ik een discussie met een monteur dat ik van mening ben; dat een powerbox simpel de ecu voor de gek houdt en de meeste allemaal hetzelfde zijn. Dus mijn vraag is dit ook daadwerkelijk zo of heb ik het gewoon helemaal verkeerd?
Nou dat gezegd te hebben. Heb ik een discussie met een monteur dat ik van mening ben; dat een powerbox simpel de ecu voor de gek houdt en de meeste allemaal hetzelfde zijn. Dus mijn vraag is dit ook daadwerkelijk zo of heb ik het gewoon helemaal verkeerd?
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Die houdt de ecu voor de gek, ja in zekere zin. Maar dat kan op heel veel verschillende manieren, dus zal het telkens tóch weer anders zijn.
Hoe dan ook, effect heeft het zeker. Voor de een perfect, voor de ander een gruwel.
Hoe dan ook, effect heeft het zeker. Voor de een perfect, voor de ander een gruwel.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- presto
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 nov 2017 16:43
- Mercedes-Benz: mercedes vito 119 w447
- Specialisatie: custom signmaking
- Locatie: zoetermeer
- Contacteer:
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het chippen van een Vito 119 W447 (190pk). Het vermogen standaard is oke, maar heb begrepen dat er een leuke winst te behalen valt op deze motoren. Hoe zit het met eventuele garanties. Ik heb ook gelezen dat er chippers zijn die de fabrieksgarantie overnemen?
Ben benieuwd of er mensen zijn met positieve of negatieve ervaringen met een 119.
Ben benieuwd of er mensen zijn met positieve of negatieve ervaringen met een 119.
Signmaking | Paint protection film | Wrapping | www.prestodimensions.nl
- MaTra
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 10 dec 2017 02:11
- Mercedes-Benz: W205 C220 BLUETEC 7G-Tronic AIRMATIC PANORAMISCH DAK
- Locatie: Steenhuize (B)
Alle eerlijke chiptuning-bedrijven geven inmiddels toe (zelfs via mail) dat hun software, méér dan ooit terug overschreven wordt; zelfs bij kleine onderhoudsbeurten, en dit onder andere wegens de opgelegde ECO-mapping. Na het VW schandaal wil immers iedereen zich indekken. Veel 'evolutie' = veel upgrades.
Sommigen zetten het dan wel "met de glimlach" of een kleine vergoeding terug maar je hebt toch de rompslomp.
Bij mijn vorige wagen had ik het zowat elke 6 maand zitten.
Softwaretuning via mapping: Ik geloof er niet meer in. Ze verleggen ook hun focus op het ECO-verhaal en op minder verbruik bij vrachtwagens. Begrijpelijk…
Sommigen zetten het dan wel "met de glimlach" of een kleine vergoeding terug maar je hebt toch de rompslomp.
Bij mijn vorige wagen had ik het zowat elke 6 maand zitten.
Softwaretuning via mapping: Ik geloof er niet meer in. Ze verleggen ook hun focus op het ECO-verhaal en op minder verbruik bij vrachtwagens. Begrijpelijk…
Hi all!
Ik heb vroeger al op het forum rondgeneusd en actief geweest, ben dus terug
Na vele firmawagens van andere merken en mijn huidige Ford Vignale plan ik voor deze of volgende week de aankoop van een splinternieuwe W213 E220d met 163pk. Nu, mijn Vignale heb ik laten mappen naar 213 pk en 453 Nm en ik wil hier niet onderdoen met de Benz. Het is puur gewoonte geworden om meer en directer koppel te hebben.
Wat ik dus wist bij Ford is dat je via hun obd systeem toestanden (UCDS) de mapping van 150 pk naar 180 pk gewoon kon aanvinken en klaar, auto getuned (identiek zelfde motor, compleet).
Kan dit bij het blok van deze W213 ook? Dus een configuratie naar de 250d instellingen of zo? En zo ja, is er iemand op het forum die dit doet?
bedankt voor jullie reacties en hopelijk ben ik binnenkort terug eigenaar van een Benz!!! Whooooooop!
Oh ja, wat zijn jullie ervaringen met deze motorisatie/model in 9G automaat? Mijn laatste benz was een W203 E270 CDI.
Gr Anthony
Ik heb vroeger al op het forum rondgeneusd en actief geweest, ben dus terug
Na vele firmawagens van andere merken en mijn huidige Ford Vignale plan ik voor deze of volgende week de aankoop van een splinternieuwe W213 E220d met 163pk. Nu, mijn Vignale heb ik laten mappen naar 213 pk en 453 Nm en ik wil hier niet onderdoen met de Benz. Het is puur gewoonte geworden om meer en directer koppel te hebben.
Wat ik dus wist bij Ford is dat je via hun obd systeem toestanden (UCDS) de mapping van 150 pk naar 180 pk gewoon kon aanvinken en klaar, auto getuned (identiek zelfde motor, compleet).
Kan dit bij het blok van deze W213 ook? Dus een configuratie naar de 250d instellingen of zo? En zo ja, is er iemand op het forum die dit doet?
bedankt voor jullie reacties en hopelijk ben ik binnenkort terug eigenaar van een Benz!!! Whooooooop!
Oh ja, wat zijn jullie ervaringen met deze motorisatie/model in 9G automaat? Mijn laatste benz was een W203 E270 CDI.
Gr Anthony
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Splinternieuw en je garantie meteen vergooien. Lijkt me geen TopkeuzeAnthonyS schreef:Hi all!
Ik heb vroeger al op het forum rondgeneusd en actief geweest, ben dus terug
Na vele firmawagens van andere merken en mijn huidige Ford Vignale plan ik voor deze of volgende week de aankoop van een splinternieuwe W213 E220d met 163pk. Nu, mijn Vignale heb ik laten mappen naar 213 pk en 453 Nm en ik wil hier niet onderdoen met de Benz. Het is puur gewoonte geworden om meer en directer koppel te hebben.
Wat ik dus wist bij Ford is dat je via hun obd systeem toestanden (UCDS) de mapping van 150 pk naar 180 pk gewoon kon aanvinken en klaar, auto getuned (identiek zelfde motor, compleet).
Kan dit bij het blok van deze W213 ook? Dus een configuratie naar de 250d instellingen of zo? En zo ja, is er iemand op het forum die dit doet?
bedankt voor jullie reacties en hopelijk ben ik binnenkort terug eigenaar van een Benz!!! Whooooooop!
Oh ja, wat zijn jullie ervaringen met deze motorisatie/model in 9G automaat? Mijn laatste benz was een W203 E270 CDI.
Gr Anthony
Ala je hem toch nieuw besteld, waarom dan niet met de 250 motor?
Laatst gewijzigd door Evan op 11 jan 2018 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
greetings Evan
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
+1Evan schreef:Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Splinternieuw en je garantie meteen vergooien. Lijkt me geen TopkeuzeAnthonyS schreef:Hi all!
Ik heb vroeger al op het forum rondgeneusd en actief geweest, ben dus terug
Na vele firmawagens van andere merken en mijn huidige Ford Vignale plan ik voor deze of volgende week de aankoop van een splinternieuwe W213 E220d met 163pk. Nu, mijn Vignale heb ik laten mappen naar 213 pk en 453 Nm en ik wil hier niet onderdoen met de Benz. Het is puur gewoonte geworden om meer en directer koppel te hebben.
Wat ik dus wist bij Ford is dat je via hun obd systeem toestanden (UCDS) de mapping van 150 pk naar 180 pk gewoon kon aanvinken en klaar, auto getuned (identiek zelfde motor, compleet).
Kan dit bij het blok van deze W213 ook? Dus een configuratie naar de 250d instellingen of zo? En zo ja, is er iemand op het forum die dit doet?
bedankt voor jullie reacties en hopelijk ben ik binnenkort terug eigenaar van een Benz!!! Whooooooop!
Oh ja, wat zijn jullie ervaringen met deze motorisatie/model in 9G automaat? Mijn laatste benz was een W203 E270 CDI.
Gr Anthony
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
wait.. what?! Dus je wilt zeggen, dat als ik mijn auto laat chippen, dat dan bij de eerstvolgende beurt bij de MB dealer, mijn chiptuning er weer af is?MaTra schreef:Alle eerlijke chiptuning-bedrijven geven inmiddels toe (zelfs via mail) dat hun software, méér dan ooit terug overschreven wordt; zelfs bij kleine onderhoudsbeurten, en dit onder andere wegens de opgelegde ECO-mapping. Na het VW schandaal wil immers iedereen zich indekken. Veel 'evolutie' = veel upgrades.
Sommigen zetten het dan wel "met de glimlach" of een kleine vergoeding terug maar je hebt toch de rompslomp.
Bij mijn vorige wagen had ik het zowat elke 6 maand zitten.
Softwaretuning via mapping: Ik geloof er niet meer in. Ze verleggen ook hun focus op het ECO-verhaal en op minder verbruik bij vrachtwagens. Begrijpelijk…
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
yepiStreetNL schreef:wait.. what?! Dus je wilt zeggen, dat als ik mijn auto laat chippen, dat dan bij de eerstvolgende beurt bij de MB dealer, mijn chiptuning er weer af is?MaTra schreef:Alle eerlijke chiptuning-bedrijven geven inmiddels toe (zelfs via mail) dat hun software, méér dan ooit terug overschreven wordt; zelfs bij kleine onderhoudsbeurten, en dit onder andere wegens de opgelegde ECO-mapping. Na het VW schandaal wil immers iedereen zich indekken. Veel 'evolutie' = veel upgrades.
Sommigen zetten het dan wel "met de glimlach" of een kleine vergoeding terug maar je hebt toch de rompslomp.
Bij mijn vorige wagen had ik het zowat elke 6 maand zitten.
Softwaretuning via mapping: Ik geloof er niet meer in. Ze verleggen ook hun focus op het ECO-verhaal en op minder verbruik bij vrachtwagens. Begrijpelijk…
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....