Hier hebben ze er nog 1tje op overschot
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &fnai=prev
13 VIN E 60 Limited (W124)
Deze heeft zowel de 957 als de 958 niet. Maar ´mogelijk´ toch de zesliter. Althans, dat lees ik hier. Iets zeker weten is echter nummer twee.
https://vavato.com/fr/#!/auctions/59b7146a47f32/lots/65
https://vavato.com/fr/#!/auctions/59b7146a47f32/lots/65
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 02 aug 2013 14:06
- Mercedes-Benz: 1994 W140 600SEL 6.0 AMG 1997 R129 SL6.0 AMG 1998 W140 S600C 1998 W210 E55 AMG Brabus 1998 W220 S500L Lorinser 2002 Audi S6 Quattro
Bij de Vavato E60 gaat het om een "gewone" W124 E60 niet om een Limited uitvoering. Plus deze is van AMG Japan.
Verder is AMG vanaf 1993 onderdeel van MB ofwel alle W124 E60 AMG's (1993-1994) zijn onder regie van Mercedes-AMG gebouwd en niet zoals bij menig W140 door AMG als onafhankelijke tuner.
Hier kom je dus ook weer op verschillende aantallen.
Hoeveel zijn er bij MB-AMG in Duitsland zelf ontstaan? 12? hoeveel zijn er in Japan ontstaan? 32?
Misschien kom je zo op de aantallen zoals genoemd?
Echter zou er bij de E60's uit Japan los van code 957 + 958 wel de aanduidelijk destination Japan en Japan uitvoering als aanvullign zichtbaar moeten zijn.
Verder is AMG vanaf 1993 onderdeel van MB ofwel alle W124 E60 AMG's (1993-1994) zijn onder regie van Mercedes-AMG gebouwd en niet zoals bij menig W140 door AMG als onafhankelijke tuner.
Hier kom je dus ook weer op verschillende aantallen.
Hoeveel zijn er bij MB-AMG in Duitsland zelf ontstaan? 12? hoeveel zijn er in Japan ontstaan? 32?
Misschien kom je zo op de aantallen zoals genoemd?
Echter zou er bij de E60's uit Japan los van code 957 + 958 wel de aanduidelijk destination Japan en Japan uitvoering als aanvullign zichtbaar moeten zijn.
-
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 01 sep 2015 11:18
Wat je wel kunt nagaan of de E60AMG inderdaad een origineel nieuw aan Japan geleverde auto is, door op de bijbehorende papieren naast het Chassisnummer ook het "Auftragsnummer" te lezen.
Is het een Japanse uitvoering dan begint het Auftragsnummer met 839. Levering aan Japan dus.
Regelmatig werden in het verleden europese gebruikte E 60 AMG's naar Japan gehaald, want in Japan kent uiteraard ook MB. liefhebbers.
Het is dus eenvoudig na te gaan of de auto ook werkelijke een Japanse auto is.
Gr. Jan.
Is het een Japanse uitvoering dan begint het Auftragsnummer met 839. Levering aan Japan dus.
Regelmatig werden in het verleden europese gebruikte E 60 AMG's naar Japan gehaald, want in Japan kent uiteraard ook MB. liefhebbers.
Het is dus eenvoudig na te gaan of de auto ook werkelijke een Japanse auto is.
Gr. Jan.
- Bijlagen
-
- IMG_4214.JPG (235.32 KiB) 723 keer bekeken
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
...ik was blijkbaar vergeten dat ik dit ooit al eens getypt heb ...MBenzNL schreef: ↑25 okt 2015 23:04 8...12...45...het is en blijft een 124er en een ieder die daar 189k euro voor uit gaat geven mag van mij schrijven, denken en beweren wat hij/zij wil wat betreft de productie aantallen want alle 100 heeft hij/zij ze dan toch al niet (maarja - dat denk ik op zich van vrij veel exclusieve auto's die abnormaal geprijsd zijn)
anyways...de fabrieksgebouwde E60ers moeten 957 bij op de productiekaart hebben staan die in het onderhoudsboekje zit (mits nog aanwezig) en die onder de hoedenplank in de kofferruimte geplakt zit en de fabriekgebouwde limitteds moeten daar 958 op hebben staan...verder moet dan natuurlijk het motornummer nog kloppen met het motornummer dat overal op staat vermeld
er schijnen meer 60ers te zijn die als 500 zijn afgeleverd en toen zijn omgebouwd dan dat er 60ers zijn die als 60 af-fabriek geleverd zijn en van die af-fabriek geleverde 60ers zijn er meer niet dan wel in limitted uitvoering
maarja - die productiekaart en die stikker zie je natuurlijk niet als je online in EPC naar de (al dan wel of niet aangepaste) datakaart staat te kijken
greetingz,