Ga er eens in zitten dan zie/merk je het verschil tussen de C/E/S wel
Binnenkant is toch het belangrijkste als eigenaar?
Mercedes-Benz introduceert nieuwe E-Klasse Estate (S213)
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
2x in al die tijd...Headhunter07 schreef:Ik ben toch benieuwd hoe vaak jij met een dressoir in de rondte rijdt
Maar het is maar om aan te geven dat men verhuisd van een goed doordacht concept naar een mode verschijnsel...
Wat dat nog maar eens onderstreept...Headhunter07 schreef:Ze lijken allemaal op elkaar maar dat is bij andere merken niet anders tegenwoordig.
Dus waarom kies je dadelijk überhaupt nog voor zo'n ding?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En de (rij) beleving niet te vergeten !Peter schreef:Ga er eens in zitten dan zie/merk je het verschil tussen de C/E/S wel
Binnenkant is toch het belangrijkste als eigenaar?
Je wil niet weten wat ik allemaal al in die S211 van mij versleept heb in de afgelopenMarco schreef:2x in al die tijd...Headhunter07 schreef:Ik ben toch benieuwd hoe vaak jij met een dressoir in de rondte rijdt
Maar het is maar om aan te geven dat men verhuisd van een goed doordacht concept naar een mode verschijnsel...
5 jaar met o.a. een verbouwing en 2 verhuizingen
En ondanks dat ik de reclame de meest irritante van het moment vindt geldt voor de laadruimte
mogelijkheden van de S211 voor mij toch ook heel sterk : OMDAT HET KAN !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/11/de ... 7-a1549558
Leuk stukje met een positieve conclusie.
Maar kennelijk heeft hij de S212 gemist, die had nog 1950l ruimte. De classic-versie waar hij zo naar verlangt bestaat gewoon. Die heet S210, de grootste ever!
Leuk stukje met een positieve conclusie.
Maar kennelijk heeft hij de S212 gemist, die had nog 1950l ruimte. De classic-versie waar hij zo naar verlangt bestaat gewoon. Die heet S210, de grootste ever!
- Bijlagen
-
- s213-1.png (64.3 KiB) 3807 keer bekeken
-
- s213-2.png (24.31 KiB) 3807 keer bekeken
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ondertussen zit Mercedes-Benz niet stil en heeft men updates doorgevoerd in het systeem voor uitlaatgasreiniging. De veranderingen waren wel dermate van omvang dat er een nieuwe typegoedkeuring nodig was, en daarom haalt Mercedes tijdelijk de OM642 uit het aanbod van de E-Klasse. Dit geldt alleen voor de BR213 (Limousine/Estate/All-Terrain) en BR238 (Coupé/Cabriolet), niet voor andere modelseries als de CLS, GLC en GLE. Het heeft overigens ook invloed op reeds geproduceerde auto's in de fabriek, die worden langer achtergehouden. In de prijslijst en configurator zijn de V6 diesels niet te vinden.
De OM642 zal vanaf oktober weer leverbaar worden, vanaf 2018 zal de motor vervangen worden door de OM656 zes-in-lijn.
De OM642 zal vanaf oktober weer leverbaar worden, vanaf 2018 zal de motor vervangen worden door de OM656 zes-in-lijn.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Ik las ergens dat er binnenkort de 350D 6 cilinder lijnmotor 313pk en 450cdi 395pk (v8?) dieselmotoren komen, wellicht heeft dat er mee te maken?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Geen V8 allebei 6 lijn
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nog wat aankondigingen:
1. Met ingang van modeljaar 18/1 is de handmatige zesversnellingsbak niet meer leverbaar voor de Limousine en Estate. Wanneer de Coupé en Cabriolet volgen is nog niet bekend.
2. Voor de Limousine en Estate is vanaf aanstaande maandag de E400 d bestelbaar, alleen in combinatie met 4Matic en 9G-Tronic. De motor is de 2.925 cc OM656 zes-in-lijn met 340 pk en met Euro-6d TEMP certificering volgens de nieuwe meetmethoden WLTP en RDE voor verbruik en uitstoot. De uitvoering kost in Duitsland 62.500 euro voor de Limousine en 65.500 voor de Estate, de eerste leveringen vinden plaats in juni.
3. Vanaf aanstaande maandag volgt ook de verkoopsvrijgave voor de Mercedes-AMG E53 4Matic+. Een E350 d is vooralsnog niet vrijgegeven wat vooral te wijten is aan de trage voortgang van certificering voor deze variant. Over een mogelijke E450 d 4Matic is vooralsnog niets bekend of aangekondigd.
1. Met ingang van modeljaar 18/1 is de handmatige zesversnellingsbak niet meer leverbaar voor de Limousine en Estate. Wanneer de Coupé en Cabriolet volgen is nog niet bekend.
2. Voor de Limousine en Estate is vanaf aanstaande maandag de E400 d bestelbaar, alleen in combinatie met 4Matic en 9G-Tronic. De motor is de 2.925 cc OM656 zes-in-lijn met 340 pk en met Euro-6d TEMP certificering volgens de nieuwe meetmethoden WLTP en RDE voor verbruik en uitstoot. De uitvoering kost in Duitsland 62.500 euro voor de Limousine en 65.500 voor de Estate, de eerste leveringen vinden plaats in juni.
3. Vanaf aanstaande maandag volgt ook de verkoopsvrijgave voor de Mercedes-AMG E53 4Matic+. Een E350 d is vooralsnog niet vrijgegeven wat vooral te wijten is aan de trage voortgang van certificering voor deze variant. Over een mogelijke E450 d 4Matic is vooralsnog niets bekend of aangekondigd.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Direct leverbaar zijn voortaan de volgende nieuwe hybrides volgens Euro 6d-TEMP A+:
E300 e (benzine, alleen als Limousine)
- M274 2,0-liter viercilinder 211 pk
- EQ Power 122 pk
- systeemvermogen 320 pk/700 Nm
- 0-100 km/h in 5,7 seconden, topsnelheid 250 km/h
- elektrische topsnelheid 130 km/h
- 13,5 kWh accupakket
- elektrisch bereik 50 km
- gecombineerd verbruik 2 l/100 km
- gecombineerd energieverbruik 138 Wh/km
- gecombineerde CO2-uitstoot 46 g/km
- coasting-functie, energieterugwinning, ECO Assist geeft adviezen voor rijgedrag gebaseerd op navigatiedata en verscheidene herkenningsassistenten
- €66.429,-
E300 de (diesel, Limousine en Estate)
- OM654 2,0-liter viercilinder 194 pk
- EQ Power 122 pk
- systeemvermogen 306 pk/700 Nm
- 0-100 km/h in 5,9 seconden, topsnelheid 250 km/h
- elektrische topsnelheid 130 km/h
- 13,5 kWh accupakket
- elektrisch bereik 54 km (Limousine) of 52 km (Estate)
- gecombineerd verbruik 1,7 l/100 km
- gecombineerd energieverbruik 179 Wh/km (Limousine), 196 Wh/km (Estate)
- gecombineerde CO2-uitstoot 41 g/km (Limousine), 44 g/km (Estate
- coasting-functie, energieterugwinning, ECO Assist geeft adviezen voor rijgedrag gebaseerd op navigatiedata en verscheidene herkenningsassistenten
- Limousine €68.414,-, €70.732,- Estate
E300 e (benzine, alleen als Limousine)
- M274 2,0-liter viercilinder 211 pk
- EQ Power 122 pk
- systeemvermogen 320 pk/700 Nm
- 0-100 km/h in 5,7 seconden, topsnelheid 250 km/h
- elektrische topsnelheid 130 km/h
- 13,5 kWh accupakket
- elektrisch bereik 50 km
- gecombineerd verbruik 2 l/100 km
- gecombineerd energieverbruik 138 Wh/km
- gecombineerde CO2-uitstoot 46 g/km
- coasting-functie, energieterugwinning, ECO Assist geeft adviezen voor rijgedrag gebaseerd op navigatiedata en verscheidene herkenningsassistenten
- €66.429,-
E300 de (diesel, Limousine en Estate)
- OM654 2,0-liter viercilinder 194 pk
- EQ Power 122 pk
- systeemvermogen 306 pk/700 Nm
- 0-100 km/h in 5,9 seconden, topsnelheid 250 km/h
- elektrische topsnelheid 130 km/h
- 13,5 kWh accupakket
- elektrisch bereik 54 km (Limousine) of 52 km (Estate)
- gecombineerd verbruik 1,7 l/100 km
- gecombineerd energieverbruik 179 Wh/km (Limousine), 196 Wh/km (Estate)
- gecombineerde CO2-uitstoot 41 g/km (Limousine), 44 g/km (Estate
- coasting-functie, energieterugwinning, ECO Assist geeft adviezen voor rijgedrag gebaseerd op navigatiedata en verscheidene herkenningsassistenten
- Limousine €68.414,-, €70.732,- Estate
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13905
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Weer zo'n briljante zet om die benzine alleen als sedan te leveren..... zucht
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Estate heeft mindere stroomlijn en een hoger gewicht dus dat zie je direct terug. Wellicht was het inderdaad net teveel gevraagd om een benzine station geschikt te krijgen voor A+, of valt de vraag naar benzine stations gewoon van zichzelf al te veel tegen om de tussentijdse ontwikkeling voor te garanderen. Of de vraag van de voorganger in de S212 verkocht gewoon niet goed genoeg.
Maar zeker weten doen we het niet.
Maar zeker weten doen we het niet.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5672
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Een OM654 loopt toch echt het beste op diesel.mr. Michel schreef:Weer zo'n briljante zet om die benzine alleen als sedan te leveren..... zucht
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Zit idd een foutje in de tekst. Wat het wel moet zijn weet ik ook niet zeker. Vermoed M264 of anders M274.gfgf schreef:Een OM654 loopt toch echt het beste op diesel.mr. Michel schreef:Weer zo'n briljante zet om die benzine alleen als sedan te leveren..... zucht
Die E300e klinkt wel heel aantrekkelijk overigens, als hij z'n elektrische prestaties kan waarmaken.