Deze wagen heb ik gekocht zonder startende motor, nu zijn we 1 jaartje later...
in het filmpje zie je tot en met 2:35 fotos met stap per stap alle aanpassingen
Het uiterlijk van de wagen is onveranderd gebleven (zelfs de velgen en einddemper zijn nog origineel)
alle aanpassingen zijn zo goedkoop mogelijk gebeurd
zelfs het spruitstuk heeft mij maar 200€ gekost
Mijn low budget C200K projectwagen
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
+1SK schreef:Dat is een gaaf project, maakt indruk.
De motor blijft ook bij 150+km/h flink doortrekken, dat is misschien wel opmerkelijker dan de 6.6s 0-100km/h
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
nice, blok heeft goede potentie zo te zien.
- Mercedes_W202
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 26 jun 2011 14:44
- Mercedes-Benz: W202 C200D - S124 E300TDT - W220 S320CDI - S211 E320CDI
- Locatie: Duitsland
Mooi project. Blijf vooral je voortgang poste
W202 C200D * W124 E300TDT * W220 S320CDI * S211 E320CDI
De mortuis nil nisi bene
De mortuis nil nisi bene
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
GEWELDIG!!!!!
Kan niet wachten op de volgende post
Kan niet wachten op de volgende post
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Gaaaaaaaf! Leuk dat je dit met ons wilt delen.
Ik zou zeggen, maak een logboek aan om alles te documenteren en óók the future mods .
Ik zou zeggen, maak een logboek aan om alles te documenteren en óók the future mods .
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Mooi Project,
Het enige wat ik mij afvraag is het uitlaatspruitstuk.
Bij hoog vermogen motoren proberen ze alle pijpen op dezelfde lengte te krijgen.
Of is dit niet belangrijk bij een compressor motor?
Het enige wat ik mij afvraag is het uitlaatspruitstuk.
Bij hoog vermogen motoren proberen ze alle pijpen op dezelfde lengte te krijgen.
Of is dit niet belangrijk bij een compressor motor?
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
Nee je hebt shorty, long tube.
Elke is voor een bepaald toeren om daar meer vermogen in te krijgen
Dan heb je ook weer verschil tussen equal length runners en verschillende
Een spruitstuk is een apart werk. En als je het goed will
Doen moet je weten wat je wilt behalen met je specs.
Daarom kosten "egte custom spruitstukken". Ook over de 1000 als je het laat doen.
Het is niet zo maar een paar buisjes klaar
Elke is voor een bepaald toeren om daar meer vermogen in te krijgen
Dan heb je ook weer verschil tussen equal length runners en verschillende
Een spruitstuk is een apart werk. En als je het goed will
Doen moet je weten wat je wilt behalen met je specs.
Daarom kosten "egte custom spruitstukken". Ook over de 1000 als je het laat doen.
Het is niet zo maar een paar buisjes klaar
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
Dank u wel allemaal!
Het spruitstuk was een een hoop trial en error, ik heb er hopen van bijgeleerd!
het originele spruitstuk was een "boomstamtype: vermogen met kleinere kompressorpulley: 198PK (gemeten op een dyno)
Dan heb ik een lekkend SLK230 / W202 C230 spruitstuk gekocht, hersteld en aangepast zodat het past in het W203 chassis: vermogen met kleinere kompressorpulley: 187PK = -11PK (gemeten op een dyno)
een andere optie was een supersprint spruitstuk:
http://www.supersprint.com/ww-en/merced ... ifold.aspx#!/
maar hier kon ik niet echt veel positiefs over vinden met uitzondering van de looks onder de motorkap + de prijs was me veel te hoog
nog een andere optie was een dynocomp spruitstuk:
https://www.dynocomp.com/products/exhau ... -only.html
deze zag er "eenvoudig" uit en ze garanderen 25-30pk extra (of geld terug) op een c230 kompressor. Dit spruitstuk zou me ook hopen geld kosten (importeren enz)
Dus dan maar dit spruitstuk proberen te kopiëren door zo veel mogelijk foto's ervan te downloaden en de correcte lengtes proberen uit te zoeken.
Het moeilijkste was de 4-1 collector maken en de rest ging eigenlijk redelijk vlotjes (behalve de flens die redelijk krom begon te trekken omdat ik hem niet goed vastgezet had )
normaalgezien zal de wagen volgende maand nog eens een bezoek brengen aan de dyno voor een vermogenmeting
ik hoop op 210pk+ deze keer
plannen voor de nabije toekomst:
C180 badge op het kofferdeksel
verse olie in de versnellingsbak en differentieel
Het spruitstuk was een een hoop trial en error, ik heb er hopen van bijgeleerd!
het originele spruitstuk was een "boomstamtype: vermogen met kleinere kompressorpulley: 198PK (gemeten op een dyno)
Dan heb ik een lekkend SLK230 / W202 C230 spruitstuk gekocht, hersteld en aangepast zodat het past in het W203 chassis: vermogen met kleinere kompressorpulley: 187PK = -11PK (gemeten op een dyno)
een andere optie was een supersprint spruitstuk:
http://www.supersprint.com/ww-en/merced ... ifold.aspx#!/
maar hier kon ik niet echt veel positiefs over vinden met uitzondering van de looks onder de motorkap + de prijs was me veel te hoog
nog een andere optie was een dynocomp spruitstuk:
https://www.dynocomp.com/products/exhau ... -only.html
deze zag er "eenvoudig" uit en ze garanderen 25-30pk extra (of geld terug) op een c230 kompressor. Dit spruitstuk zou me ook hopen geld kosten (importeren enz)
Dus dan maar dit spruitstuk proberen te kopiëren door zo veel mogelijk foto's ervan te downloaden en de correcte lengtes proberen uit te zoeken.
Het moeilijkste was de 4-1 collector maken en de rest ging eigenlijk redelijk vlotjes (behalve de flens die redelijk krom begon te trekken omdat ik hem niet goed vastgezet had )
normaalgezien zal de wagen volgende maand nog eens een bezoek brengen aan de dyno voor een vermogenmeting
ik hoop op 210pk+ deze keer
plannen voor de nabije toekomst:
C180 badge op het kofferdeksel
verse olie in de versnellingsbak en differentieel
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
Supersprint is gewoon een goed merk.
En is eigenlijk best goedkoop voor een rvs spruitstuk
En ziet er ook flink goeduit.
Hou der rekening mee met die tape om je uitlaat dat die naar verloop gaat doorroesten.
Op een dyno met automaat is standaart regel 15% eraf. Of je moet op
Een hub dyno zitten die kunnen het goed berekeken
Is het trouwens gemeten op de wielen of motor?
Als je voor steeds meer vermogen gaat zorg ervoor dat je ook alleen 98 probeert te tanken tegen detonatie
Kijk voor jezelf is voor een racelogic. Zodat je mooi zelf de verschillen kunt meten
En is eigenlijk best goedkoop voor een rvs spruitstuk
En ziet er ook flink goeduit.
Hou der rekening mee met die tape om je uitlaat dat die naar verloop gaat doorroesten.
Op een dyno met automaat is standaart regel 15% eraf. Of je moet op
Een hub dyno zitten die kunnen het goed berekeken
Is het trouwens gemeten op de wielen of motor?
Als je voor steeds meer vermogen gaat zorg ervoor dat je ook alleen 98 probeert te tanken tegen detonatie
Kijk voor jezelf is voor een racelogic. Zodat je mooi zelf de verschillen kunt meten
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
-
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
- Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
- Specialisatie: kompressor tuning
Dank u voor de goede raad!
Die uitlaattape gebruik ik niet meer omdat het spul nogal snel stukgaat en zoveel verschil in temperatuur onder de motorkap is er ook weer niet
het vermogen is gemeten op de wielen (3rde versnelling) en dan omgerekend naar de motor op een AWD Vtech dyno
de dyno werd elke run gekalibreerd (zelf heb ik nogal mn twijfels over het gebruik van een AWD dyno voor deze wagen omdat er meer draaiende massa is en dat er dan minder naukeurig gemeten kan worden. Meer details weet helaas niet.
De wagen is nochtans gemakkelijk in "dyno" mode te zetten om alle veiligheden uit te zetten (abs, esp etc) om enkel de achterwielen te gebruiken voor de meting.
98 tank ik elke keer en voor de zekerheid gebruik ik ook bougies die een trapje kouder zijn
aangezien ik al 2 keer naar dezelfde dyno geweest ben lijkt het mij beter om te blijven teruggaan naar dezelfde dyno (volgens het internet zit er nogal wat verschil tussen de verschillende dyno merken)
een racelogic zal voorlopig een droom blijven
Die uitlaattape gebruik ik niet meer omdat het spul nogal snel stukgaat en zoveel verschil in temperatuur onder de motorkap is er ook weer niet
het vermogen is gemeten op de wielen (3rde versnelling) en dan omgerekend naar de motor op een AWD Vtech dyno
de dyno werd elke run gekalibreerd (zelf heb ik nogal mn twijfels over het gebruik van een AWD dyno voor deze wagen omdat er meer draaiende massa is en dat er dan minder naukeurig gemeten kan worden. Meer details weet helaas niet.
De wagen is nochtans gemakkelijk in "dyno" mode te zetten om alle veiligheden uit te zetten (abs, esp etc) om enkel de achterwielen te gebruiken voor de meting.
98 tank ik elke keer en voor de zekerheid gebruik ik ook bougies die een trapje kouder zijn
aangezien ik al 2 keer naar dezelfde dyno geweest ben lijkt het mij beter om te blijven teruggaan naar dezelfde dyno (volgens het internet zit er nogal wat verschil tussen de verschillende dyno merken)
een racelogic zal voorlopig een droom blijven
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket