Waar blijven de updates van Becker Map Pilot

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Tuunker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2014 11:00
Mercedes-Benz: W246 B 200 Ambition

21 feb 2016 17:45

Ik ben over het algemeen bijzonder content met mijn B200 van 2014.
Echter over de navigatie ben ik minder positief.
Als je hiervoor een (los) TomTom systeem hebt gehad ervaar je het instellen van de Becker als veel minder intuïtief.
Maar daar leer je wel mee om te gaan.
Over de kwaliteit van de kaartupdates en de verversfrequentie ben ik ronduit negatief.
Om 'bij' te zijn ben je eerst al min of meer verplicht voor de updates zo'n €130,00 per twee jaar neer te tellen terwijl TT je bij meerdere systemen gratis 'lifetime' updates levert.
En nog wel met een frequentie van vier keer per jaar.
Dan Becker Map Pilot: medio vorig jaar de laatste kaartupdate (Kaartenpakket 2015/2016 V11.0 (Q4/2014)) waarvan de actualiteit hopeloos achterloopt.
Als voorbeeld hiervan kan ik noemen dat er in onze omgeving meer dan een jaar voor die betreffende update een aantal wegen werden veranderd in een 60 km zone, maar die update ziet ze nog steeds als 80 km wegen.....
En dit is niet de enigste 'achterloper'.
Volgens de informatie welke ik bij de aankoop van mijn nieuwe B200 ontving kon je rekenen op een update frequentie van twee keer per jaar.
Maar eind vorig jaar is het bij Becker oorverdovend stil gebleven.
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen en in het geheel niet passen bij het kwaliteitsimago van Mercedes.
Als je je klanten serieus wilt nemen dan moet je ook dit soort zaken goed regelen en je er niet van af maken dat je er geen invloed op hebt.
Of alternatieven regelen.
Ben ik de enigste die er zo over denkt of zijn er nog medestanders?
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8136
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

22 feb 2016 07:17

Wat jammer dat je niet tevreden bent over de navigatie! Mijn ouders hadden in hun vorige auto (W169 A-klasse) een TomTom, en hebben in hun huidige auto (W246 B-klasse) een af-fabriek Audio20 met Becker-systeem. Zij zijn juist super tevreden over de Becker.

Ik vrees dat het toch echt zo is dat je eerste aanspreekpunt voor de Becker ook echt Harman-Becker is. Als je ergens zwart-op-wit hebt dat er twee kaartupdates per jaar moeten uitkomen, dan behoor je die ook te krijgen. Ik betwijfel echter of dat ook ergens zo expliciet vermeld staat.

Ik heb in mijn R171 SLK en in mijn W245 B-klasse nog een "ouderwetsch" Comand-systeem met DVDs; je koopt daarvoor 1x per jaar een DVD bij de MB-dealer voor hetzelfde bedrag als waarvoor je bij Becker 2 jaar aan kaartupdates krijgt. Bij zo'n Comand-systeem werkt het iets anders: Mercedes-Benz zet daar een tender uit, waar aanbieders van kaartmateriaal op mogen bieden. Hierdoor heeft Mercedes-Benz alles zelf in de hand, en kun je als fabrikant ook echt garanderen dat er bijtijds kaartupdates uitkomen; bij zo'n "third party" systeem gaat dat nu eenmaal echt niet. Dit heeft niets specifiek met Mercedes-Benz te maken, maar geldt voor alle automobielfabrikanten die een betaalbaar systeem aanbieden van een derde partij. Zoek bijv. eens op "TomTom MoveOn", "TomTom Carminat", "TomTom uConnect", (allemaal ingebouwde TomTom systemen) en als extra zoekterm "problem" of "update"... Je zult dan zien dat zo'n third-party systeem allerlei problemen kan hebben waar de autogarage echt bar weinig mee aankan.

Over de dekking: Als ik het goed heb wordt het kaartmateriaal vooor mijn NTG1 Comand in de SLK op dit moment door NavTeq aangeleverd, en voor mijn NTG2 Comand in de B-klasse door TomTom. Sommige nieuwe wegen staan wel in het kaartmateriaal van TomTom, terwijl andere nieuwe wegen juist weer in het NavTeq spul staan.

Hoe vervelend ik het ook voor je vind, ik zou me toch echt tot Becker wenden. Als je iets zwart-op-wit hebt over het aantal kaartupdates, dan zou ik dat zeker meesturen; desnoods via een aangetekende brief i.p.v. een e-mail naar "blackhole@mybecker.com".

Arjen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
speedster
Berichten: 153
Lid geworden op: 23 aug 2015 16:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz A250 Sport - Opel Speedster Compressor - Porsche Cayman S

22 feb 2016 15:00

Er staan wegen verkeerd op de kaart die al vanaf 2004 zijn aangelegd.
Waalwijk aansluiting met de A59 was afgelopen zomer al klaar, maar staat nog niet op de kaart.
Het is een hoop geld voor een update die niet up-to-date is.
Tuunker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2014 11:00
Mercedes-Benz: W246 B 200 Ambition

25 feb 2016 11:52

Arjen schreef:Wat jammer dat je niet tevreden bent over de navigatie! Mijn ouders hadden in hun vorige auto (W169 A-klasse) een TomTom, en hebben in hun huidige auto (W246 B-klasse) een af-fabriek Audio20 met Becker-systeem. Zij zijn juist super tevreden over de Becker.

Ik vrees dat het toch echt zo is dat je eerste aanspreekpunt voor de Becker ook echt Harman-Becker is. Als je ergens zwart-op-wit hebt dat er twee kaartupdates per jaar moeten uitkomen, dan behoor je die ook te krijgen. Ik betwijfel echter of dat ook ergens zo expliciet vermeld staat.

Ik heb in mijn R171 SLK en in mijn W245 B-klasse nog een "ouderwetsch" Comand-systeem met DVDs; je koopt daarvoor 1x per jaar een DVD bij de MB-dealer voor hetzelfde bedrag als waarvoor je bij Becker 2 jaar aan kaartupdates krijgt. Bij zo'n Comand-systeem werkt het iets anders: Mercedes-Benz zet daar een tender uit, waar aanbieders van kaartmateriaal op mogen bieden. Hierdoor heeft Mercedes-Benz alles zelf in de hand, en kun je als fabrikant ook echt garanderen dat er bijtijds kaartupdates uitkomen; bij zo'n "third party" systeem gaat dat nu eenmaal echt niet. Dit heeft niets specifiek met Mercedes-Benz te maken, maar geldt voor alle automobielfabrikanten die een betaalbaar systeem aanbieden van een derde partij. Zoek bijv. eens op "TomTom MoveOn", "TomTom Carminat", "TomTom uConnect", (allemaal ingebouwde TomTom systemen) en als extra zoekterm "problem" of "update"... Je zult dan zien dat zo'n third-party systeem allerlei problemen kan hebben waar de autogarage echt bar weinig mee aankan.

Over de dekking: Als ik het goed heb wordt het kaartmateriaal vooor mijn NTG1 Comand in de SLK op dit moment door NavTeq aangeleverd, en voor mijn NTG2 Comand in de B-klasse door TomTom. Sommige nieuwe wegen staan wel in het kaartmateriaal van TomTom, terwijl andere nieuwe wegen juist weer in het NavTeq spul staan.

Hoe vervelend ik het ook voor je vind, ik zou me toch echt tot Becker wenden. Als je iets zwart-op-wit hebt over het aantal kaartupdates, dan zou ik dat zeker meesturen; desnoods via een aangetekende brief i.p.v. een e-mail naar "blackhole@mybecker.com".

Arjen.
Arjen,
Bedankt voor je uitvoerige reactie.
Laat ik eerst even voorop stellen dat ik over het navigatiegebruik van de Becker Map Pilot helemaal niet ontevreden ben. Echter zo'n systeem behoort wel up-to-date te zijn. Daar staat en valt een prettig gebruik mee. En dat is nu net mijn kritische noot.
Natuurlijk dekt Becker zich in door in de de FAQ bij de updatefrequentie te antwoorden met: 'Per jaar verschijnen tot twee kaarten-updates voor uw Becker MAP PILOT'. Maar bij de aankoop van de auto is mij toch echt wel verzekerd dat de Europakaart tweemaal per jaar werd bijgewerkt.
Ik kan mij overigens ook niet voorstellen dat MB geen duidelijke afspraken met een toeleverancier maakt alvorens met hun in zee te gaan.
Moet ik het overigens opvallend vinden dat er hier van afgeweken wordt nadat MB een ander systeem is gaan inbouwen?

Met jouw mening over het aanspreken van Becker in plaats van Mercedes ben ik het principieel niet eens.
Mijn vrouw heeft een e-bike van het merk Cannondale. Ze heeft problemen gehad met de motor merk Bosch en de versnelling merk Shimano en ook nog een softwareprobleem. Alles is opgelost door de verkoper/dealer in overleg met Cannondale.
In principe hoort dit ook zo te zijn met alles wat bij de aankoop van je auto behoort: de verkoper/dealer is het verantwoordelijk aanspreekpunt en regelt e.e.a. eventueel in overleg met het merk.
Het staat zo ook nog eens keurig in het Burgerlijk Wetboek omschreven.
Natuurlijk ben ik pragmatisch genoeg om normaliter de unit met de PC te verbinden om het apparaat up-to-date te houden.

Jouw verwijzing dat er bij andere systemen ook nog wel het een en ander aan schort is naar mijn mening niet zo relevant.
In ieder geval bij een premium merk als MB moet je er van kunnen uitgaan dat die zijn zaakjes met de toeleveranciers goed geregeld heeft.
Tuunker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2014 11:00
Mercedes-Benz: W246 B 200 Ambition

20 mar 2016 16:23

Afgelopen week was daar eindelijk de gewenste update.
Dus snel het EU-kaartenmateriaal 2016 V12.0 geïnstalleerd.
Maar mijn eerste indruk is alsnog teleurstellend voor wat betreft mijn ervaring in de eigen omgeving.
Zuidelijke rondweg Balk, gereed eind 2014, nog steeds niet aanwezig.
De lokale wegen in Gaasterland zijn ook nu nog 80 km wegen terwijl de snelheidslimiet reeds enige jaren geleden is gewijzigd naar 60km/u.
Rondweg Lemmer, al jaren een 70 km/u weg, wordt in het nieuwe kaartenmateriaal ten onrechte als een 30 km weg aangegeven.
Natuurlijk is dit maar een heel klein partje van het geheel, maar het maakt mij er niet gerust op.
Ik wil zo aannemen dat de andere systemen ook verre van perfect zijn, maar daar schiet deze 'gedwongen' Becker Map Pilot gebruiker niet zo veel mee op.
En het past naar mijn mening ook niet bij het uitgedragen kwaliteitsimago van Mercedes want hun slogan is niet voor niets:'The best or nothing'.
Gezien de weinige reacties in dit item mag ik bijna wel concluderen dat de meeste Becker navigatie gebruikers berusten in hun 'lot'.
Gebruikersavatar
speedster
Berichten: 153
Lid geworden op: 23 aug 2015 16:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz A250 Sport - Opel Speedster Compressor - Porsche Cayman S

21 mar 2016 21:58

Is een groot drama. Industrieterrein in Tilburg staat er half op en die is al meer dan 10 jaar oud. Hij stuurt mij gewoon over het fietspad heen. A59 kruising Waalwijk klopt de helft maar van terwijl die al 10 maanden klaar is. Ik zweer bij Tomtom en de rest is gewoon rommel.
Gebruikersavatar
DaveMK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 dec 2016 18:49
Mercedes-Benz: W246 B200 7G-DCT

17 dec 2016 23:32

Persoonlijk vind ik BMP een goed systeem, niet perfekt maar dat is geen enkele navi, iedere navi heeft punten vatbaar voor verbetering en Becker MAP PILOT vormt hier geen uitzondering. Ik heb zoveel verschillende merken en uitvoeringen van navi's gehad, b.v. Mio, Navigon, Medion en Garmin en geen van allen was perfect te noemen. BMP en Navigon (moge dat merk in vrede rusten..) staan bij mij aan de top met een lichte voorkeur voor BMP.

Daarnaast ben ik uitermate tevreden over het Becker Support Team, na diefstal van de BMP uit mijn B-Klasse hebben ze, nadat ik een mail gestuurd had, binnen 1 (EEN!) uur het op de gestolen BMP afgesloten 2-jaren kaarten abo en aangekochte Tunnel Sight Pro zonder enig commentaar overgezet naar mijn nieuwe BMP terwijl ze daar volgens de leveringsvoorwaarden helemaal niet toe verplicht waren, immers, in principe zijn alle Becker aankopen device-ID gebonden...

Tenslotte, over de BMP kaarten-update frequentie kan ik mij ook niet beklagen, afgelopen jaar 2016 drie kaarten-updates gekregen. BTW, de meest recente update v.14 is slechts een paar dagen geleden uitgebracht :)
Ro-bert
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2017 21:21
Mercedes-Benz: W204

17 apr 2017 21:32

Poeh, wat een negatieve reacties lees ik over de updates van het Becker navigatie systeem. Ik heb kort geleden een W204 uit 2013 gekocht en wil heel graag het Becker navigatiesysteem updaten, maar ik zie hier nu vanaf. Jammer jammer jammer en armoedig ook. Ik blijf dit forum volgen en als Becker voldoende levert, meld ik me weer.
Marco69
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2017 22:35
Mercedes-Benz: b180

27 apr 2017 22:50

Heb sinds een maand een B180 bj 2015. In me oude auto zat ik met me telefoon (Sygic) navigatie systeem. Ik heb nu versie 2014 erin zitten. Ben /was voornemens om hem te updaten echter vind ik de Garmin niet fijn. afgelopen week vakantie heb ik nood gedwongen me Sygic er weer bij moeten pakken. Met name files ziet hij niet of als je er al dik instaat. Dus voorlopig heb ik telefoon houder weer geplaatst
Hcp
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2017 18:02
Mercedes-Benz: B200

28 apr 2017 18:11

Hallo! Nieuw op dit forum ivm aanschaf B200 uit 2013. Gebruik al jaren de nieuwste modellen van TomTom. Daarover zeer tevreden. Heb nu vastgesteld dat mijn auto nog een kaartversie van 2012 heeft. Beschik niet over de originele usb kabel en een passend eigen kabeltje maakte geen verbinding tussen Beckermodule en laptop (Windows 10). Nou vind ik het een tikje knullig om mijn TomTom Go 6000 op het dashbord te zetten, maar wat is op dit moment de meest recente versie van Becker en kan ik alleen updaten met de originele usb kabel of volstaat ook een standaard usb kabeltje?
Tuunker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 okt 2014 11:00
Mercedes-Benz: W246 B 200 Ambition

04 jul 2017 10:00

Hcp schreef:Hallo! Nieuw op dit forum ivm aanschaf B200 uit 2013. Gebruik al jaren de nieuwste modellen van TomTom. Daarover zeer tevreden. Heb nu vastgesteld dat mijn auto nog een kaartversie van 2012 heeft. Beschik niet over de originele usb kabel en een passend eigen kabeltje maakte geen verbinding tussen Beckermodule en laptop (Windows 10). Nou vind ik het een tikje knullig om mijn TomTom Go 6000 op het dashbord te zetten, maar wat is op dit moment de meest recente versie van Becker en kan ik alleen updaten met de originele usb kabel of volstaat ook een standaard usb kabeltje?
Je kunt de Becker module uit het dashboard kastje halen en dan d.m.v. een standaard usb kabeltje met de PC verbinden.
Bedenk wel dat Becker de hoofdprijs vraagt voor een update, namelijk €89,95 voor één update! Ze hebben stiekem het tweejaars-abonnement voor €129,95 ,mijns inziens ook al prijzig, geschrapt!! En dan te bedenken dat mijn klacht over het niet up-to-date zijn van die updates nog steeds actueel is.....
Ik heb dit ook via de dealer en direct bij MB aangekaart, maar acties ho maar. Slecht staaltje after sale.
Voor het overige ben ik uiterst content met mijn B200.
Gebruikersavatar
wimhompes
Berichten: 339
Lid geworden op: 17 dec 2011 15:31
Mercedes-Benz: S204 C180- 2013 Ambition Avantgarde
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

04 jul 2017 12:06

In mijn C180 van 2013 zit ook de BMP. Ben er heel tevreden over. Toen ik de auto kocht, anderhalf jaar geleden, kon ik nog de kaartenupate voor 2 jaar kopen. Dit heb ik toen gedaan. Verder is BMP inderdaad heel erg aan de prijs zeker als je bekijkt dat er tegenwoordig op de meeste smartphones standaard navigatie aanwezig is.

Ander nadeel is dat er wel software (voor het updaten van de kaarten) voor een Mac aanwezig is maar deze werkt niet op de nieuwste versies. Wordt ook door Becker onderkend en er wordt aan gewerkt zeggen ze. Echter na anderhalf jaar is er nog steeds niets verandert. Maar goed, daar is overheen te komen, ik neem voor die ene keer wel de laptop van min werk mee, daar lukken de updates ook mee........
Het gaat er niet om wat je vindt, het gaat erom wat is........
stronk
Berichten: 52
Lid geworden op: 03 aug 2016 11:25

04 jul 2017 12:38

Waarschijnlijk was mijn BMP nog nooit geupdate sinds de levering (2011). Met de Mac, laatste versie OSx, en de tool van Becker werden de laatste kaarten en besturing op de module gezet. Op eens was de installatie klaar en helemaal up-to-date. En ben beste tevreden over de werking van BMP. Ik kan weer een tijd vooruit.
C-Klasse Estate, 2011, 156pk benzine
Gebruikersavatar
wimhompes
Berichten: 339
Lid geworden op: 17 dec 2011 15:31
Mercedes-Benz: S204 C180- 2013 Ambition Avantgarde
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

04 jul 2017 23:21

stronk schreef:Waarschijnlijk was mijn BMP nog nooit geupdate sinds de levering (2011). Met de Mac, laatste versie OSx, en de tool van Becker werden de laatste kaarten en besturing op de module gezet. Op eens was de installatie klaar en helemaal up-to-date. En ben beste tevreden over de werking van BMP. Ik kan weer een tijd vooruit.
Interessant..... :S Ik ga het nog eens proberen met de laatste versie....
Het gaat er niet om wat je vindt, het gaat erom wat is........
vos00819
Berichten: 1861
Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
Locatie: Zwolle

04 jul 2017 23:50

Updaten via de pc kan niet meer.
Naar de dealert en op basis van je originele SD kaart, kan je de update kopen.
€159.

Eigenlijk niet normaal. Ik ga straks mijn Benz inleveren met kaarten van 2014.
Veel plezier ermee.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
Plaats reactie