c350e eigenaardigheden
ik herken de banden, versnellling en automaat ook. vandaag ook pech met de accu. ik kan de e mode niet meer gebruiken/ selecteren. de accu is nog 'vol', actieradius 18 km electrisch. vreemde is dat de motor stinkt en volgens mij een ander geluid maakt. de auto wordt opgehaald mag niet meer rijden. wordt vervolgd....
Nu sinds juli ook een C350e. Maanden enorm naar uitgekeken, maar uiteindelijk valt het me behoorlijk tegen helaas.
De 7 trapsautomaat is inderdaad traag bij omschakelen van D naar R en heel vaak niet goed bij de les. Ik heb wel het idee dat het wat beter wordt, maar misschien komt het doordat ik meer aan gewend ben inmiddels...
Het meest storende is echter het trillen van de auto. Ik irriteer me er mateloos aan, onbegrijpelijk voor een MB.
Af fabriek standaard afgeleverd op 17 inch Hankooks. Op 60-70 km snelheid een zware dreunende resonantie en veel trillen bij hogere snelheden.
Ik zal het kort houden, maar uiteindelijk van banden gewisseld naar 17 inch Michelin. Bleek het ook niet te zijn.
Hierna heeft de dealer de aandrijfas en cardanas van de auto nagelopen, bleek onbalans in te zitten?!
Daarna zijn de problemen wel verminderd, maar nog steeds trilt de auto en reageert hij zeer gevoelig op slechter wegdek.
Maar ook op een goed en effen wegdek is de auto niet volledig trillingsvrij.
Dealer heeft er mee gereden, maar geeft aan dat zij het verder ook niet weten en dat mijn auto eigenlijk voor dit type "correct" rijdt.
De dealer heeft de importeur ook nog ingeschakeld voor extra input en daar is het wachten nu op. Ik verwacht er niet veel van...
Heel erg jammer voor zo'n mooie auto met zo'n prachtig interieur en stilte aan boord....
Mijn vorige auto (BMW 3-serie (strak afgeveerd en verlaagd, reageerde minder gevoelig dan deze MB.
Mocht er iemand zijn die nog tips heeft om dit probleem mogelijkerwijs op te lossen, dan houd ik me aanbevolen.
Toch andere banden erop of naar 18 of 19 inch gaan...?
De 7 trapsautomaat is inderdaad traag bij omschakelen van D naar R en heel vaak niet goed bij de les. Ik heb wel het idee dat het wat beter wordt, maar misschien komt het doordat ik meer aan gewend ben inmiddels...
Het meest storende is echter het trillen van de auto. Ik irriteer me er mateloos aan, onbegrijpelijk voor een MB.
Af fabriek standaard afgeleverd op 17 inch Hankooks. Op 60-70 km snelheid een zware dreunende resonantie en veel trillen bij hogere snelheden.
Ik zal het kort houden, maar uiteindelijk van banden gewisseld naar 17 inch Michelin. Bleek het ook niet te zijn.
Hierna heeft de dealer de aandrijfas en cardanas van de auto nagelopen, bleek onbalans in te zitten?!
Daarna zijn de problemen wel verminderd, maar nog steeds trilt de auto en reageert hij zeer gevoelig op slechter wegdek.
Maar ook op een goed en effen wegdek is de auto niet volledig trillingsvrij.
Dealer heeft er mee gereden, maar geeft aan dat zij het verder ook niet weten en dat mijn auto eigenlijk voor dit type "correct" rijdt.
De dealer heeft de importeur ook nog ingeschakeld voor extra input en daar is het wachten nu op. Ik verwacht er niet veel van...
Heel erg jammer voor zo'n mooie auto met zo'n prachtig interieur en stilte aan boord....
Mijn vorige auto (BMW 3-serie (strak afgeveerd en verlaagd, reageerde minder gevoelig dan deze MB.
Mocht er iemand zijn die nog tips heeft om dit probleem mogelijkerwijs op te lossen, dan houd ik me aanbevolen.
Toch andere banden erop of naar 18 of 19 inch gaan...?
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Net ff dochter naar school gebracht, dus koude banden etc en ik voel ook dat zware trillen op een vlakke asfalt weg zo rond de 50 tot 70 km/h.
19" met Conti's dus dat maakt niet uit. Het is zowel met 100% elektrisch als met de benzinemotor erbij. Ook tijdens gas los laten.
Op de terugweg op dezelfde weg ( andere rijbaan natuurlijk ) totaal geen dreun meer.
Ik verdenk de cardan maar misschien ook de Airmatic. In comfortstand ( met 19") voel je bijvoorbeeld zo'n geschilderde haaientand erg goed terwijl zo'n golvend wegdek waar ik eerst bijna los van mijn stoel kwam echt supersoepel wordt gladgestreken.
Ik ben geen monteur dus roep maar iets.
19" met Conti's dus dat maakt niet uit. Het is zowel met 100% elektrisch als met de benzinemotor erbij. Ook tijdens gas los laten.
Op de terugweg op dezelfde weg ( andere rijbaan natuurlijk ) totaal geen dreun meer.
Ik verdenk de cardan maar misschien ook de Airmatic. In comfortstand ( met 19") voel je bijvoorbeeld zo'n geschilderde haaientand erg goed terwijl zo'n golvend wegdek waar ik eerst bijna los van mijn stoel kwam echt supersoepel wordt gladgestreken.
Ik ben geen monteur dus roep maar iets.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Banden met XL aanduiding nemen, die had ik uiteindelijk ook onder mijn JappenTank en daarmee was het getril de eerste paar km na een tijdje stilstand verleden tijd.
Een onbalans in de aandrijflijn krijg je daarmee uiteraard niet weg
Een onbalans in de aandrijflijn krijg je daarmee uiteraard niet weg
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Misschien airmatic opnieuw laten kalibreren? Ik herken het rijgedrag namelijk niet. Zelf rijd ik op 18 inch.
Op dit forum had ik ook een keer iets gelezen over airmatic dat niet goed functioneerde (van een ML???)
Op dit forum had ik ook een keer iets gelezen over airmatic dat niet goed functioneerde (van een ML???)
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Voor staat er XL op de banden. Achter Extra Load en 710kg.Ik neem aan dat dst voldoende moet zijn.mr. Michel schreef:Banden met XL aanduiding nemen, die had ik uiteindelijk ook onder mijn JappenTank en daarmee was het getril de eerste paar km na een tijdje stilstand verleden tijd.
Een onbalans in de aandrijflijn krijg je daarmee uiteraard niet weg
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Dat trillen is inderdaad iets dat soms zomaar weer aanwezig is. Het valt me gelijk op omdat ik het niet alleen voel maar ook "hoor" door de trilling van de lucht in de cabine. Ik denk wel eens dat het komt door het laden tijdens het rijden. Zet de auto met een lege HV accu maar eens een tijdje op "charge" bij snelheden tussen 70 en 100 en kijk of het trillen toeneemt. Na een paar dagen stilstand trilt de auto ook de eerste kilometers, ik denk dat dit door de banden komt. In november ga ik naar Michelin A5 winterbanden dus dan ben ik benieuwd.
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 mar 2015 13:29
- Mercedes-Benz: Beide niet meer in bezit: W205 C350e (2015) en een R230 SL350 (2005)
Een andere eigenaardigheid die me overigens helemaal niet stoort: horen jullie na het wegrijden ook die "krekel" een paar keer "chirpen" ?
Het geluid komt ergens uit het dashboard of middenconsole.
Ik vermoed dat het een relais is dat na een bepaalde tijd of snelheid vanaf start z'n werk doet. Het aantal chirps verschilt per keer.
Het geluid komt ergens uit het dashboard of middenconsole.
Ik vermoed dat het een relais is dat na een bepaalde tijd of snelheid vanaf start z'n werk doet. Het aantal chirps verschilt per keer.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Dat is waarschijnlik je keyless-go regeleenheid, die is aant rekenen.. of een soort van rollende knikkers geluid ? Dat zijn je luchtroosters die om een likje vet vragen.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 12 jul 2015 08:06
- Mercedes-Benz: H247 GLA200 (2020), ex W205 C350e (2015), W204 C180 (2011), W204 C220CDI (2007)
Herken ik. Komt 4 minuten na het starten. Ik kan het ook niet plaatsen. Misschien iets met de ventilatie?C350e schreef:Een andere eigenaardigheid die me overigens helemaal niet stoort: horen jullie na het wegrijden ook die "krekel" een paar keer "chirpen" ?
Het geluid komt ergens uit het dashboard of middenconsole.
Ik vermoed dat het een relais is dat na een bepaalde tijd of snelheid vanaf start z'n werk doet. Het aantal chirps verschilt per keer.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik ken het ook en dacht dat het de cd speler is.
Ik kan me niet voorstellen dat het een likje vet is op zo'n nieuwe wagen.
Na jullie ideeën ben ik wel benieuwd wat het écht is...
Ik kan me niet voorstellen dat het een likje vet is op zo'n nieuwe wagen.
Na jullie ideeën ben ik wel benieuwd wat het écht is...
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Dat chirp geluid wat uit de middenconsole hoorbaar is,is je keyless module.
Het knikkergeluid wat vaak rollend hoorbaar is bij het op contact zetten komt uit de luchtroosters.. deze lopen droog, het mechanisme dient gesmeerd te worden.
Het knikkergeluid wat vaak rollend hoorbaar is bij het op contact zetten komt uit de luchtroosters.. deze lopen droog, het mechanisme dient gesmeerd te worden.
Ik herken het geluid ook.
Ik dacht dat het loopwerk van de dvd-speler was om te indexeren ofzo.
Ik dacht dat het loopwerk van de dvd-speler was om te indexeren ofzo.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388