De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
15 apr 2014 22:33
- Dit wordt de cockpit van de nieuwe sportwagen van Mercedes-Benz en AMG, de AMG GT (C190).
- 13818952771806939230.jpg (68.71 KiB) 4795 keer bekeken
2014 wordt het jaar dat Mercedes-Benz afscheid neemt van de SLS-AMG. Om er voor te zorgen dat het merk niet volledig uit beeld raakt, wordt een nieuwe, goedkopere sportwagen ontwikkeld. Deze auto, met interne aanduiding C190, wordt al geruime tijd AMG GT genoemd. Dit blijkt nu ook daadwerkelijk de naam van het nieuwe model te worden. Maar dat is nog niet alles, nu zijn er interieurfoto's gelekt!
Mercedes gaat voor sportief en dat is duidelijk terug te zien in de cockpit van de nieuwe sportwagen. Het oogt allemaal wat futuristischer dan de aflopende SLS-AMG. Het interieur is tweekleurig en is voorzien van sportstoelen, een stuurwiel met platte onderzijde en veel carbonfiber sierstukken. Tevens is een brede middenconsole te zien met metaalachtige accenten, een aanraakgevoelige COMAND bediening en een AMG keuzehendel met wat lijkt op 5 verschillende standen. De console bevat daarnaast enkele knoppen om de ophanging stugger te maken, de tractiecontrole uit te schakelen en het uitlaatsysteem wat ruiger te laten klinken.
Verder past de auto duidelijk bij het design dat is ingezet met onder andere de nieuwe W205 C en de W222 S, zo bevat het interieur ronde uitstroomopeningen voor de klimaatregeling, een vrijstaand COMAND scherm en een met leder bekleed dashboard met contrasterend stiksel. Andere speciale eigenschappen zijn een alcantara hemelbekleding en extra schakelaars boven de interieurverlichting.
Zoals al vaker vermeld wordt de Mercedes-AMG GT (geen Benz!) later dit jaar onthuld in Affalterbach. De auto wordt voorzien van een twin-turbo 4,0-liter V8 die goed is voor 520 pk (387 kW). Een instapmodel met 480 pk (358 kW) en een Black Series topvariant met 580 pk (432 kW) worden mogelijk later nog onthuld. AMG laat hier in ieder geval over los dat er alleen V8 motoren geleverd zullen worden, een V6 is daarmee dus uitgesloten.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Bron: WorldCarFans.com
Laatst gewijzigd door
Helmy op 16 apr 2014 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mercedes_W202
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 26 jun 2011 14:44
- Mercedes-Benz: W202 C200D - S124 E300TDT - W220 S320CDI - S211 E320CDI
- Locatie: Duitsland
15 apr 2014 23:53
Ziet er leuk uit. Alleen jammer van dat ipad idee vind dat echt verschrikkelijk. Waarom maken ze niet zoiets als in een w204 met een scherm dat weg schuift in het dashboard.
W202 C200D * W124 E300TDT * W220 S320CDI * S211 E320CDI
De mortuis nil nisi bene
-
Xelaw210
- Berichten: 3151
- Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
- Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
- Specialisatie: Tuning, audio.
- Locatie: Valletta (Malta)
15 apr 2014 23:56
wel een grote asbak voor de spaceshuttle daar in het midden verder ja beetje van dit merk en beetje van dat merk vind ik.
Wel op de mercedes manier maar toch een beetje gemixt
Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
-
ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
16 apr 2014 00:28
Dit ziet er wel erg bruut uit zeg
en zo lijkt dat schermpje toch wat minder opgeplakt in de zin van 'Holy shit, we motte nog een scherm erin flansen'.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
16 apr 2014 07:41
Mercedes_W202 schreef:Ziet er leuk uit. Alleen jammer van dat ipad idee vind dat echt verschrikkelijk. Waarom maken ze niet zoiets als in een w204 met een scherm dat weg schuift in het dashboard.
Dat zal de lucht circulatie blokkeren
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
16 apr 2014 07:48
Op zich wel een mooi interieur.
Wat ik wel appart vind is dat ze de extra functies (stoelverwarming, parkeersensoren, etc) met een goedkoop plastic ogend paneltje in het dak boven de vooruit hebben weggewerkt. Dit hadden ze van mij mooier mogen maken
.
Sander
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
16 apr 2014 08:09
Wacht maar tot we de gehele auto in het echt zien.
Dan is alles misschien vergeven en vergeten....
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
-
Contacteer:
16 apr 2014 08:14
Mercedes_W202 schreef:Ziet er leuk uit. Alleen jammer van dat ipad idee vind dat echt verschrikkelijk. Waarom maken ze niet zoiets als in een w204 met een scherm dat weg schuift in het dashboard.
dat opklappende 204 scherm vond ik ook al nergens naar lijken...gewoon een geintegreerd display (als - bijvoorbeeld - ook in de facelift 204) had het beste geleken...deze display trend van mercedes lijkt (IMHO) helemaal nergens naar
en dat OBF dat nu wel heer erg Oberes Bedien Feld is geworden is ook niet mijn ding
greetingz,
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
16 apr 2014 08:26
CLR schreef:De console bevat daarnaast enkele knoppen om .... het uitlaatsysteem wat ruiger te laten klinken.
Misschien iets om in de huidige F1 toe te passen
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
16 apr 2014 08:37
scho2684 schreef:Wacht maar tot we de gehele auto in het echt zien.
Dan is alles misschien vergeven en vergeten....
Uiteindelijk zal ie mega gaaf zijn, zeker voor ons als Benz gekkies.. Maar waar lijkt hij op?
-
Bijlagen
-
- 2016-mercedes-benz-gt-amg-artists-rendering-photo-547041-s-520x318.jpg (17.69 KiB) 4704 keer bekeken
-
- 2016-mercedes-benz-gt-amg-artists-rendering-photo-547042-s-520x318.jpg (17.63 KiB) 4704 keer bekeken
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik
hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik
hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
16 apr 2014 08:41
@kiko: dat zou wel eens kunnen dat dat hem wordt, al ben ik nog niet overtuigd van de achterkant shop... anders wordt het wel héél erg 911. Wel een vermelding waard: volgens designbaas Gorden Wagener zou het de mooiste Mercedes aller tijden worden. Gewaagde uitspraak, met een 540K en 300SL in je archief.
Ik snap inderdaad niet dat dat paneeltje zo hoog zit, nou gebruik je de gevarenlichten niet héél vaak, maar volgens mij zie ik stoelverwarming links en rechts, zouden die niet beter bij de klimaatbediening passen?
En ik kan nog steeds niet wennen aan die vier ventilatieroosters in het midden, nogal erg overkill naar mijn mening. Je had net zo goed de binnenste twee weg kunnen laten en dan dat paneeltje daar kunnen zetten of zo.
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
16 apr 2014 09:50
CLR schreef:volgens designbaas Gorden Wagener zou het de mooiste Mercedes aller tijden worden. Gewaagde uitspraak, met een 540K en 300SL in je archief.
Dat is inderdaad nogal een gewaagde uitspraak...
In dat geval kan ik de shop van de achterkant iid niet zo plaatsen...
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
kickdownkiko
- Berichten: 6059
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
16 apr 2014 10:04
scho2684 schreef:CLR schreef:volgens designbaas Gorden Wagener zou het de mooiste Mercedes aller tijden worden. Gewaagde uitspraak, met een 540K en 300SL in je archief.
Dat is inderdaad nogal een gewaagde uitspraak...
In dat geval kan ik de shop van de achterkant iid niet zo plaatsen...
En kan ik de designbaas nu al niet meer serieus nemen
De mooiste Benz aller tijden!
Wij van WC eend...
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik
hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik
hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
-
Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
-
Contacteer:
16 apr 2014 10:12
Ach, wat je hier ziet zijn slechts speculaties.
Je hoeft nog niet eens heel goed te kijken om te zien dat die twee fotoshops beide totaal anders geïnterpreteerd zijn
Gr. Marco * 0
0\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex:
x+
y |
Prestatie-index:
y |
Verbruiksindex:
x*
y |
Probleemindex:
z
-
Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
-
Contacteer:
16 apr 2014 10:16
Klopt, als je de foto's van de testwagens erbij haalt kun je zien dat de achterklep wel wat horizontaler loopt, zodat het niet letterlijk een 911 kont wordt. Bovendien lijkt op de achterste impressie die vouwlijn over de bumper niet te kloppen met de testauto's, daar loopt ie omlaag aan de zijkanten.