Dat is het interieur van de concept, zo ziet het productiemodel eruit:
Imho een stuk minder fraai.
Weinig verhullend W205 prototype gespot
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik vond het ook mooi zoals het in de afgelopen modellen zat, onder de dakkapel op het dashboard naast de tellers. Leek me daar prima te zitten.Maus2000 schreef:Dan is dit toch stukken mooier, dan een los schermpje.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
En zo vind iedereen er wat van....
Persoonlijk heb ik helemaal NIKS met al dat I-pad gedoe in de auto, niet los zoals bij de MB's, ook niet "verwerkt" zoals in de auto hier boven...
Zelfs niet "verwerkt" zoals in de nieuwe S
In mijn optiek brengt het helemaal niks extra met zich mee en is het slechts een mode verschijnsel
Alles anders dan het opvolgen van eventuele navigatie instructies brengt je zoiezo tot stilstand (TV kijken, Internetten en wat niet nog meer)
En daar waren auto's nu juist niet voor bedoeld.
Best mooi hoor dat interieur, maarruh, kijk je er over 10 jaar nog steeds zo tegen aan?
Duidelijk een totaal andere doelgroep dan de klanten van de "oude garde"
En dat dringt zelfs door tot op E klasse level, waarbij ik de voorkant na 'm een paar keer in het echt gezien heb, een totale misser vind...(nou ja, iets minder erg dan)
Stond centjes verdienen altijd al op de eerste plaats, nu is het vooral zo veel mogelijk in zo'n kort mogelijke tijd zonder daarbij de duurzaamheid op wat voor gebied dan ook nog een prominente plaats te geven.
Wel een grappig detail:
Op de foto zoals hierboven worden dan toch weer druk knoppen gesimuleerd...
Dom of niet?
Waarschijnlijk toekomstige standaard in de onboard gereedschapset: een doekje...
Persoonlijk heb ik helemaal NIKS met al dat I-pad gedoe in de auto, niet los zoals bij de MB's, ook niet "verwerkt" zoals in de auto hier boven...
Zelfs niet "verwerkt" zoals in de nieuwe S
In mijn optiek brengt het helemaal niks extra met zich mee en is het slechts een mode verschijnsel
Alles anders dan het opvolgen van eventuele navigatie instructies brengt je zoiezo tot stilstand (TV kijken, Internetten en wat niet nog meer)
En daar waren auto's nu juist niet voor bedoeld.
Best mooi hoor dat interieur, maarruh, kijk je er over 10 jaar nog steeds zo tegen aan?
Duidelijk een totaal andere doelgroep dan de klanten van de "oude garde"
En dat dringt zelfs door tot op E klasse level, waarbij ik de voorkant na 'm een paar keer in het echt gezien heb, een totale misser vind...(nou ja, iets minder erg dan)
Stond centjes verdienen altijd al op de eerste plaats, nu is het vooral zo veel mogelijk in zo'n kort mogelijke tijd zonder daarbij de duurzaamheid op wat voor gebied dan ook nog een prominente plaats te geven.
Wel een grappig detail:
Op de foto zoals hierboven worden dan toch weer druk knoppen gesimuleerd...
Dom of niet?
Waarschijnlijk toekomstige standaard in de onboard gereedschapset: een doekje...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Siert maus maar dan toch liever de iPad! Ik vind het niet lelijk zo'n iPad maar netjes in het dashboard is naar mijn mening mooier. Designers kunnen uren praten over het display. Het is een echte bewuste design keuze en heeft niks met bezuinigen o.i.d. te maken. Het S-klasse display zweeft ook rondom.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Nog wat foto´s en tekst
Mercedes-Benz schrijft een succesvol nieuw hoofdstuk met de compleet nieuwe C-Klasse. Een interieur met een attractieve, hoogwaardige ambiance, een touchpad en head-up display, het lichtste koetswerk in dit segment, een uitgebreide veiligheidsuitrusting, een nieuw wendbaar en comfortabel onderstel én GPS-gevoelige airconditioning onderstrepen de onderhuidse vernieuwingen van de nieuwe C-Klasse. Gezamenlijk doen alle innovaties en noviteiten aan als een upgrade naar een hogere klasse.
Het interieurdesign van de nieuwe C-Klasse is samen te vatten als modern en stijlvol en met een keur aan ongebruikelijke stylingfeatures. Tegelijkertijd ademt het interieur sportiviteit uit, aangevuld met vloeiende vormen en hoogwaardige materialen die tezamen een moderne, luxueuze ambiance bewerkstelligen. Daarmee komt Mercedes-Benz tegemoet aan de hoge designverwachtingen die tegenwoordig onlosmakelijk verbonden zijn met hoogwaardige technologie, zoals de duurdere smartphones.
Tot de meest prominente stylingfeatures behoren een compleet nieuw ontworpen middenconsole, waarvan de progressieve lijnen zorgen voor een uitnodigend, open gevoel van ruimte, en een vrijstaand centraal scherm. Kwalitatief hoogwaardige materialen, het samenspel tussen organische oppervlakken en de precies getekende lijnen onderstrepen de nieuwe esthetiek en het stijlvolle karakter van de nieuwe C-Klasse.
De door Mercedes-Benz ontwikkelde innovatieve touchpad in de C-Klasse markeert eveneens een belangrijke evolutionaire stap voorwaarts. Net als op een smartphone kunnen alle hoofdfuncties eenvoudig door aanraking van het scherm worden bediend. De gebruiker ontvangt daarbij een duidelijke haptische feedback wanneer het oppervlak van het touchpad wordt beroerd.
Naast de informatie in het centrale scherm is ook het head-up display nieuw voor de C-Klasse. Net als in een jachtvliegtuig projecteert het systeem belangrijke informatie als een virtueel beeld direct in het blikveld van de bestuurder. Het beeld lijkt zo’n twee meter vóór de bestuurder boven de motorkap te zweven, en zorgt ervoor dat deze zijn ogen zo beter op de weg houdt en minder afgeleid wordt. Het systeem biedt informatie over snelheid, snelheidslimieten, navigatie-instructies en berichten van DISTRONIC PLUS. Die informatie wordt weergegeven in een virtueel hoge-resolutie beeld dat de bestuurder op basis van zijn eigen voorkeuren kan instellen.
Intelligente lichtgewichtconstructie
Minder gewicht met een uitstekende stijfheid en bijpassende handlingprestaties tot gevolg, gekoppeld aan optimale isolatie- en vibratiekarakteristieken en een hoge botsveiligheid; dat zijn de kenmerken die de nieuwe C-Klasse dankt aan zijn nieuwe aluminium hybride koetswerk, waarmee de auto koploper in lichtgewichtconstructie in zijn segment is. Dankzij een intelligente en innovatieve lichtgewichtconstructie is de kale carrosserie met plaatdelen zo’n 70 kg lichter dan conventionele, uit staal vervaardigde constructies. De gehele auto is vergeleken met zijn voorganger zo’n 100 kg lichter. Deze gewichtsbesparing zorgt voor een aanzienlijk lager brandstofverbruik, waarmee een nieuwe maatstaf in deze klasse wordt gezet.
Mercedes-Benz heeft dit technologische hoogstandje hoofdzakelijk gerealiseerd dankzij een compleet nieuw ontwerp en veelvuldig gebruik van aluminium, onder hitte gevormde stalen delen en ultrasterke staalsoorten – een ongebruikelijke combinatie voor in grote serie geproduceerde modellen. De ingenieurs hebben elk detail opnieuw ontworpen en niet alleen staal door aluminium vervangen, maar een concept toegepast dat voorbereid is op productie van grote series door het juiste materiaal op de juiste plek te gebruiken – de essentie van een intelligente lichtgewichtconstructie.
Tegelijkertijd zijn de structuur en carrosserie ontworpen met het oog op een voorbeeldige crashveiligheid. De Limousine voldoet niet alleen aan alle huidige nationale veiligheidsnormen maar ook aan de nog strengere Mercedes-Benz-vereisten op basis van ‘Best Real Life Safety’. Dat betekent een zeer sterk veiligheidscompartiment voor de inzittenden dat hoofdzakelijk uit extra sterk en ultrasterk plaatstaal is gemaakt, speciaal ontwikkelde kreukelzones met geoptimaliseerde “wegen” waarlangs de krachten worden geleid voor de afvoer van de botsenergie aan de voor- en achterzijde, vervaardigd uit een aluminium hybride structuur en plaatdelen die nagenoeg geheel zijn opgetrokken uit aluminium.
Onderstel – wendbaarbeid en comfort ineen
De nieuwe C-Klasse toont zich lichtvoetig en wendbaar en staat borg voor maximaal rijplezier op bochtige wegen gecombineerd met een fantastisch rijcomfort. Een nieuw ontworpen 4-link vooras is met name verantwoordelijk voor die prestaties.
De nieuwe C-Klasse Limousine wordt standaard voorzien van stalen schroefveren. Daarnaast is hij als eerste auto in zijn segment uit te rusten met een luchtvering (AIRMATIC) op de voor- en achteras. Dankzij elektronisch gestuurde, continu variabele demping zorgt dit systeem voor een uitstekend afrolcomfort, waarbij de keuze bestaat uit verschillende demperkarakteristieken.
Nieuwe veiligheidsfeatures en assistentiesystemen
De sensoriek van de nieuwe airbag voor de voorpassagier kan voortaan ieder kinderstoeltje dat er op geïnstalleerd wordt herkennen. Hierdoor wordt de airbag automatisch uitgeschakeld. Wanneer het kinderzitje wordt verwijderd, schakelt de airbag automatisch weer in.
De nieuwe C-Klasse herbergt tevens tal van nieuwe of met functies uitgebreide bestaande assistentiesystemen die hun wereldprimeur slechts enkele maanden geleden kregen in de S-Klasse: Mercedes-Benz Intelligent Drive.
Hoog ‘feel-good’ gehalte
De nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse is de enige auto in dit segment die vertrouwt op een airconditioningsysteem inclusief automatische luchtrecirculatie met tunneldetectie via het satellietnavigatiesysteem. Het AIR-BALANCE pakket met actieve parfumering en ionisatie dat in de S-Klasse debuteerde, draagt eveneens bij aan het hoge ‘feel-good’ gehalte in de nieuwe C-Klasse.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Nog een "spot"
- Bijlagen
-
- IMAG1195.jpg (194.01 KiB) 3336 keer bekeken
-
- IMAG1196.jpg (147.29 KiB) 3336 keer bekeken
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Nog wat gevonden foto's
- Bijlagen
-
- image.jpg (163.52 KiB) 3131 keer bekeken
-
- image.jpg (173.02 KiB) 3131 keer bekeken
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ja die had ik ook maar ik had nog wat twijfel. De auto op jouw foto's heeft een stereocamera en dat hoort een beetje bij de S-klasse. Ook zijn de lenzen in de koplamp net iets anders.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Richard300d
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: 27 jul 2009 16:37
- Mercedes-Benz: W210 E430 - W114 280E - W639 Vito 111 Cdi
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Vind het echt een baby S. Op een positieve manier. Erg benieuwd hoe deze er in het echt uit ziet.
Aerodynamics are for people who can't build engines
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Wat mij betreft hadden in ieder geval de achterlichten weer tot aan de kofferklep mogen lopen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Chef-Benz
- Berichten: 969
- Lid geworden op: 13 feb 2011 22:06
- Mercedes-Benz: S204 C200CDI en W245 B200 turbo
- Specialisatie: Het menselijk brein
- Locatie: Noord Brabant
Herkenbaar. Was bij de w203 vs de w220 ook als je het mij vraagt.Richard300d schreef:Vind het echt een baby S. Op een positieve manier.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Inderdaad...Chef-Benz schreef:Herkenbaar. Was bij de w203 vs de w220 ook als je het mij vraagt.Richard300d schreef:Vind het echt een baby S. Op een positieve manier.
Die Estate studie ziet er wel leuk uit zo, wel een beetje ee Audi achterkantje met die aflopende daklijn.
En weg is de wigvorm....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
unk? als je een W203 of W220 zag kon je toch wel op geen enkel ogenblik enige twijfel hebben aangezien de lichten enzo totaal andere vormen hebbenChef-Benz schreef:Herkenbaar. Was bij de w203 vs de w220 ook als je het mij vraagt.Richard300d schreef:Vind het echt een baby S. Op een positieve manier.