De mogelijke tijden zijn ingevuld in de eerste post: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 82#p511082
Op volgorde van aanmelden voor een bepaalde tijd wordt je ingedeeld.
15 september 2012: Automatenbak spoelen in 's-Heerenberg
- MercedesForum.nl/be
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05 feb 2006 13:29
- Contacteer:
- Lange henk
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 10 aug 2012 15:58
- Mercedes-Benz: C-Klasse 250 TD Stationwagon
Zet de 250TD van Lange Henk dan maar op 09.30 uur. Mooie tijd.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Staat toch in het eerste bericht onderaan?veen18 schreef:Heeft er soms iemand al iets gehoord van een tijdsplanning?
Zoals ik het zie is op dít moment nog de keus 08:00u en 16:30u http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 82#p511082
#doeslief
- BastianB
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25 aug 2010 22:33
- Mercedes-Benz: W210 E320 CDI Elegance
- Locatie: Goudriaan
Excuus dat ik zo laat reageer, ik zag nu pas dat moest melden hoe laat je wou komen. Ik zou graag om 8 uur sochtends komen want ik vind half 5 al weer laat worden. Word dus vroeg uit me bed komen morgen want is nog een flink stukje rijden
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 jul 2012 22:05
- Mercedes-Benz: W202 C220 CDI Elegance Selection Automaat
Vandaag de grote dag !
Afgereisd naar 's Heerenberg om de bak te laten spoelen bij Tunex.
Waren we lekker op tijd (half uur te vroeg).
Maar geen probleem. Ze hadden blijkbaar personeel over want ze konden bijna direct beginnen.
Nadat de Mercedes van Rene klaar was konden ze zelfs met twee monteurs aan mijn auto verder werken.
Een dik uur later en diverse koppen koffie verder was alles gespoeld en gereinigd en voorzien van nieuwe olie.
Met een grote grijs weer in de auto en richting het hoge noorden.
Ondanks dat de bak voor het spoelen niet echt slecht schakelde, merk ik toch wel een behoorlijk verschil.
Dus wat mij betreft een goed initiatief.
Groeten,
Andrew
Afgereisd naar 's Heerenberg om de bak te laten spoelen bij Tunex.
Waren we lekker op tijd (half uur te vroeg).
Maar geen probleem. Ze hadden blijkbaar personeel over want ze konden bijna direct beginnen.
Nadat de Mercedes van Rene klaar was konden ze zelfs met twee monteurs aan mijn auto verder werken.
Een dik uur later en diverse koppen koffie verder was alles gespoeld en gereinigd en voorzien van nieuwe olie.
Met een grote grijs weer in de auto en richting het hoge noorden.
Ondanks dat de bak voor het spoelen niet echt slecht schakelde, merk ik toch wel een behoorlijk verschil.
Dus wat mij betreft een goed initiatief.
Groeten,
Andrew
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Ben ook nog even wezen kijken toen ze met deze bezig waren van jvdwmb
W220 S500 4-matic en moet zeggen dat ze goed en schoon werk leveren , met schoon bedoel ik geen oude poetslappen met zand er aan en schoon gereedschap en materiaal
Verders vriendelijke mensen die je alles goed uit leggen en je vragen ook naar behoren beantwoorden .
En gelijk maar even wezen spelen op de A3
W220 S500 4-matic en moet zeggen dat ze goed en schoon werk leveren , met schoon bedoel ik geen oude poetslappen met zand er aan en schoon gereedschap en materiaal
Verders vriendelijke mensen die je alles goed uit leggen en je vragen ook naar behoren beantwoorden .
En gelijk maar even wezen spelen op de A3
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- BastianB
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 25 aug 2010 22:33
- Mercedes-Benz: W210 E320 CDI Elegance
- Locatie: Goudriaan
Ook ik vond het spoelen geslaagd, ze leverde goed werk en ze lieten je toekijken hoe ze werkte en waren ook niet te beroerd om vragen te beantwoorden. En ook ik merkte een flink verschil met schakelen.
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Niemand geen foto,s gemaakt daar ? ( ik ook niet )
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
- jvdwmb
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 07 mar 2010 11:47
- Mercedes-Benz: W221 S500 4-Matic/ R230 SL500
- Specialisatie: SAP, Computers, electronica
- Locatie: Vught
Eerste keer voor mij dat ik een spoeling laat doen.
Na aankomst was ik een kwartiertje te vroeg maar werd meteen geholpen.
Wagen op de brug en ik moet zeggen dat ze keurig volgens de regels werkte.
Het geheel was in een uurtje gedaan. Ik moet zeggen dat ondanks de wagen al goed schakelde het verschil zeker te merken is.
Het is nu nog alleen aan de toerenteller te zien dat hij naar een andere versnelling gaat.
Mijn dank aan de organisatoren.
Jan
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6eXZ5Gd ... e=youtu.be[/youtube]
Na aankomst was ik een kwartiertje te vroeg maar werd meteen geholpen.
Wagen op de brug en ik moet zeggen dat ze keurig volgens de regels werkte.
Het geheel was in een uurtje gedaan. Ik moet zeggen dat ondanks de wagen al goed schakelde het verschil zeker te merken is.
Het is nu nog alleen aan de toerenteller te zien dat hij naar een andere versnelling gaat.
Mijn dank aan de organisatoren.
Jan
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6eXZ5Gd ... e=youtu.be[/youtube]
-
- Berichten: 8265
- Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
- Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
- Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
- Locatie: Monster
- Contacteer:
Inderdaad Andrew.
Goed, om half twee was ik aan de beurt. Was trouwens iets te laat omdat ik bij Utrecht in een enorme file was terchtgekomen (alle verkeer naar 1 baan ). Onderweg even gebeld naar Tunex, maar het was gelukkig geen probleem.
Monteur maakte eerst even een kort ritje om te voelen wat er met het schakelen mis was. Eerste conclusie bij het inschakelen: geen mechanische schade, bij het rijden wel slippende koppeling tussen de 2000 en 3000 rpm. Dat laatste was voor mij de reden om deze spoeling te laten uitvoeren. Daarna meteen naar binnen en ik mocht even aan de koffie met cake. Dat moest ik wel even snel doen, want ik wilde er natuurlijk wel bij blijven om te zien wat er allemaal gebeurde en natuurlijk wat plaatjes erbij te schieten. Binnen stond er trouwens ook wel iets anders interessants.
Eerst alle slangen aansluiten, reiniger erbij en een kwartiertje in alle gangen laten draaien. En intussen werd de nieuwe rode olie klaargezet.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Em3VEmD ... ature=plcp[/youtube]
Door het weerstandloos ronddraaien van de wielen werden wel alle veilgheidssystemen geaktiveerd.
Ook de onderplaat werd nog even losgehaald en alle rommel daaruit verwijderd. Alles gebeurde trouwens met schone poetsdoeken die na eenmalig gebruik direkt werden weggegooid.
Inmiddels was ook Droetje gearriveerd met zijn W202 (en zijn vrouw). Een prachtig uitziende auto trouwens, zeker gezien zijn leeftijd. En terwijl bij mijn auto de feitelijke oliewissel plaatsvond kon bij de zijne alvast de reiniging in gang worden gezet.
Tenslotte hieronder nog het plaatje met de oude olie, één donkere zwarte massa.
Op weg naar huis bleek dat het slippen van de koppeling totaal was verdwenen wat resulteerde in een veel zachter schakelmoment. Wat mij betreft is deze actie een groot succes geweest.
Wie mijn logboek kent ziet dat ik nog steeds mijn nieuwe velgen niet heb gemonteerd, nog geen tijd voor gehad.
Goed, om half twee was ik aan de beurt. Was trouwens iets te laat omdat ik bij Utrecht in een enorme file was terchtgekomen (alle verkeer naar 1 baan ). Onderweg even gebeld naar Tunex, maar het was gelukkig geen probleem.
Monteur maakte eerst even een kort ritje om te voelen wat er met het schakelen mis was. Eerste conclusie bij het inschakelen: geen mechanische schade, bij het rijden wel slippende koppeling tussen de 2000 en 3000 rpm. Dat laatste was voor mij de reden om deze spoeling te laten uitvoeren. Daarna meteen naar binnen en ik mocht even aan de koffie met cake. Dat moest ik wel even snel doen, want ik wilde er natuurlijk wel bij blijven om te zien wat er allemaal gebeurde en natuurlijk wat plaatjes erbij te schieten. Binnen stond er trouwens ook wel iets anders interessants.
Eerst alle slangen aansluiten, reiniger erbij en een kwartiertje in alle gangen laten draaien. En intussen werd de nieuwe rode olie klaargezet.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Em3VEmD ... ature=plcp[/youtube]
Door het weerstandloos ronddraaien van de wielen werden wel alle veilgheidssystemen geaktiveerd.
Ook de onderplaat werd nog even losgehaald en alle rommel daaruit verwijderd. Alles gebeurde trouwens met schone poetsdoeken die na eenmalig gebruik direkt werden weggegooid.
Inmiddels was ook Droetje gearriveerd met zijn W202 (en zijn vrouw). Een prachtig uitziende auto trouwens, zeker gezien zijn leeftijd. En terwijl bij mijn auto de feitelijke oliewissel plaatsvond kon bij de zijne alvast de reiniging in gang worden gezet.
Tenslotte hieronder nog het plaatje met de oude olie, één donkere zwarte massa.
Op weg naar huis bleek dat het slippen van de koppeling totaal was verdwenen wat resulteerde in een veel zachter schakelmoment. Wat mij betreft is deze actie een groot succes geweest.
Wie mijn logboek kent ziet dat ik nog steeds mijn nieuwe velgen niet heb gemonteerd, nog geen tijd voor gehad.
Aangezien de bak wat minder soepel schakelde, met name in de lagere versnellingen, ook besloten om de bak te laten spoelen, en wel bij Tunex. De afspraak enige tijd geleden al gemaakt, was een wachttijd van 3 weken. En dat het nodig was bleek na afloop wel, wat er uit was gekomen had weinig meer met olie te maken.
Een positieve verrassing was dat de factuur ietsje lager uitviel dan gedacht, de bekende stekker op de bak vertoonde geen sporen van lekkage en hoefde dan ook niet vervangen te worden (niet dat dat nou de kosten zijn).
En zoals anderen ook al gemeld hebben, wat een groot verschil met de terugreis!
Zeker een aanrader.
Een positieve verrassing was dat de factuur ietsje lager uitviel dan gedacht, de bekende stekker op de bak vertoonde geen sporen van lekkage en hoefde dan ook niet vervangen te worden (niet dat dat nou de kosten zijn).
En zoals anderen ook al gemeld hebben, wat een groot verschil met de terugreis!
Zeker een aanrader.
hallo, heb een w203 bj2002 , de automaat blijft haperen van 3de naar 4de, als hij versmijt gaat toerental eerst de lucht in en dan pas naar volgende vitesse verspringt niet soepel, enig idee hoe dit komt ? en als ik hem laat spoelen heeft dit enige zin ?