Beste leden,
Wij zijn van plan een A-Klasse erbij aan te schaffen. Zijn er nog mensen die eventuele punten
of kwaaltjes weten waarop we zouden kunnen letten? Uiteraard letten we op de standaard dingen
zoals:
- Functioneert alles (elec. ramen, airco enz.)
- Controle op roestplekken
- Nachecken van km-stand
Edit:
- Achterveren / Lagers
Maar echt specifieke dingen hoor ik graag van jullie. Het zal waarschijnlijk een gaan worden met het
bouwjaar 2000.
Overigens zou ik ook graag weten na hoeveel km zo'n A-Klasse eigenlijk afgeschreven is. Is het bijvoorbeeld
relevant om er een met 150.000km ofzo aan te schaffen?
Ik hoor graag van jullie!
P.S. Voordat de opmerkingen komen, het wordt een auto voor mijn (junior) vriendin dus nee
de S-Klasse of de E-Klasse doen we niet weg
W168 A-Klasse aanschaffen
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
- Bijlagen
-
- AklasseW168.jpg (36.88 KiB) 6939 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Mercedesliefhebbers op 26 mar 2011 22:38, 5 keer totaal gewijzigd.
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
- Carl Friedrich Gauss
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
- Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
- Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Mijn grootvader heeft een A van 2000.
Let vooral op de achterste wielophanging.
Na ongeveer 50000 km heeft hij de lagers achteraan van de wishbones moeten vervangen en op 70000 km de achterste veren.
Van de garagist hoorden we dat zowat al die A klasses van 2000 dat hebben moeten vervangen.
Let er dus op of dat deze al vervangen zijn.
Als het een automaat is, let er goed op of hij goed optrekt en probeer ook de kick-down vanuit stilstand.
Voorts geen problemen mee gehad.
Let vooral op de achterste wielophanging.
Na ongeveer 50000 km heeft hij de lagers achteraan van de wishbones moeten vervangen en op 70000 km de achterste veren.
Van de garagist hoorden we dat zowat al die A klasses van 2000 dat hebben moeten vervangen.
Let er dus op of dat deze al vervangen zijn.
Als het een automaat is, let er goed op of hij goed optrekt en probeer ook de kick-down vanuit stilstand.
Voorts geen problemen mee gehad.
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
Mijn vrouw heeft ook een A-klasse van 2000, gekocht in 2003 en ze heeft alleen last gehad van gebroken veren, zowel voor als achter.
Het oliefilter heeft een keer vast gezeten terwijl de olie elk jaar ververst wordt( teminste daar gaat ik vanuit,is bij M.B dealer in onderhoud)
De voorschermen en kofferklep zijn van kunstof dus die roesten in ieder geval niet
Het lamellen schuifdak werkt ook prima, maar ik ken iemand die er wel problemen mee gehad heeft.
Gr Robert.
Het oliefilter heeft een keer vast gezeten terwijl de olie elk jaar ververst wordt( teminste daar gaat ik vanuit,is bij M.B dealer in onderhoud)
De voorschermen en kofferklep zijn van kunstof dus die roesten in ieder geval niet
Het lamellen schuifdak werkt ook prima, maar ik ken iemand die er wel problemen mee gehad heeft.
Gr Robert.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
wat al was gezegd, achterbrug lagers zijn gevoelig achter veren zijn gevoelig (gelukkig allemaal niet heel erg duur)
maar het grootste probleem met deze auto's is de lmm, als deze stuk gaat kan je echt goed in de buidel.
de lmm is met motorstuurapparaat in 1 en kost zomaar 1200 euro.
hij hoeft natuurlijk nooit stuk te gaan, maar je zal net zien dat het bij u gebeurd.
maar het grootste probleem met deze auto's is de lmm, als deze stuk gaat kan je echt goed in de buidel.
de lmm is met motorstuurapparaat in 1 en kost zomaar 1200 euro.
hij hoeft natuurlijk nooit stuk te gaan, maar je zal net zien dat het bij u gebeurd.
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
Hoe merk je of deze nog goed is of aan vervangen toe is?dockedmarc schreef:wat al was gezegd, achterbrug lagers zijn gevoelig achter veren zijn gevoelig (gelukkig allemaal niet heel erg duur)
maar het grootste probleem met deze auto's is de lmm, als deze stuk gaat kan je echt goed in de buidel.
de lmm is met motorstuurapparaat in 1 en kost zomaar 1200 euro.
hij hoeft natuurlijk nooit stuk te gaan, maar je zal net zien dat het bij u gebeurd.
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
Nog meer mensen met tips en/of opmerkingen?
Of wellicht die er eentje te koop hebben?
Of wellicht die er eentje te koop hebben?
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 03 feb 2009 19:27
- Mercedes-Benz: Peugeot 107, Renault Scenic
- Specialisatie: W202, audio, elektra, koeling
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb ergens eens gelezen dat de lagers van het stuurhuis nog wel eens kapot gaan.
Als ik met mijn Benz op de bestemming was aangekomen, had ik altijd spijt dat de rit alweer voorbij was.... Nu rijd ik een Peugeot 107, en o wat ben ik blij als ik er ben!
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 11 apr 2010 20:28
- Mercedes-Benz: C126 500 en W211 320 cdi
- Specialisatie: Meerijden op de achterbank
- Locatie: Den Haag
Wat van belang is, is al gezegd. De rest heeft met name te maken hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan. Als de auto verder netjes is en een controleerdbare historie heeft, is het verder spreken van geluk.
Wat betreft de lmm, hiervan zijn gereviseerde te krijgen bij Mercedes voor ongeveer € 500/ € 600 incll arbeid. Misschien ff wat navragen.
Groeten Karagoz
Wat betreft de lmm, hiervan zijn gereviseerde te krijgen bij Mercedes voor ongeveer € 500/ € 600 incll arbeid. Misschien ff wat navragen.
Groeten Karagoz
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
ik weet niet waar u deze info vandaan haalt, maar ik heb ze van mercedes nog nooit in de revisi gezien.karagoz schreef:Wat betreft de lmm, hiervan zijn gereviseerde te krijgen bij Mercedes voor ongeveer € 500/ € 600 incll arbeid. Misschien ff wat navragen.
Groeten Karagoz
wel via ac-tronics een gerepareerde, en daar zijn de meningen ook over verdeeld.
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
-
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: 08 jun 2010 11:39
- Mercedes-Benz: verkocht
- Specialisatie: mercedes onderdelen
- Locatie: sint maartensdijk
Mercedesliefhebbers schreef:Hoe merk je of deze nog goed is of aan vervangen toe is?dockedmarc schreef:wat al was gezegd, achterbrug lagers zijn gevoelig achter veren zijn gevoelig (gelukkig allemaal niet heel erg duur)
maar het grootste probleem met deze auto's is de lmm, als deze stuk gaat kan je echt goed in de buidel.
de lmm is met motorstuurapparaat in 1 en kost zomaar 1200 euro.
hij hoeft natuurlijk nooit stuk te gaan, maar je zal net zien dat het bij u gebeurd.
is niet te zeggen, hij is goed of niet, beetje hetzefde als een ouderwetse gloeilamp, hij brand of niet.
je weet dus ook nooit wanneer deze eventueel stuk gaat.
De ergenis van slechte kwaliteit duurt voort, als de vreugde van de lage prijs allang verdwenen is.
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
Vandaag kijken bij een A140 Avantgarde uit 2000 met 194980km (NAP)
Zilvergrijs van kleur, sportwielen, stof beetje standaard uitgevoerd. Ik
ben persoonlijk niet voor de km stand, aangezien ik het nog aan de hoge
kant vind voor een A-Klasse, maar goed uiteindelijk moet zij zelf beslissen.
Ik houd jullie op de hoogte...
Als het deze wordt sowieso de spiegels even onder handen nemen en de klinken.
Klinken zijn namelijk niet in de kleur en spiegels ook niet, daarbij is het wel een
leuke optie op knipperlichten te plaatsen in de spiegels.
Maar goed, eerst maar eens zien of het wat wordt...
Zilvergrijs van kleur, sportwielen, stof beetje standaard uitgevoerd. Ik
ben persoonlijk niet voor de km stand, aangezien ik het nog aan de hoge
kant vind voor een A-Klasse, maar goed uiteindelijk moet zij zelf beslissen.
Ik houd jullie op de hoogte...
Als het deze wordt sowieso de spiegels even onder handen nemen en de klinken.
Klinken zijn namelijk niet in de kleur en spiegels ook niet, daarbij is het wel een
leuke optie op knipperlichten te plaatsen in de spiegels.
Maar goed, eerst maar eens zien of het wat wordt...
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 25 mei 2010 22:04
- Mercedes-Benz: E-Klasse combi 320 CDI Avantgarde
- Locatie: Helmond
Mijn vrouw rijdt een A klasse 160 Avantgarde. Uit Duitsland geimporteerd. Volledige onderhoudshistorie bij dealer, nu ook in onderhoud bij de dealer. Alleen stuurbekrachtigingspomp vervangen ( € 700,- ), voor de rest probleemloze auto!! Bovendien erg multifunctioneel!
Ik wilde per sé een A uit Duitsland omdat er in Nederland weinig A-tjes met veel extra's zijn verkocht.
Ik wilde per sé een A uit Duitsland omdat er in Nederland weinig A-tjes met veel extra's zijn verkocht.
Prestige Auto Couture Helmond
-
- Berichten: 5521
- Lid geworden op: 24 apr 2010 22:08
Ik zou inderdaad eens in Duitsland gaan kijken, Nederlandse A-klasses zijn over het algemeen heel erg kaal zoals Ben al aankaartte.
Dit account is op verzoek van de gebruiker zelf permanent verwijderd.
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
We hebben een zilvergrijze A140 Avantgarde een week op proef van een handelaar.
Echter wel al meer dan 193.000km op de klok eentje uit 2000. Dus goed testen een
weekje en daarna beslissen.
Echter wel al meer dan 193.000km op de klok eentje uit 2000. Dus goed testen een
weekje en daarna beslissen.
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
- Carl Friedrich Gauss
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
- Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
- Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Ik vind 190000 km voor een A140 wel redelijk veel.
De A's uit 2000 zijn toch niet zo duur dus loont het niet de moeite om iets meer te betalen voor wat minder kilometers?
De A's uit 2000 zijn toch niet zo duur dus loont het niet de moeite om iets meer te betalen voor wat minder kilometers?
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to