Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
E550
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 okt 2022 12:18

29 feb 2024 08:21

Groot respect Johan, inzicht, geduld (tijd) en doorzettingsvermogen .... :applaus: :goedzo:
Ik kan me het gevoel bij aanvankelijk geen oliedruk heel goed voorstellen, zelf ook diverse malen aan de hand gehad....
Dat TIG lassen is grotendeels een routine - je moet het vaak doen om de routine te krijgen / te houden, vooral de regelmaat in het toevoegen is een ding....
Gebruikersavatar
Mooster
Berichten: 1241
Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
Specialisatie: Delegeren
Locatie: Amersfoort

29 feb 2024 09:02

johan84 schreef: 24 feb 2024 15:15
Minne schreef: 23 feb 2024 00:56 Overigens, wbt (kleine) lekkage in de koelbuis, zou je de buizen niet met TIG aan willen pakken? Misschien zie ik het verkeerd, maar dat geeft bij mij strakkere lassen en eigenlijk altijd een voldaner resultaat. Het duurt dan wel ietwat langer, maar je bent geen meters aan het bakken bij zo'n project.
zeker . maar het ook met tig gelast. alleen dit is het eerst project waar ik ooit aluminium heb gelast . dus zijn mijn lassen wat dik teveel toegevoegd kwa materiaal. hier moet ik nog wat in verbeteren ., ik heb trouwens dit lekje wel makkelijk kunnen repareren.
maar oefening baart kunst.
eerste keer aluminium lassen vond ik lastig dus ik snap je.
Laatst gewijzigd door Mooster op 29 feb 2024 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles went

ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1581
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

29 feb 2024 09:18

Idd, ik nam aan dat ik rvs zag. Alu heb ik zelf nog niet gelast, dus moet mijn mond houden.
Ik ben iedere dag nog aan het oefenen, blijf het wel mooi werk vinden.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
johan84
Berichten: 337
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

01 apr 2024 21:41

Het was zo ver . !!

vorige week voor het eerst gereden en samen met de Daniel van DW tech solutions de basis map ingeregeld en gemapt
en ook al een beetje over druk gedraaid van 0.4 bar

Ik had achteraf gezien idle verloop, koude start en stil no load zones best goed in gesteld dus we konden eigenlijk gelijkt rijden.
vond ik voor mij als amateur best wel goed :D

we hebben steeds een beetje meer load gedraaid. top max 0.4 bar overdruk toe begon er licht wat meer frequentie geluid te komen
dus om meer te draaien is het verstandiger dit op de dyno te doen.
het inkomen van de turbo is ook nog vrij soft gezet. maar ik kan wel vernemen dat tussen 3300 en 4300 rpm deze motor de overdruk heel lekker vind. hij trekt dan echt behoorlijk. de rev limit staat voor nu op 5200rpm

verder houd de auto zich goed alle temperaturen zijn goed geen brandgevaar gehad geen lekken dus eigenlijk heel geslaagd

wel bij de laatste run viel me op de dat achter vering naar max omhoog ging . ik had de niveauregeling afgekoppeld omdat ik de actuators nog moet calibreren op de juiste rijhoogte.

maar ik denk dat er iets tegen aangekomen waardoor hij net olie doorgelaten heeft het de vering heeft vol gepompt.
dus was opzich niet erg. het systeem heeft een overdruk beveiliging .
maar toen ik de auto wilde laten zakken en weer in neutraal wilde zetten bestond die niet meer dus kon alleen maar vullen of drainen .

gelukkig was dit toen de mapping klaar was. dus zijn aar huis gereden en wel stuk of 10x gestopt om wat te verstellen.
ik heb de dag erna de klep gedemonteerd. maar dit was trouwens ook de orginele die er al van 1986 onderzit en al dik 250dkm op heeft zitten.
je kunt deze kleppen open halen maar wat ik ook proberen de deksel zat muurvast .
ik had nog een spare die niet al te mooi was. deze heb ik gemonteerd. maar had al mijn twijvels dat is ook dat ik destijds 2 andere gemonteerd had.

mijn bevinden was juist. wel vulllen en neutraal stand maar niet meer drainen. op zich voor nu geen probleem. licht de auto niet op de grond in elk geval.

ik heb 2 kleppen besteld en zijn onderweg dus kan als die binnen zijn het systeem weer repareren en dan direct de actuators instellen. dan kan ook het niveau van uit de auto regelenn.

tevens vond ik de veren toch te slap achter. ook in de sport stand dus heb nog 2 andere veren besteld die ik ga proberen.

hier is de video,
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

01 apr 2024 23:08

Wat gaaf!!!!!!
Gefeliciteerd met het resultaat tot nu!
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Plaats reactie