Als ik het goed begrijp is dit om het (normale) hydrosysteem met alleen op de achteras dmv drukverdeler nu ook op de vooras te kunnen zetten.
Waarom zou de achteras niet even drukloos kunnen worden bij drukvraag op de vooras? De achteras zakt ook niet in wanneer ik de auto uitzet (drukloos). Daar zorgt het regelventiel/hoogtestangetje toch voor?
Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Als je niveau voor vraag heeft dus druk opbouw nodig heeft . Kan achter druk vrij draaien dat doet deze ook want als er geen vraag is pomp hij altijd drukvrij over de retour en dit is dan ook het probleem de olie zoekt de weg van de minste weerstand . Dus waar geen druk opbouw is . Dit is dan achter omdat die naar de retour gaat. Dus moet je dit afsluiten . Daarom wordt de flow 50 - 50 verdeel door de flow divider . Omdat je anders geen druk kan opbouwen omdat de ander zeide drukvrij over de retour pomptMinne schreef: ↑13 jul 2023 11:25 Als ik het goed begrijp is dit om het (normale) hydrosysteem met alleen op de achteras dmv drukverdeler nu ook op de vooras te kunnen zetten.
Waarom zou de achteras niet even drukloos kunnen worden bij drukvraag op de vooras? De achteras zakt ook niet in wanneer ik de auto uitzet (drukloos). Daar zorgt het regelventiel/hoogtestangetje toch voor?
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 211.222, 124.090, 123.183
- Locatie: Oost-Groningen

S211,W124,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
SLS veer systeem gevuld en getest !!
de bouw en ontwikkelen van het systeem heeft wat tijd gekost maar alles begint te passen.
heb het systeem gevuld en zover waar mogelijk de lucht eruit gepompt . Nog wel een paar kleine dingetjes gehad.
maar over het algemeen werkt het goed.
wel heb ik het schakelventiel achter nog uit elkaar gehad, die stond vast. was nieuw. blijft apart.
ook ging er wat meer olie in dan gedacht dus moest eerst wat bij bestellen.
totaal is de vulling nu 5 a 6 ltr.
Nu heb ik op dit moment geen spiraal veren onder de auto. dus de belasting is volledig op de schokbrekers.
dit heb ik gedaan om het systeem wat meer te belasten. En ook omdat de auto nog niet op vol gewicht is.
alle vloeistoffen missen verder en ook het interieur is er nog uit.
door
de veren moet ik namelijk nog op maat maken omdat de sterkte van de veren nu te groot is om de auto op het laagste punt te krijgen.
ik heb op dit moment de radiateur en inlaatbuizen naar de intercooler weer gedemonteerd. ook is de multiriem eraf.
Nu kan i de stuurpomp met een boormachine aandrijven en zo het systeem door pompen .
ik heb de auto nu op een niveau gezet wat vrij goed is om mee te rijden eventueel. maar het is meer een test niveau.
ik laat hem nu de komende weken zo staan en heb het olie niveau gemarkeerd. om te kijken of dit op loopt in de tank.
als dit gebeurt lekken de niveau kleppen door.
het testen van en afstellen van de niveau verstellen en schokbreker druk vanuit de auto gebeurt later alles ik met de auto kan rijden
hier is de video
de bouw en ontwikkelen van het systeem heeft wat tijd gekost maar alles begint te passen.
heb het systeem gevuld en zover waar mogelijk de lucht eruit gepompt . Nog wel een paar kleine dingetjes gehad.
maar over het algemeen werkt het goed.
wel heb ik het schakelventiel achter nog uit elkaar gehad, die stond vast. was nieuw. blijft apart.
ook ging er wat meer olie in dan gedacht dus moest eerst wat bij bestellen.
totaal is de vulling nu 5 a 6 ltr.
Nu heb ik op dit moment geen spiraal veren onder de auto. dus de belasting is volledig op de schokbrekers.
dit heb ik gedaan om het systeem wat meer te belasten. En ook omdat de auto nog niet op vol gewicht is.
alle vloeistoffen missen verder en ook het interieur is er nog uit.
door
de veren moet ik namelijk nog op maat maken omdat de sterkte van de veren nu te groot is om de auto op het laagste punt te krijgen.
ik heb op dit moment de radiateur en inlaatbuizen naar de intercooler weer gedemonteerd. ook is de multiriem eraf.
Nu kan i de stuurpomp met een boormachine aandrijven en zo het systeem door pompen .
ik heb de auto nu op een niveau gezet wat vrij goed is om mee te rijden eventueel. maar het is meer een test niveau.
ik laat hem nu de komende weken zo staan en heb het olie niveau gemarkeerd. om te kijken of dit op loopt in de tank.
als dit gebeurt lekken de niveau kleppen door.
het testen van en afstellen van de niveau verstellen en schokbreker druk vanuit de auto gebeurt later alles ik met de auto kan rijden
hier is de video
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Super cool. Respect voor je kunsten!
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
zo vakantie's voorbij terug naar de opbouw
heb niet gekeken maar voelt als 2 maand sinds de laatste echt update.
auto staat nu dik 6 weken op de hydro vering voor en achter.
eigenlijk niet echt problemen gehad als vlak voor het week stond de auto achter ineens op het laagste punt
heb toch een connectie die ik ga vervangen. dit is de slang met de banjo connectie op de schokbreker door beweging of toch iets teveel spanning op leidingen gaat de koppeling los en lekt het. dit wil ik dus niet tijdens het rijden dus kleine modificatie nodig. op dit moment alles aangedraait opgevuld en weer omhoog gepompt en alles staat al weer een aantal dagen lek vrij
Ik ben nu dan ook echt begonnen aan de motor bedrading. dus plek zoeken voor de ecu en kijken waar de draadboom langs moet. en wat dan logische is voor de plek van de zekeringskast. heb ook het bovenste deel van het dashboard terug geplaats om te zien hoeveel ruimte ik overal heb. en vergeleken met een w201 is dat behoorlijk veel. achter het dashboard kastje zit dat ruimte om alles goed weg te werken en dat is ook wel is een keer fijn.
ik ga nu de laatste bedrading en componenten uitzoeken en bestellen zodat ik in 1 keer door kan met alles aansluiten
hier is de video
heb niet gekeken maar voelt als 2 maand sinds de laatste echt update.
auto staat nu dik 6 weken op de hydro vering voor en achter.
eigenlijk niet echt problemen gehad als vlak voor het week stond de auto achter ineens op het laagste punt
heb toch een connectie die ik ga vervangen. dit is de slang met de banjo connectie op de schokbreker door beweging of toch iets teveel spanning op leidingen gaat de koppeling los en lekt het. dit wil ik dus niet tijdens het rijden dus kleine modificatie nodig. op dit moment alles aangedraait opgevuld en weer omhoog gepompt en alles staat al weer een aantal dagen lek vrij
Ik ben nu dan ook echt begonnen aan de motor bedrading. dus plek zoeken voor de ecu en kijken waar de draadboom langs moet. en wat dan logische is voor de plek van de zekeringskast. heb ook het bovenste deel van het dashboard terug geplaats om te zien hoeveel ruimte ik overal heb. en vergeleken met een w201 is dat behoorlijk veel. achter het dashboard kastje zit dat ruimte om alles goed weg te werken en dat is ook wel is een keer fijn.
ik ga nu de laatste bedrading en componenten uitzoeken en bestellen zodat ik in 1 keer door kan met alles aansluiten
hier is de video
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Leuk. Een vervolg. Keep following!
- ElGriffo
- Berichten: 8137
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Lekker bezig
Leuk om de ontwikkelingen te volgen
Nu voor de MaxxEcu gekozen ipv Vems ?

Leuk om de ontwikkelingen te volgen
Nu voor de MaxxEcu gekozen ipv Vems ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Als je bedoelt plug and play. Is dat er geen dacht ik
Ik gebruik Maxx ecu race. Hierbij heb ik 8 onsteking en 8 injectie outputs dus kan alles sequentieel aansturen . Dit kan je dan kiezen incl kabelboom maar dit is dat universeel dus je moet zelf alles aansluiten en zelf de basis Map ingeven en alle parameters invoeren. Daarna volledig inregelen