Arnott w211 veren ervaring

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
joop1970
Mercedes-Benz: C219 CLS500

06 jul 2023 08:21

Niet echt een how to, toch vermelden waard.
Vorig jaar een cls C219 gekocht (w211 onderstel) met luchtvering. Linksvoor zat een Arnott eigen fabricaat lichtveer, rechts een remanufactured door arnott.

Links bleek onwijs te kraken met sturen en gerammel met kleine hobbels, auto reed ook niet lekker. Na emailen met Arnott een vervangend exemplaar gekregen (zonder bon, zij geven levenslange garantie!).
Na een paar maanden zelfde verhalen, weer gemaild en een remanufactured veer gekregen. Alle problemen opgelost, auto trilt niet meer en geen gekraak met sturen.

Conclusie: blijf weg van eigen fabricaat Arnott veren, koop het liefst gewoon bilstein als de remanufactured veren van Arnott niet beschikbaar zijn.
Palluuk
Mercedes-Benz: W211 en W463

16 sep 2023 20:50

Heb sinds een jaar Arnott airstruts op mijn W211 E500 airmatic. De oorspronkelijke vering ging defect in Perpignan. De quote van de garage daar was EUR 4.500 voor voorvering en draagarm. De auto is vervoerd met de ANWB naar mijn garage in NL. Met de draagarm was niets mis. De Arnott airstruts hebben EUR 1.800 gekost. Later heb ik er nog een Arnott luchtpomp opgezet. De revisie verhalen zijn allemaal onzin. Na 20 jaar is de pomp op en moet je er gewoon een nieuwe opzetten. Kostte totaal EUR 700 inc montage. Deze week is het ventielblok vervangen omdat de airstrut soms hoogte verloor. EUR 780. Alles werkt perfect en de auto rijdt als de brandweer. De US fora zweren bij Arnott. Het is mi een goed en in ieder geval goedkoper alternatief dan de Mercedes onderdelen.
Plaats reactie