Vertragingen in leveringen?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
tisworks
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2023 20:26
Mercedes-Benz: GLA 250e

31 mei 2023 07:57

mivan64 schreef: 30 mei 2023 13:06
tisworks schreef: 22 feb 2023 07:57
mivan64 schreef: 20 feb 2023 14:13 <snip />
Mijn GLA250e werd ook besteld in juni 2022 bij MB Europa.
Leasing vie Athlon.
Tot op heden ook nog geen enkele update via onze eigen fleet-afdeling (rechtstreekse info aan bestuurder via dealer niet toegestaan :x ) maar als ik bovenstaande lees krijg ik toch een beetje, weliswaar voorzichtige, hoop op levering tegen midden 2023.
He kijk, je bent niet alleen. Ik heb een zelfde configuratie besteld midden mei maar Athlon + MB Drogenbos. Geen beweging bij Fleet, het blijft ten vroegste Januari ‘24, een olifantendracht dus.
Ook in Denim Blauw?
Net vanochtend een bericht ontvangen van de garage dat MB gemeld heeft dat Denim Blauw NIET meer beschikbaar is! :-o
Gelieve een andere kleur te selecteren!
Ik wou geen grijs, zilvergrijs, zwart of wit! :x
Van de andere kant dan goed nieuws ontvangen dat de productie ingepland zou staan voor half juni. :goedzo:
Hé, goed nieuws voor jou. Ik duim voor jou.

Ik heb rots grijs gekozen, hopelijk een kleur waar je niet teveel mee naar de car wash moet. En die kleur blijft behouden bij de Mopf van midden dit jaar.

Vorige week heeft een collega zijn GLA ontvangen, besteld in October ‘21. De « gewone » 18 maand wachttijd.
tisworks
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2023 20:26
Mercedes-Benz: GLA 250e

31 mei 2023 08:00

RobinL schreef: 30 mei 2023 21:38
mivan64 schreef: 30 mei 2023 13:06 Ook in Denim Blauw?
Net vanochtend een bericht ontvangen van de garage dat MB gemeld heeft dat Denim Blauw NIET meer beschikbaar is! :-o
Gelieve een andere kleur te selecteren!
Ik wou geen grijs, zilvergrijs, zwart of wit! :x
Van de andere kant dan goed nieuws ontvangen dat de productie ingepland zou staan voor half juni. :goedzo:
Bestelling in juni 2022 en nu al productie is snel.
Heb bijna een jaar eerder besteld en vermoed dat de productie dezelfde periode gaat zijn.
Heb vandaag ook een mail gekregen om een nieuwe kleur te kiezen. (SMC Mechelen)
Ik wilde ook geen grijs of zwart.
Voor de een of andere reden kan ik wel rosegoud kiezen en niet spectraalblauw.
Spectraal blauw is de nieuwe kleur? Die gaat pas in productie in de tweede helft van het jaar. (Ik lees zowel juli als september als start).

Misschien een onrechtstreekse bevestiging dat je auto ingepland is voor juni/uitloop van het model 22/2.
boxtelvf
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2022 14:08

31 mei 2023 10:51

mijn nieuwe EQB 250 AMG is in juli 2022 besteld.
Vandaag door de dealer gebeld dat ik hem 14 juni op mag gaan halen.

helemaal Top !!!!

:D :D
niqck
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2023 13:47
Mercedes-Benz: C300e Break AMG Line

31 mei 2023 17:02

niqck schreef: 30 mei 2023 16:48 Ook bericht gekregen van de garage. Ook mijn gekozen kleur Designo Selenietgrijs Magno is niet meer beschikbaar en ik moet een andere kleur kiezen.

Daarop heb ik ook de gewijzigde lijst van opties gevraagd. Meest opvallende wijzigingen:
  • Leder werd vervangen door lederlook... dit lijkt me toch wel een straffe wijziging van de opties
  • Head-up display vind ik niet terug bij de opties (zat nochthans in AMG Premium Plus packet)
  • Sfeerverlichting (894) ontbreekt maar ook de op het forum beschreven 891 staat er niet op
  • MBUX AR voor navigatie (U19) ontbreekt
Ik heb de garage hierover geschreven want vooral het weglaten van leder is meer dan het laten vallen van een paar ledjes in het interieur.
Ondertussen zouden de opties er terug op moeten zitten.

Voor zover ik kon zien werd leder vervangen door lederlook en AMG Premium Plus door AMG Line Advanced Plus. Kan Mercedes zomaar gewoon mijn opties aanpassen en vervangen door goedkopere zonder mij hierover in te lichten?
Hadden ze me niet gecontacteerd ivm de kleur en ik niet zelf gevraagd had om de configuratie te bekijken dan had ik waarschijnlijk na 18 maanden wachten een auto gekregen met compleet andere opties dan die ik besteld had. :evil: :evil: :evil:
Kirchoff8
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2023 17:53
Mercedes-Benz: C 300e Estate (S206)
Locatie: Gent - België

01 jun 2023 17:47

niqck schreef: 31 mei 2023 17:02
niqck schreef: 30 mei 2023 16:48 Ook bericht gekregen van de garage. Ook mijn gekozen kleur Designo Selenietgrijs Magno is niet meer beschikbaar en ik moet een andere kleur kiezen.

Daarop heb ik ook de gewijzigde lijst van opties gevraagd. Meest opvallende wijzigingen:
  • Leder werd vervangen door lederlook... dit lijkt me toch wel een straffe wijziging van de opties
  • Head-up display vind ik niet terug bij de opties (zat nochthans in AMG Premium Plus packet)
  • Sfeerverlichting (894) ontbreekt maar ook de op het forum beschreven 891 staat er niet op
  • MBUX AR voor navigatie (U19) ontbreekt
Ik heb de garage hierover geschreven want vooral het weglaten van leder is meer dan het laten vallen van een paar ledjes in het interieur.
Ondertussen zouden de opties er terug op moeten zitten.

Voor zover ik kon zien werd leder vervangen door lederlook en AMG Premium Plus door AMG Line Advanced Plus. Kan Mercedes zomaar gewoon mijn opties aanpassen en vervangen door goedkopere zonder mij hierover in te lichten?
Hadden ze me niet gecontacteerd ivm de kleur en ik niet zelf gevraagd had om de configuratie te bekijken dan had ik waarschijnlijk na 18 maanden wachten een auto gekregen met compleet andere opties dan die ik besteld had. :evil: :evil: :evil:
Dus je hebt toch code 894 staan op je configuratie nu?
RobinL
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2022 22:45
Mercedes-Benz: GLA 180d BS

01 jun 2023 18:27

tisworks schreef: 31 mei 2023 08:00
RobinL schreef: 30 mei 2023 21:38 ...
Bestelling in juni 2022 en nu al productie is snel.
Heb bijna een jaar eerder besteld en vermoed dat de productie dezelfde periode gaat zijn.
Heb vandaag ook een mail gekregen om een nieuwe kleur te kiezen. (SMC Mechelen)
Ik wilde ook geen grijs of zwart.
Voor de een of andere reden kan ik wel rosegoud kiezen en niet spectraalblauw.
Spectraal blauw is de nieuwe kleur? Die gaat pas in productie in de tweede helft van het jaar. (Ik lees zowel juli als september als start).

Misschien een onrechtstreekse bevestiging dat je auto ingepland is voor juni/uitloop van het model 22/2.
Blijkbaar hebben ze toch spectraal blauw kunnen toevoegen.
Levering zou nu wel pas voor de eerste helft van september zijn.
Wat op +24maanden komt.
023designo
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 jan 2016 14:56
Mercedes-Benz: W210 320 cdi combi

01 jun 2023 18:32

Wat een gemartel allemaal...
Onze sprinter hebben we meer dan 1,5 jaar op moeten wachten en zou helemaal compleet zijn maar er zit een gele sticker aan de binnenzijde voorruit met een zestal missende opties .

Absurt gewoon,bedoel je besteld en verwacht premium,daarvoor bestel je een sprinter en geen transit.
niqck
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2023 13:47
Mercedes-Benz: C300e Break AMG Line

01 jun 2023 22:38

Kirchoff8 schreef: 01 jun 2023 17:47
niqck schreef: 31 mei 2023 17:02
niqck schreef: 30 mei 2023 16:48 Ook bericht gekregen van de garage. Ook mijn gekozen kleur Designo Selenietgrijs Magno is niet meer beschikbaar en ik moet een andere kleur kiezen.

Daarop heb ik ook de gewijzigde lijst van opties gevraagd. Meest opvallende wijzigingen:
  • Leder werd vervangen door lederlook... dit lijkt me toch wel een straffe wijziging van de opties
  • Head-up display vind ik niet terug bij de opties (zat nochthans in AMG Premium Plus packet)
  • Sfeerverlichting (894) ontbreekt maar ook de op het forum beschreven 891 staat er niet op
  • MBUX AR voor navigatie (U19) ontbreekt
Ik heb de garage hierover geschreven want vooral het weglaten van leder is meer dan het laten vallen van een paar ledjes in het interieur.
Ondertussen zouden de opties er terug op moeten zitten.

Voor zover ik kon zien werd leder vervangen door lederlook en AMG Premium Plus door AMG Line Advanced Plus. Kan Mercedes zomaar gewoon mijn opties aanpassen en vervangen door goedkopere zonder mij hierover in te lichten?
Hadden ze me niet gecontacteerd ivm de kleur en ik niet zelf gevraagd had om de configuratie te bekijken dan had ik waarschijnlijk na 18 maanden wachten een auto gekregen met compleet andere opties dan die ik besteld had. :evil: :evil: :evil:
Dus je hebt toch code 894 staan op je configuratie nu?
Neen, deze is omwille van "beperkte productiecapaciteit" vervangen door 891 :roll:
De verkoper heeft aan de backoffice doorgegeven om alle gewijzigde opties terug te zetten; ik wacht nog op bevestiging en vraag dan opnieuw een overzicht om alles te controleren.
mivan64
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 feb 2023 14:04
Mercedes-Benz: GLA250e Luxury Line Denim Blue finally delivered 23 October '23

02 jun 2023 14:53

tisworks schreef: 31 mei 2023 08:00
RobinL schreef: 30 mei 2023 21:38
mivan64 schreef: 30 mei 2023 13:06 Ook in Denim Blauw?
Net vanochtend een bericht ontvangen van de garage dat MB gemeld heeft dat Denim Blauw NIET meer beschikbaar is! :-o
Gelieve een andere kleur te selecteren!
Ik wou geen grijs, zilvergrijs, zwart of wit! :x
Van de andere kant dan goed nieuws ontvangen dat de productie ingepland zou staan voor half juni. :goedzo:
Bestelling in juni 2022 en nu al productie is snel.
Heb bijna een jaar eerder besteld en vermoed dat de productie dezelfde periode gaat zijn.
Heb vandaag ook een mail gekregen om een nieuwe kleur te kiezen. (SMC Mechelen)
Ik wilde ook geen grijs of zwart.
Voor de een of andere reden kan ik wel rosegoud kiezen en niet spectraalblauw.
Spectraal blauw is de nieuwe kleur? Die gaat pas in productie in de tweede helft van het jaar. (Ik lees zowel juli als september als start).

Misschien een onrechtstreekse bevestiging dat je auto ingepland is voor juni/uitloop van het model 22/2.
Inmiddels een nieuwe email van de garage :
Denim blauw plots toch zoals initiëel besteld beschikbaar.
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn in de MB-fabriek in Duitsland (Rastatt dacht ik gelezen te hebben) maar echt professioneel komt dit niet over.
Je hebt die metaalkleur op voorraad of je heb die niet, maar niet eerst niet en dan plots weer wel.
dimivb
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2023 22:20
Mercedes-Benz: Mercedes C300 e Break AMG Line

06 jun 2023 16:13

Kirchoff8 schreef: 03 mei 2023 14:36 Dat is leuk nieuws voor jou! :-)

Vraagje, heb jij de uitgebreide sfeerverlichting aan jou configuratie toegevoegd? Dat met die LED's ook in de ventilatieopeningen en armleuning etc (code "894" in je offerte).
Want dat zou niet meer geïnstalleerd worden op de normale C's (geen AMG 43 of 63) vanaf mei, tenzij je dat "Energizing pakket" ook had aangevinkt: https://mbpassion.de/2023/04/ambientebe ... erfuegbar/

Mijn C300e wordt ook ergens in de maand mei gemaakt (levering ook midden juni), en ik hoop toch wel die uitgebreide sfeerverlichting te hebben, ik heb het tenslotte zo besteld (zat toen in het premium pakket inbegrepen).
Auto is intussen bij de garage gearriveerd en wordt in in principe volgende week opgehaald. Via het VIN-nummer heb ik alle opties gecheckt; idd de uitgebreide sfeerverlichting 894 is gereduceerd tot 891
Voor het overige is de auto gebouwd zoals hij geconfigureerd is, dus met het (bijna) volledige Premium Plus-pakket, airbags achter en USB-pakket.
Persoonlijk hecht ik er niet zoveel belang aan; veel belangrijker is dat de afspraken qua levertermijn (6 maand) werden nageleefd.
Nillens
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2023 09:12

06 jun 2023 21:47

Aan de A klasse Berline rijders...hoe lang hebben jullie moeten wachten op de levering? Ik zit momenteel aan 13 maanden voor een A250e Berline. Volgens de garage geen levering voor november 2023 (dus 18 maanden!).
Gebruikersavatar
crazydice
Berichten: 778
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:48
Locatie: belgië

06 jun 2023 23:49

Contact gehad met de garage en mijn wagen staat nu op punt. De ontbrekende opties zitten er allemaal op en ook de juiste velgen.

Productie is nu wel weer 10 dagen later en dan hopen dat deze datum gerespecteerd kan worden en dat de trip van de states naar hier een beetje vlot verloopt en dat er uiteindelijk geen missing options zijn
Spaz79
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2023 09:51
Mercedes-Benz: Mercedes Benz A250e Berline AMG Line
Locatie: Dendermonde

07 jun 2023 08:53

Nillens schreef: 06 jun 2023 21:47 Aan de A klasse Berline rijders...hoe lang hebben jullie moeten wachten op de levering? Ik zit momenteel aan 13 maanden voor een A250e Berline. Volgens de garage geen levering voor november 2023 (dus 18 maanden!).
Ik had de mijne besteld begin/midden april 2022 (lease via mijn werk) en heb hem uiteindelijk ontvangen eind april 2023 ... dus ik heb er 1 jaar en 2 weken moeten op wachten. Ook heb ik de 2023 facelift ontvangen. Het was dus lang wachten, maar ben uiteindelijk wel heel tevreden met de wagen :)
Kirchoff8
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2023 17:53
Mercedes-Benz: C 300e Estate (S206)
Locatie: Gent - België

08 jun 2023 15:35

dimivb schreef: 06 jun 2023 16:13

Auto is intussen bij de garage gearriveerd en wordt in in principe volgende week opgehaald. Via het VIN-nummer heb ik alle opties gecheckt; idd de uitgebreide sfeerverlichting 894 is gereduceerd tot 891
Voor het overige is de auto gebouwd zoals hij geconfigureerd is, dus met het (bijna) volledige Premium Plus-pakket, airbags achter en USB-pakket.
Persoonlijk hecht ik er niet zoveel belang aan; veel belangrijker is dat de afspraken qua levertermijn (6 maand) werden nageleefd.
Heel fijn! 6 maanden is erg mooi inderdaad!
Vraagje, krijg je dan iets van compensatie omdat een bestelde optie niet op je voertuig zit?
niqck
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 feb 2023 13:47
Mercedes-Benz: C300e Break AMG Line

08 jun 2023 19:54

dimivb schreef: 06 jun 2023 16:13 Auto is intussen bij de garage gearriveerd en wordt in in principe volgende week opgehaald. Via het VIN-nummer heb ik alle opties gecheckt; idd de uitgebreide sfeerverlichting 894 is gereduceerd tot 891
Voor het overige is de auto gebouwd zoals hij geconfigureerd is, dus met het (bijna) volledige Premium Plus-pakket, airbags achter en USB-pakket.
Persoonlijk hecht ik er niet zoveel belang aan; veel belangrijker is dat de afspraken qua levertermijn (6 maand) werden nageleefd.
Mooi te horen, ga ook vragen of ik het VIN nummer kan krijgen om alles te controleren. Deel zeker je ervaring; ben echt benieuwd.
Mijn levering is voorlopig "iets" vervroegd; van begin oktober naar eind september. Al bij al zal het 17 maanden zijn, een pak langer dan jouw 6 maanden en dat vind ik persoonlijk onacceptabel.

Welke optie buiten 894 zitten er niet op? Hoewel het ontbreken van die optie niet zo belangrijk is, vind ik de uitleg van Mercedes dikke zever. "Beperkte productiecapaciteit" maar wel nog mooi beschikbaar als je het Energizing pack neemt; dan kunnen ze het ook plaatsen op de wagens die besteld werden voor ze met de opties gingen prutsen.
Plaats reactie