Beste goedemorgen,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Merceds-Benz 208D (camper) uit 1997.
Ding rijdt prima maar motor stop werkt regelmatig niet en moet hem dan in versnelling uitzetten.
Wat zou hier de meest voor de hand liggende oorzaak van kunnen zijn.
Ik hoor het graag
Ton van Dun
motorstop 208D
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Gaat dat niet op vacuum? Vacuumpomp en leidinkjes nakijken.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 2217
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Precies.
Bovenop de brandstofpomp zit een plunjertje. Dat plunjertje trekt onder vacuum de hevel in de brandstofpomp omhoog zodat de brandstoftoevoer wordt gestaakt en de motor stopt. Waarschijnlijk is dat plunjertje gaar. Daar zit een rubbertje in wat poreus wordt en na verloop van tijd zal scheuren. Voorts is het verstandig even de rubber aansluitslangetjes van dat vacuumsysteem na te kijken. Mogelijk zitten op dat vacuumsysteem nog wat meer functies aangesloten, zoals kachelklepbediening, koplamphoogteverstelling. Dat zijn allemaal afzonderlijke circuitjes die middels een soort Y-stuk worden opgesplitst. Als in 1 van die circuitjes teveel verlies zit, lekkage dus, kan ook het terugslagklepje wat die circuits van elkaar scheidt lek zijn.
Dat soort dingetjes even nalopen. Is geen moeilijke techniek, gewoon logisch slangetje volgen.
Bovenop de brandstofpomp zit een plunjertje. Dat plunjertje trekt onder vacuum de hevel in de brandstofpomp omhoog zodat de brandstoftoevoer wordt gestaakt en de motor stopt. Waarschijnlijk is dat plunjertje gaar. Daar zit een rubbertje in wat poreus wordt en na verloop van tijd zal scheuren. Voorts is het verstandig even de rubber aansluitslangetjes van dat vacuumsysteem na te kijken. Mogelijk zitten op dat vacuumsysteem nog wat meer functies aangesloten, zoals kachelklepbediening, koplamphoogteverstelling. Dat zijn allemaal afzonderlijke circuitjes die middels een soort Y-stuk worden opgesplitst. Als in 1 van die circuitjes teveel verlies zit, lekkage dus, kan ook het terugslagklepje wat die circuits van elkaar scheidt lek zijn.
Dat soort dingetjes even nalopen. Is geen moeilijke techniek, gewoon logisch slangetje volgen.