Prachtig, mooi werk. Nooit bij stil gestaan hoe dit gedaan werd, dit zijn een van de weinige YT filmpjes die te pruimen zijn.
Zelf moet ik op mijn boot de uitlaat na de turbo eens beter isoleren, daar is dit onder andere ook wel een idee.
Mercedes S124 V8 Turbo project build by JMSpeedshop !
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
afgelopen week met de automaat bak bezig geweest
ik heb deze bak al een paar jaar. dit is een 722.624 die oem in w210 55 amg zat
dus de bak met de meeste kopplingsplaten . en intern dus hetzelfde als de v12 modellen
ik heb zelf nooit met deze bak redenen dus het is altijd wel een gokje als je iets koopt. je dan vertrouwen op wat de verkoper je meedeelt
in dit gevalt denk ik dat het wel klopt . ik heb hem gekocht met 170k km
Na het drainen van de olie uit de koppelomvormer en de bak die ik er in heb laten zitten al die tijd.
ziet de olie er best schoon uit. denk dat dit wel is vervangen is.
het olie filter had wel een oude datum van 1997 dacht ik. dit kan natuurlijk een filter zijn die lang op de plank gelegen heeft.
verder miste ik de magneet in de pan. denk dat de eerste modellen dit niet hadden omdat de vorige bak uit 1996 had die achter de v12 zat ook geen magneet had.
heb geen ijzer deeltjes gevonden in de pan of in de olie dus dat was een goed teken. verder alleen wat koppelmateriaal in de olie wat normaal is.
na het verwijderen van de valve body heb ik eerst de PLIL parkinhg lock seal vervangen
dit is een seal die met een pal de parking lock bedient. en zorgt voor een blokkering in orginele autos. voor het niet uit de P kunnen halen als er geen sleutel in het contact zit .
ik dacht dat rond 2000 die anders is . wat latere modelen hebben deze doorvoering niet op de bak
het probleem is dat na verloop van tijd de seal gaat lekker en je hele bak leegloopt . dus vervang ik dit altijd als ik een bak open heb
parking lock heb ik zelf trouwens verwijderd omdat ik geen verbinding heb met het contact slot.
de valvebody heb ik schoongemaakt en alles inwendig gecontroleerd op gebroken veren en andere dingen die niet horen ook hier was weinig vervuiling, tevens niet filters geplaatst. ook de conductor plaat heb ik preventief vervangen. oude bewaar ik voor spare. alle solenoids getest met 12v. werken allemaal naar behoren
alles weer gemonteerd met nieuwe aanzuig filter. wel moet ik nog even magneet bestellen en dat is hij gereed voor inbouw.
hier is de video
ik heb deze bak al een paar jaar. dit is een 722.624 die oem in w210 55 amg zat
dus de bak met de meeste kopplingsplaten . en intern dus hetzelfde als de v12 modellen
ik heb zelf nooit met deze bak redenen dus het is altijd wel een gokje als je iets koopt. je dan vertrouwen op wat de verkoper je meedeelt
in dit gevalt denk ik dat het wel klopt . ik heb hem gekocht met 170k km
Na het drainen van de olie uit de koppelomvormer en de bak die ik er in heb laten zitten al die tijd.
ziet de olie er best schoon uit. denk dat dit wel is vervangen is.
het olie filter had wel een oude datum van 1997 dacht ik. dit kan natuurlijk een filter zijn die lang op de plank gelegen heeft.
verder miste ik de magneet in de pan. denk dat de eerste modellen dit niet hadden omdat de vorige bak uit 1996 had die achter de v12 zat ook geen magneet had.
heb geen ijzer deeltjes gevonden in de pan of in de olie dus dat was een goed teken. verder alleen wat koppelmateriaal in de olie wat normaal is.
na het verwijderen van de valve body heb ik eerst de PLIL parkinhg lock seal vervangen
dit is een seal die met een pal de parking lock bedient. en zorgt voor een blokkering in orginele autos. voor het niet uit de P kunnen halen als er geen sleutel in het contact zit .
ik dacht dat rond 2000 die anders is . wat latere modelen hebben deze doorvoering niet op de bak
het probleem is dat na verloop van tijd de seal gaat lekker en je hele bak leegloopt . dus vervang ik dit altijd als ik een bak open heb
parking lock heb ik zelf trouwens verwijderd omdat ik geen verbinding heb met het contact slot.
de valvebody heb ik schoongemaakt en alles inwendig gecontroleerd op gebroken veren en andere dingen die niet horen ook hier was weinig vervuiling, tevens niet filters geplaatst. ook de conductor plaat heb ik preventief vervangen. oude bewaar ik voor spare. alle solenoids getest met 12v. werken allemaal naar behoren
alles weer gemonteerd met nieuwe aanzuig filter. wel moet ik nog even magneet bestellen en dat is hij gereed voor inbouw.
hier is de video
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
De motorruimte is weer gevuld
de motor en bak zitten weer aan elkaar incl koppel omvormer. niet onbelangrijk
na wat kleine dingetjes aan de motor voordat de aandrijflijn terug kon.
die kleine dingetjes zijn altijd meer werk dan je denkt
maar nu komt wel het leukste deel van het project. alles is schoon en uit elkaar geweest.
voor het terugplaatsen nog wel de motorruimte geisoleerd en op sommige plaatsen
hitte reflectie tape geplaatst.
nu kan ik beginnen aan de opbouw rond de motor zoals alles slangen en leiding naar en van de koelers er turbo
slangen voor de stuurpomp
mooiste is ook dat alles wat iknu aansluit er niet meer uit hoeft.
voor de video is hier de link
de motor en bak zitten weer aan elkaar incl koppel omvormer. niet onbelangrijk
na wat kleine dingetjes aan de motor voordat de aandrijflijn terug kon.
die kleine dingetjes zijn altijd meer werk dan je denkt
maar nu komt wel het leukste deel van het project. alles is schoon en uit elkaar geweest.
voor het terugplaatsen nog wel de motorruimte geisoleerd en op sommige plaatsen
hitte reflectie tape geplaatst.
nu kan ik beginnen aan de opbouw rond de motor zoals alles slangen en leiding naar en van de koelers er turbo
slangen voor de stuurpomp
mooiste is ook dat alles wat iknu aansluit er niet meer uit hoeft.
voor de video is hier de link
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
staat van de auto is goed.. heb een aantal plekken van de bodem moeten repareren .
dit is allemaal gedaan. de body zelf heeft een beetje werk nodig . incl het nieuwe spuitwerk
de auto krijgt tevens een 500e widebody
dank je wel

- Mooster
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
Een 500E combi, prachtig!
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
weer een stapje verder in de motorruimte
manifold is terug geplaatst. wel eerst even de knock sensoren geplaatst met een stukje kabelboom.
ook de egr en lucht toevoer openingnen afgedicht. rembekrachtiger vacuum connectie gemaakt.
intercooler weer aangesloten . wel wat aanpassing moeten doen aan de aanzuig buis omdat ik de gasklep 90 graden gedraaid heb
waardoor het net niet meer goed paste.
radiateur geplaats me de koelfan en allen slangen aangesloten. 1 uitgang op de pomp moet nog afgedicht worden
olie koeler en transmissie koeler aangesloten.
enigste opening op de motor is nu nog de bougies en de oliepeil stok.
verder heb ik ook de carter ontluchting aangesloten met de nieuwe AN12 connectie's op de kleppen deksels. die gaat via een filterhuis en word met een pijp onder vacuum gehouden die voor de turbo aan gaat zuigen . dit laatste stukje moet ik nog maken .
de oude carter ontluchting is afgesloten.
down pipe vanaf de turbo en wastgate to net boven stuurhuisd is geisoleerd en geplaats. ook dit had wel wat aanpassing nodig omdat de isolatie dikker is dan ik rekening mee gehouden had. maar het past nu
rest van de downpipe naar de midden demper is een klein stukje geisoleerd tot het punt dat vol in de lucht flow komt . ook montage punt voor de o2 of lambda sensor gemaakt.
dus best opgeschoten. verder wacht ik op wat onderdelen zodat ik het brandstof systeem kan inbouwen vanaf de tank tot aan de fuelrail
die trouwens ook op zijn plaats zit met de nieuwe 1100 cc injectoren.
ook de cardan as kan terug op zijn plaats hiervoor moet ik nog even een nieuw center lager bestellen en dan moet het montage punt hiervoor
ongeveer 10cm verplaats worden naar achter. dit is dan eigenlijk de laatste modificatie onder de auto.
ik wacht ook nog op wat onderdelen voor de hydraulische vering voor de achterzeide. dit zou ook in mei binnen moeten komen
dan kan ik alles mechanisch afmaken.
hierna is de motorkabelboom en de aansturing inbouw aan de beurt voor de motor en de bak. dus we zijn goed op weg
hier is de video
manifold is terug geplaatst. wel eerst even de knock sensoren geplaatst met een stukje kabelboom.
ook de egr en lucht toevoer openingnen afgedicht. rembekrachtiger vacuum connectie gemaakt.
intercooler weer aangesloten . wel wat aanpassing moeten doen aan de aanzuig buis omdat ik de gasklep 90 graden gedraaid heb
waardoor het net niet meer goed paste.
radiateur geplaats me de koelfan en allen slangen aangesloten. 1 uitgang op de pomp moet nog afgedicht worden
olie koeler en transmissie koeler aangesloten.
enigste opening op de motor is nu nog de bougies en de oliepeil stok.
verder heb ik ook de carter ontluchting aangesloten met de nieuwe AN12 connectie's op de kleppen deksels. die gaat via een filterhuis en word met een pijp onder vacuum gehouden die voor de turbo aan gaat zuigen . dit laatste stukje moet ik nog maken .
de oude carter ontluchting is afgesloten.
down pipe vanaf de turbo en wastgate to net boven stuurhuisd is geisoleerd en geplaats. ook dit had wel wat aanpassing nodig omdat de isolatie dikker is dan ik rekening mee gehouden had. maar het past nu
rest van de downpipe naar de midden demper is een klein stukje geisoleerd tot het punt dat vol in de lucht flow komt . ook montage punt voor de o2 of lambda sensor gemaakt.
dus best opgeschoten. verder wacht ik op wat onderdelen zodat ik het brandstof systeem kan inbouwen vanaf de tank tot aan de fuelrail
die trouwens ook op zijn plaats zit met de nieuwe 1100 cc injectoren.
ook de cardan as kan terug op zijn plaats hiervoor moet ik nog even een nieuw center lager bestellen en dan moet het montage punt hiervoor
ongeveer 10cm verplaats worden naar achter. dit is dan eigenlijk de laatste modificatie onder de auto.
ik wacht ook nog op wat onderdelen voor de hydraulische vering voor de achterzeide. dit zou ook in mei binnen moeten komen
dan kan ik alles mechanisch afmaken.
hierna is de motorkabelboom en de aansturing inbouw aan de beurt voor de motor en de bak. dus we zijn goed op weg
hier is de video