Hoi allemaal,
Ik heb een 212 (OM651, euro 5) met wat ervaring (465dkm) en die heeft sinds kort last van een stijgend olie niveau. Deze auto reed al een kleine honderd duizend km met een imitatie roetfilter rond waarvan ik vermoede dat die niet meer helemaal goed was dus die is vervangen voor een nieuw en beter exemplaar. Ingeleerd met de computer alsmede een nieuwe verschildruksensor. Nu lijkt het olie niveau echter nog steeds te stijgen. Auto heeft verder geen enkele foutmelding. Start goed, loopt goed, trekt goed, geen overmatige rook oid., koelwater blijft op niveau. Zijn hier mensen met ervaringen met dit probleem? Ik zit er zelf aan te denken om nu eerst de verstuivers te laten testen.
W212 Olie niveau stijgt
- Jeroen
- Berichten: 25806
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Compressie ok? Ik kan me voorstellen dat er kleine beetjes brandstof langs zuiger- en olieschraapveren lekt.
Of condens wanneer de motor nooit lekker op temperatuur komt.
gr J
Of condens wanneer de motor nooit lekker op temperatuur komt.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Oliestaal nemen, mogelijks brandstof in de olie
Niet te lang mee blijven doorrijden, oliekwaliteit gaat hard achteruit dan.
Verstuivers testen is een goed begin.
Eens kijken of de hogedrukpomp geen brandstof verliest aan de achterzijde waar deze in het distributiehuis zit.. Leuke plaats bij een 651...
Niet te lang mee blijven doorrijden, oliekwaliteit gaat hard achteruit dan.
Verstuivers testen is een goed begin.
Eens kijken of de hogedrukpomp geen brandstof verliest aan de achterzijde waar deze in het distributiehuis zit.. Leuke plaats bij een 651...
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog nooit een brandstof pomp gehad die voor een dergelijk probleem zorgde bij een 651. Komt dat regelmatig voor dan? Een zou dat een nieuwe pomp betekenen of zit daar een of andere dichting?
Ik heb nog nooit een brandstof pomp gehad die voor een dergelijk probleem zorgde bij een 651. Komt dat regelmatig voor dan? Een zou dat een nieuwe pomp betekenen of zit daar een of andere dichting?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik heb ook nog nooit een HD pomp lekkend gehad bij een 651.
Het is of de injectoren of koelvloeistof in de olie
Het is of de injectoren of koelvloeistof in de olie
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
651 heb ik ook nog nooit gehad, 611/646 wel al...
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Er zijn van die simple testen te koop om te bepalen wat erin zit.
Regeneratie interval niet erg hoog?
Regeneratie interval niet erg hoog?
Goede avond H.v.S71,
Ik heb de het zelfde model, ook een s204 c180 cgi van 2010 en het zelfde probleem...
Was de hd pomp relatief makkelijk te vervangen en heb je van tevoren je olie getest?
Ik heb de het zelfde model, ook een s204 c180 cgi van 2010 en het zelfde probleem...
Was de hd pomp relatief makkelijk te vervangen en heb je van tevoren je olie getest?