MB Vito 112CDI cruise control vraag

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
RobZLD
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2023 17:19
Mercedes-Benz: 112CDI/638/17.000km!

26 mar 2023 17:39

Hallo liefhebbers!

Ik heb hier een hagelnieuwe 638 Vito uit Jan-02 met 17.000km op het klokje. (zeventienduizend)

Een compleet nieuwe bus, die zijn hele leven binnen geslapen heeft, en soms eens gebruikt werd voor markt- of braderie bezoek door een marktkoopman.

Ik had 22 jaar geleden al eens een Vito 110D en vond het een fijne auto. Vandaar dat ik VW achter me gelaten heb, en dus nu een compleet *bijna* nieuwe bus rij. Een normale vent van mijn leeftijd wil een verloofde van 20 en een Harley-Davidson, maar geef mij die Vito maar. :owja:

Ik heb een hendeltje gevonden voor de cruise control functie. De bus heeft ABS, dus er zal ergens onder/achter het contactslot of zekeringkastje een stekker bungelen om de hendel aan te sluiten.

De vraag is, zijn er nog betrouwbare MB dealers die verstand hebben van de DAS/Xenrty software om de codering aan te passen? Of is deze kennis en informatie met het grotendeels verdwijnen van de W638's niet meer beschikbaar? Het inregelen van de hendel schijnt 10minuten werk te zijn.
Wie zou dit kunnen en willen uitvoeren in NL/BE?

Bij voorbaat dank, groeten Rob -Vlissingen
Gebruikersavatar
piled
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 okt 2005 12:52
Mercedes-Benz: W203/W220/S211 en nu W639 vito 2006 + W211
Locatie: Etten-Leur

31 mar 2023 17:38

Beste Rob,

Ik kan dit wel voor je doen, al vaker gedaan.
Bij interesse even een PB sturen.

Gr Ed
Vriendelijke groet Ed,

AMG menu, Carplay en Android auto, sleutels bijmaken, diverse coderingen zoals start/stop last mode, VIM
Plaats reactie