Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en ook nieuw met mercedes zelf qua auto. Altijd volkswagen gehad maar sinds vandaag vreemd gegaan
Nu is het een Mercedes a250e (plugin hybrid) geworden en merk dat ie altijd toch voorrang geeft op elektrisch rijden wat overigens top is. Maar ik weet dat bij hybride als vol elektrisch ook ergens een stand is dat als je je gas los laat dat die afremt en dan altijd beetje bij laat.
Nu weet ik even niet hoe ik dat moet instellen. Als ik kijk bij dynamic zie ik verschillende standen zoals comfort sport individual elektrisch en Eco.
Maar kan iemand mij hierbij helpen? Of kan dit niet bij mijn auto?
Groetjes.
Mercedes A250e regenereren
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Standaard pakt hij stroom terug met afremmen. In je radio heb je ergens een weergaven met de energie stromen. Kun je mooi zien weer de energie vandaan komen en waar hij naartoe gaat.
Hoi Raimon,
Dank ja dat zag ik. Maar bij andere hybride kan je dmv gas los dat het stevig afremt waardoor je meer stroom terug krijgt.
Is die optie ook bij mijn auto? Weet jij dat?
Mercedes-Benz A250e Limousine
- Msmax
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi Negan,
Ik weet niet of je dat echt wilt.. bij mijn W213 kan ik hem op CHARGE modus zetten waardoor hij dus ook echt agressief aan het laden slaat.
Rijgedrag is dan erg abrupt en ik zelf vind dat niet prettig. Hij doet het op zijn best in de Hybrid mode of E-Save mode als ik de batterij wil sparen, bijvoorbeeld als ik hem bij de luchthaven parkeer voor paar weken...
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
Je kunt de mate van regenereren instellen, overigens alleen als je volledig elektrisch rijden hebt ingesteld.
Met de - en + paddel aan het stuur kun je de mate van afremmen aangeven. Je ziet dan in het display achter D één of twee - aanduidingen.
Bij D- - regenereert de motor het meest.
Met de - en + paddel aan het stuur kun je de mate van afremmen aangeven. Je ziet dan in het display achter D één of twee - aanduidingen.
Bij D- - regenereert de motor het meest.
Hi MsmaxMsmax schreef: ↑25 mar 2023 22:22Hoi Negan,
Ik weet niet of je dat echt wilt.. bij mijn W213 kan ik hem op CHARGE modus zetten waardoor hij dus ook echt agressief aan het laden slaat.
Rijgedrag is dan erg abrupt en ik zelf vind dat niet prettig. Hij doet het op zijn best in de Hybrid mode of E-Save mode als ik de batterij wil sparen, bijvoorbeeld als ik hem bij de luchthaven parkeer voor paar weken...
Groeten, Msmax
Die opties vsn esave of hybrid mode kan ik dus nergens vinden.
Mercedes-Benz A250e Limousine
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Zie eerder bericht over het — - & + ++. Ik meen dat bij de laatste de ++ weer weg is.
Standaard doet hij het op het radar. Volgt met uitrollen dus je voorganger. Dat is het minste verlies met het meeste opwekken.
De charge functie die een E of C had is er niet meer.