Hallo,
Bij mijn Sprinter cdi316.5cil 2003 zit in de diesel tank een niveau meter gecombineerd met een brandstof doseerklep, deze laatste schijnt defect te zijn, met als resultaat dat de motor niet start , wel met enige hulp van een remreiniger in de lucht inlaat, loopt de motor eenmaal, dan blijft hij goed lopen, mijn vraag is nu wat doet deze klep precies??
brandstof doseerklep Sprinter cdi316 2003 defect
- Msmax
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi Blaze,
Een brandstofdoseerklep?
Zit toch gewoon een brandstofpomp?
Anders ben ik ook wel benieuwd naar wat dit voor een klep dan wel niet is...
Groeten, Msmax
Een brandstofdoseerklep?
Zit toch gewoon een brandstofpomp?
Anders ben ik ook wel benieuwd naar wat dit voor een klep dan wel niet is...
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Zit daar niet een terugslagklep?
Maar ik zou eens beginnen met het klepje wat achter op de brandstofrail zit. Dat ding wil wel eens druk verliezen.
Hebben ze ook de verstuivers uitgesloten? Als er 1 niet lekker meer mee doet, kan je motor nog steeds heel behoorlijk lopen.
Maar ik zou eens beginnen met het klepje wat achter op de brandstofrail zit. Dat ding wil wel eens druk verliezen.
Hebben ze ook de verstuivers uitgesloten? Als er 1 niet lekker meer mee doet, kan je motor nog steeds heel behoorlijk lopen.
Ik heb werkelijk geen idee wat deze doseer klep doet, alhoewel het zou best wel eens een terugslagklep kunnen zijn, daar het idd lijkt alsof de brandstof terug loopt na het uitzetten van de motor, maar dan begrijp ik de naam doseer klep niet., Ik het geheel nieuw besteld er zit 4 weken levertijd op helaas, en nu maar hopen dat daar het probleem zit
Hallo,
Ongeveer vanaf medio 1999 volgens mij
Groet Jan227
Ongeveer vanaf medio 1999 volgens mij
Groet Jan227
Hulp nodig bij "Start Error" problemen , defekt electronisch contactslot, sleutel problemen, ecu cloning ? Klapsleutels vanaf '94 oa ML(W163), W168,R170, W210,W140,W202 etc , startblokkering reparatie vanaf '91 . Stuur een prive bericht.
- Jeroen
- Berichten: 25790
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
De "C" in CDI lijkt mij een niet te missen indicatie...
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Djoeri
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 17 jul 2011 10:14
- Mercedes-Benz: MAN TGE (Werk)
- Specialisatie: Bedrijfswagens
- Locatie: Almere
Een Sprinter uit 2003 heeft geen klep in de tank zitten, Er zit een mechanische opvoerpomp op de motor. ik vermoed dat je het drukregelventiel bedoelt zoals eerder gemeld is hier, deze zit achter op de rail gemonteerd met 2 torx boutjes is redelijk makkelijk los te halen. In jou geval iets lastiger i.v.m. 5 cilinder met een vast inlaat spruitstuk (4 cilinders zijn deelbaar) dus je moet wat ver de motorruimte in klimmen om er bij te komen.
Aan de symptomen die je beschrijft lijkt het er wel op dat deze defect is of de O ringetjes op het ventiel stuk zijn, hierdoor lekt alle opgebouwde druk in de rail weg en is er onvoldoende druk om de motor aan te laten staan.
O ringetjes waren destijds los te krijgen bij de dealer, is niet heel duur in elk geval goedkoper dan een drukregelventiel compleet. Maar hoe ben je aan deze diagnose gekomen?? Het is nl. ook mogelijk dat je ergens lucht trekt in het brandstofsysteem door een slechte afdichting in de leidingen of wat ik ook vaak gezien heb zijn de imitatie brandstoffilters die problemen gaven. Maar het is ook mogelijk dat een verstuiver teveel doorlekt naar de retour waardoor je ook je druk verliest en de motor niet aanslaat.
Aan de symptomen die je beschrijft lijkt het er wel op dat deze defect is of de O ringetjes op het ventiel stuk zijn, hierdoor lekt alle opgebouwde druk in de rail weg en is er onvoldoende druk om de motor aan te laten staan.
O ringetjes waren destijds los te krijgen bij de dealer, is niet heel duur in elk geval goedkoper dan een drukregelventiel compleet. Maar hoe ben je aan deze diagnose gekomen?? Het is nl. ook mogelijk dat je ergens lucht trekt in het brandstofsysteem door een slechte afdichting in de leidingen of wat ik ook vaak gezien heb zijn de imitatie brandstoffilters die problemen gaven. Maar het is ook mogelijk dat een verstuiver teveel doorlekt naar de retour waardoor je ook je druk verliest en de motor niet aanslaat.
- Bijlagen
-
- 73tdmri6-226901708.jpg (114.96 KiB) 172 keer bekeken
-
- th-3127642430.jpg (14.2 KiB) 172 keer bekeken
Liever een Ster op mijn grill dan in mijn voorruit.