Dag Allen,
Eergister en vandaag verscheen een hele reeks malfunctions (5 stuks) in mijn display. Ze komen maar gaan ook weer zodra de auto uit is geweest. Niets aan de auto te merken op de luchtvering na die in de hardste stand staat. Tijdje terug ook 1 keer een brake light switch melding.
Iemand dit weleens gehad en welke richting zou je dan moeten denken?? Zal hem binnenkort ff een keer uit laten lezen dat geeft meeste zekerheid het zou voor mijn gevoel alles maar ook niets kunnen zijn
Groet
5 malfunctions e500 w211 (abs, esp, Bas, speedtronic, service brake)
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ook wel ns zoiets gehad met m’n tnml W211 320 bj 2003. Kerstboom aan lampjes. Was toen n slechte soldering danwel mechanische overbelasting van de connector van de ESP module.
Zou het zoiets zijn (slecht contact) is dat lastig te vinden lijkt me, m.u.v. het nalopen en nauwkeurig inspecteren van de bekende verdachten.
Suc6 en laat tzt ff weten wat het was.
Zou het zoiets zijn (slecht contact) is dat lastig te vinden lijkt me, m.u.v. het nalopen en nauwkeurig inspecteren van de bekende verdachten.
Suc6 en laat tzt ff weten wat het was.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De 211 is erg gevoelig voor een gezonde accu. Daar kunnen de meest vreemde storingen door veroorzaakt worden
is mijn ervaring. Ook al start de auto goed dan nog kan een matige accu voor mistige problemen zorgen.
Uitlezen is uiteraard de beste optie maar omdat een nieuwe accu niet de wereld kost en nooit weg is zou ik daar voor
kiezen om zeker te weten dat de basis goed is.
(ervaring met een 211 over zelf meer dan 3,5 ton km’s met een 2004 211 die ik na ruim 5 ton heb verkocht )
De storingen wijzen bij een gezonde accu richting abs sensor, defecte remlichtschakelaar en bij een pre-mopf
sbc pomp maar ook dat is allemaal uit te lezen met xentry/star diagnose en iemand die diagnose kan stellen
in plaats van alleen uitlezen……..
is mijn ervaring. Ook al start de auto goed dan nog kan een matige accu voor mistige problemen zorgen.
Uitlezen is uiteraard de beste optie maar omdat een nieuwe accu niet de wereld kost en nooit weg is zou ik daar voor
kiezen om zeker te weten dat de basis goed is.
(ervaring met een 211 over zelf meer dan 3,5 ton km’s met een 2004 211 die ik na ruim 5 ton heb verkocht )
De storingen wijzen bij een gezonde accu richting abs sensor, defecte remlichtschakelaar en bij een pre-mopf
sbc pomp maar ook dat is allemaal uit te lezen met xentry/star diagnose en iemand die diagnose kan stellen
in plaats van alleen uitlezen……..
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 jan 2022 22:03
- Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211
- Specialisatie: Kennis van Oldtimers
- Locatie: Friesland
Zou kunnen hij is gemeten in Januari door garage en was toen goed (malfinction electronic consumers) maar wellicht nu niet meer… accu zat er wel al 20 jaar in dus idd die een keer er nieuw inknalle…
Dank voor de input
Dank voor de input
driving a Mercedes v8 is like a dream have fun
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De accu in de mijne was af fabriek en ca 15 jaar oud maar had ik achteraf beter jaren eerder kunnen vervangen…..
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Alleen de grote accu achterin is voldoende om te beginnen en een Varta of Bosch heb je voor ruim minder dan 200 euro….
en is geen rocket science om te vervangen met basis gereedschap, mits je een doppensetje hebt met verlengstukken.
De kleine sbc accu voorin heb ik nooit vervangen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 jan 2022 22:03
- Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211
- Specialisatie: Kennis van Oldtimers
- Locatie: Friesland
Auto vandaag uitgelezen bij de garage en de storing betreft een abs ring linksachter… eerst storing gewist en kijken of ie terug komt zo ja dan op termijn vervangen… niet iets groots dus
driving a Mercedes v8 is like a dream have fun
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1582
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Niet groots, kan wel een gehuf worden om hem los te krijgen. Er komt roest onder en dan gaat hij steeds vaker zeuren.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Mooster
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 19 dec 2012 11:28
- Mercedes-Benz: W126 560SEL, S203 280, C219 CLS55AMG
- Specialisatie: Delegeren
- Locatie: Amersfoort
ABS ring kan inderdaad wel dingetje zijn. Fingers crossed dat t meevalt
Alles went
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
ex: W203 270cdi, W211 E55, W210E55, S210 E55( 2x), W203 C55, W124 E500, W168 170CDI, W126 560SEL "Clinton", S203 220CDI( 2x)
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 jan 2022 22:03
- Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211
- Specialisatie: Kennis van Oldtimers
- Locatie: Friesland
Wat mij wel opvalt… heb nu exact 10000 km gereden (sinds aankoop) en auto geeft aan toe te zijn aan zijn beurten deze heeft ie echter al gehad. Maar is niet gereset ik vraag me af of dit samenhangt met de vele malfunctions die ik in korte tijd heb gehad… weet iemand of dit mogelijk is dat dat daardoor ontstaat?
driving a Mercedes v8 is like a dream have fun
- ElGriffo
- Berichten: 8351
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dat staat er helemaal los van zei het dat een algehele electronische storing alles kan veroorzaken.
Maar waarom de service niet gereset na het uitgevoerde onderhoud ?
Maar waarom de service niet gereset na het uitgevoerde onderhoud ?
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 jan 2022 22:03
- Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211
- Specialisatie: Kennis van Oldtimers
- Locatie: Friesland
Kennis van me heeft hem een jaar geleden snel kleine beurt gegeven (olie+filter) kon niet bij wensink terecht en had nog geen adresjes gespecialiseerd in merc. Later zijn er nog wat vloeistoffen bij reparaties vervangen o.a koelvloeistof. Alles dus op andere tijdstippen
driving a Mercedes v8 is like a dream have fun