Ik heb sinds kort een CLA250e en ben nog alles aan het uitzoeken.
Er zijn dus verschillende modes in Dynamic Select namelijk Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level en Eco.
In mijn Passat GTE had ik alleen Elektrisch, Hybride en iets met Battery Charge. Welke mode van de Mercedes is de Hybride mode van de Passat?
Ik heb de batterij afgelopen nacht volledig opgeladen en blijkbaar reed ie alleen maar elektrisch aangezien de hele batterij leeg is. De CLA start standaard op in Comfort en die liet ik ook staan. De Passat startte in Elektrisch en die switchte ik dan naar Hybride en die zoop niet de hele batterij leeg. Ik deed er best wel wat dagen over om de batterij helemaal leeg te maken.
Vraag voor de hybride rijders met MBux
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen. 

-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 mar 2021 11:06
Helaas beantwoordt dat niet mijn vraag. Comfort zou dus zowel elektrisch als benzine gebruiken maar dat deed de Passat GTE ook in Hybride mode maar in tegenstelling tot de CLA verbruikte die niet de hele batterij.deJongTimer schreef: ↑19 mar 2023 00:59 Kijk hier ook even naar ..
https://www.youtube.com/watch?v=pa1C-GrQnFE
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 mar 2021 11:06
Wat mij is opgevallen:
In comfort rijdt ie constant elektrisch behalve als ik het gaspedaal hard indruk, tussen de 3 en 4000 toeren schakelt ie over op benzine. Op de snelweg reed ik 120 en zelfs toen bleef die elektrisch rijden.
Met Battery Level rijdt ie alleen elektrisch als je vertrekt vanuit stand of op lage snelheden. Verder rijdt ie constant op benzine wat overeenkomt met de Hybrid optie van Volkswagen. Het verbruik is zo’n 4,1-4,5l.
Klopt het dat Battery Level dus de mode is die ik zocht?
Hoort die op Comfort dus constant elektrisch te rijden tot je hard het gaspedaal indrukt en pas overschakelt als de batterij leeg is?
In comfort rijdt ie constant elektrisch behalve als ik het gaspedaal hard indruk, tussen de 3 en 4000 toeren schakelt ie over op benzine. Op de snelweg reed ik 120 en zelfs toen bleef die elektrisch rijden.
Met Battery Level rijdt ie alleen elektrisch als je vertrekt vanuit stand of op lage snelheden. Verder rijdt ie constant op benzine wat overeenkomt met de Hybrid optie van Volkswagen. Het verbruik is zo’n 4,1-4,5l.
Klopt het dat Battery Level dus de mode is die ik zocht?
Hoort die op Comfort dus constant elektrisch te rijden tot je hard het gaspedaal indrukt en pas overschakelt als de batterij leeg is?
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 29 nov 2021 19:20
- Mercedes-Benz: B250E
Ja comfort hoort eerst de accu op te rijden tot 30% Dit zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan telkens de motor tussendoor gebruiken (zeker als de auto niet weet waar hij heen gaat)
Stel je navi maar eens in op je bestemming dan gaat hij anders met de accu om.
Stel je navi maar eens in op je bestemming dan gaat hij anders met de accu om.
Vorige auto: R19, R Safrane, R Safrane, R Laguna 2, R Laguna 3 (ben mijn leven aan het beteren)
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 mar 2021 11:06
Doe jij ook elke keer je navi aan naar je werk en weer naar huisSebasB250E schreef: ↑19 mar 2023 19:01 Ja comfort hoort eerst de accu op te rijden tot 30% Dit zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan telkens de motor tussendoor gebruiken (zeker als de auto niet weet waar hij heen gaat)
Stel je navi maar eens in op je bestemming dan gaat hij anders met de accu om.

En als de accu 30% is of minder gaat ie vaker/eerder schakelen naar benzine?
Als dat prettiger en/of zuiniger rijdt kun je dat overwegen natuurlijk. Je kunt spraak dan ook muten als je de weg wel weetAgepagelage schreef: ↑19 mar 2023 21:19Doe jij ook elke keer je navi aan naar je werk en weer naar huisSebasB250E schreef: ↑19 mar 2023 19:01 Ja comfort hoort eerst de accu op te rijden tot 30% Dit zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan telkens de motor tussendoor gebruiken (zeker als de auto niet weet waar hij heen gaat)
Stel je navi maar eens in op je bestemming dan gaat hij anders met de accu om.?
En als de accu 30% is of minder gaat ie vaker/eerder schakelen naar benzine?

-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 29 nov 2021 19:20
- Mercedes-Benz: B250E
Agepagelage schreef: ↑19 mar 2023 21:19Doe jij ook elke keer je navi aan naar je werk en weer naar huisSebasB250E schreef: ↑19 mar 2023 19:01 Ja comfort hoort eerst de accu op te rijden tot 30% Dit zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan telkens de motor tussendoor gebruiken (zeker als de auto niet weet waar hij heen gaat)
Stel je navi maar eens in op je bestemming dan gaat hij anders met de accu om.?
En als de accu 30% is of minder gaat ie vaker/eerder schakelen naar benzine?
Haha nee ik heb auto van de zaak dus verbruik boeit me niet. De Mercedes is voor de leuk erbij.
Ja als de 30% behaald is gaat hij ook constante stukjes vaak op de motor. Tot hij weer bijgeladen is en dan gaat ie weer meer elektrisch.
Vorige auto: R19, R Safrane, R Safrane, R Laguna 2, R Laguna 3 (ben mijn leven aan het beteren)
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 02 mar 2021 11:06
Eigenlijk zou je hem dan elke dag moeten opladen?SebasB250E schreef: ↑20 mar 2023 09:13Agepagelage schreef: ↑19 mar 2023 21:19Doe jij ook elke keer je navi aan naar je werk en weer naar huisSebasB250E schreef: ↑19 mar 2023 19:01 Ja comfort hoort eerst de accu op te rijden tot 30% Dit zal waarschijnlijk efficiënter zijn dan telkens de motor tussendoor gebruiken (zeker als de auto niet weet waar hij heen gaat)
Stel je navi maar eens in op je bestemming dan gaat hij anders met de accu om.?
En als de accu 30% is of minder gaat ie vaker/eerder schakelen naar benzine?
Haha nee ik heb auto van de zaak dus verbruik boeit me niet. De Mercedes is voor de leuk erbij.
Ja als de 30% behaald is gaat hij ook constante stukjes vaak op de motor. Tot hij weer bijgeladen is en dan gaat ie weer meer elektrisch.
Dan zou ik misschien beter op Battery Level kunnen rijden aangezien ik die manier van schakelen tussen elektriciteit en benzine gewend ben van de Passat. Verbruik is lager vergeleken met mijn vorige Hybrid en op comfort was het verbruik volgens mij 2-3 liter.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 29 nov 2021 19:20
- Mercedes-Benz: B250E
Ja een plug in hybride is bedoeld om altijd te stekkeren. Zelf doe ik eigenlijk niet anders maar ik heb een vaste lader thuis en parkeren op eigen erf.
Vorige auto: R19, R Safrane, R Safrane, R Laguna 2, R Laguna 3 (ben mijn leven aan het beteren)