Sinds een nieuwe accu is het msl lampje lang weg geweest. Maar nu wel reeds 2x een situatie gehad dat na een rit van zo'n 150km de auto even stil staat, volledig uit voor een kwartiertje. Daarna starten en het msl lampje brand weer.
Aan de motor is niks te merken. Op zo'n snelwegrit met de tempomat op 130 geeft de verbruiksmeter 9,9L/100km aan. Dikke prima.
Gisteren eens uitgelezen en de purge valve wordt als verdachte aangegeven. Stroom er op en het ding klikt prima in en uit. Ik moet hem wel nog op vacuum controleren, en misschien wel sowieso vervangen om alle verdenking weg te nemen. Daar komen we wel uit.
Echter er stond nog een code opgeslagen, P20E2 en daar heb ik nog totaal geen notie van waar dat op wijst. Ik heb er ook nog niet het www voor afgestruind, maar las het gisteravond uit. Verder nog niks. Iemand ervaring met deze melding?
E500 2005, P20E2
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Hier ook iemand met dezelfde ervaring met de code ...
https://mbworld.org/forums/s55-amg-s65- ... -high.html
https://mbworld.org/forums/s55-amg-s65- ... -high.html
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
haha, tja, ik heb toch gauw ff onder de kap gekeken, maar die turbo's zijn er niet bij gekomen.... Was dat maar zo.
Beetje rare code.
Op 1 of andere manier wordt mijn aandacht getrokken naar de asseccoire-accu. In november-'22 heeft deze auto een nieuwe accu gekregen. Toen was het msl lange tijd weg. Een enkele keer is het nogmaals opgelicht, zoals hierboven beschreven na een flinke rit en dan even later starten.
Ergens in februari heeft die auto ook een ruime week stil gestaan, buiten in de kou, en toen was de startaccu weer plat. Iets wat voor een 4 maanden jonge accu niet moet kunnen. er is dus iets aan de hand in dat ding, en op 1 of andere manier denk ik dat die 2e accu niet in orde is, en de hoofdaccu daar door leeg getrokken wordt.
In elk geval is spanning en vooral de schommelingen daarin niet prettig voor zo'n 211, het geeft storingen die er eigenlijk niet zijn.
Beetje rare code.
Op 1 of andere manier wordt mijn aandacht getrokken naar de asseccoire-accu. In november-'22 heeft deze auto een nieuwe accu gekregen. Toen was het msl lange tijd weg. Een enkele keer is het nogmaals opgelicht, zoals hierboven beschreven na een flinke rit en dan even later starten.
Ergens in februari heeft die auto ook een ruime week stil gestaan, buiten in de kou, en toen was de startaccu weer plat. Iets wat voor een 4 maanden jonge accu niet moet kunnen. er is dus iets aan de hand in dat ding, en op 1 of andere manier denk ik dat die 2e accu niet in orde is, en de hoofdaccu daar door leeg getrokken wordt.
In elk geval is spanning en vooral de schommelingen daarin niet prettig voor zo'n 211, het geeft storingen die er eigenlijk niet zijn.
-
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
- Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416
Gisteravond nog even alle menuus door gelopen.
De melding P20E2 en de P2026-004 had ik niet gewist en stonden er nog in.
SBC menu: geen storingen.
ESP menu: zie foto.
Storingen gewist, motor laten lopen, op temperatuur. Live data gevolgd en bekeken, maar alle data is keurig binnen de specs. Ik heb geen menu gevonden waar een waarde niet binnen de doelwaarden lag. Wel kwam de P2026-004 storing weer terug. Dat ding eerdaags toch maar vervangen, inclusief een kunststof buffertje (geloof dat in de EPC het zo genoemd wordt) wat iets verder in de leiding richting koolstoffilter zit.
En die p20E2, tja, even in het achterhoofd houden en die auto in de gaten houden denk ik maar.
De melding P20E2 en de P2026-004 had ik niet gewist en stonden er nog in.
SBC menu: geen storingen.
ESP menu: zie foto.
Storingen gewist, motor laten lopen, op temperatuur. Live data gevolgd en bekeken, maar alle data is keurig binnen de specs. Ik heb geen menu gevonden waar een waarde niet binnen de doelwaarden lag. Wel kwam de P2026-004 storing weer terug. Dat ding eerdaags toch maar vervangen, inclusief een kunststof buffertje (geloof dat in de EPC het zo genoemd wordt) wat iets verder in de leiding richting koolstoffilter zit.
En die p20E2, tja, even in het achterhoofd houden en die auto in de gaten houden denk ik maar.