Het grote X253/C253 GLC300 de/e 4MATIC Plug-in Hybrid topic
- W204Avantgarde
- Berichten: 4073
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Cool ! Mooie auto
Mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen en ook weinig ervaring met AdBlue hebben: Van de week bij een Shell station was er een pomp waar je zelf de AdBlue kon bijvullen ipv met 5L of 10L verpakkingen te klungelen. Ik denk dat ik zo'n 500km met de "AdBlue bijvullen" melding heb rondgereden en kon vervolgens ruim 24 liter AdBlue bijtanken. Ik vermoed dus dat (in tegenstelling to by andere MB plug-in hybrides) de AdBlue tank van een GLC300 de ook 27,5 liter is.mrp schreef: ↑07 jun 2021 13:59 Van het weekend kreeg ik voor het eerst (met 12.500 km op de klok) een AdBlue waarschuwing op het display van mijn GLC300de. Ik kan nergens vinden wat de capaciteit van deze tank bij een GLC hybrid is. Weet iemand of dat net als bij een GLC220d 27,5 liter (met een melding wanneer er nog 3,5 liter in de tank zit) is of heeft het accupakket ook wat liters van dit tankje afgesnoept? Ik gooi hem het liefst in een keer redelijk vol zodat die melding voorlopig niet terug komt.
Beste,
Ik ben sinds een drietal weken in het bezit van een nieuwe GLC 300DE Coupe en voor het eerst Mercedes-rijder na een heel leven met BMW te hebben gereden.
Nu na amper 3 weken en 800km op de teller doet zich al een motorstoring voor en gaat deze in noodloop. Zijn er hier die dit ook hebben meegemaakt en werd dit opgelost.
Ik ben sinds een drietal weken in het bezit van een nieuwe GLC 300DE Coupe en voor het eerst Mercedes-rijder na een heel leven met BMW te hebben gereden.
Nu na amper 3 weken en 800km op de teller doet zich al een motorstoring voor en gaat deze in noodloop. Zijn er hier die dit ook hebben meegemaakt en werd dit opgelost.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05 mei 2018 08:34
- Mercedes-Benz: glc300de
heb ook sinds verleden week een glc300de 4 matic gekocht hebben eerst een gla 180d gehad,ben nog wa aan het zoeken zoals internet,gps update (is van duitsland ingevoerd) en NL handleiding zoeken en kijken of er ingebouwde daschcam inzit,zit wel camera onder spiegel ingebouwd zag iken ben van plan zwarte velgen te kopen
maar moet zeggen rijdt super en stil is ie
oh ja heb er de glc300de en 4matic eraf laten halen vond ik mooier
maar moet zeggen rijdt super en stil is ie
oh ja heb er de glc300de en 4matic eraf laten halen vond ik mooier
- Bijlagen
-
- 299742510_1456734048085469_4546347501173998574_n.jpg (135.64 KiB) 753 keer bekeken
-
- 299814494_2971312313166068_2860501181415279846_n.jpg (154.31 KiB) 753 keer bekeken
-
- 300227642_1241296733339720_6000078308923718672_n.jpg (120.78 KiB) 753 keer bekeken
-
- 301066547_846946910044981_3939345155906600804_n.jpg (51.86 KiB) 753 keer bekeken
Toch besloten om weer voor een GLC te gaan, en dan nu het nieuwe X254 model. Ruim genomen moet er voor jaareinde een GLC300de op de stoep staan. De E300e bevalt op zich goed, maar de dieselmotor (die ik in een X253 GLC300de had) icm met het hybride systeem beviel beter dan de benzine hybride. De 300de klinkt gekgenoeg iets minder rauw en heeft meer souplesse dan een 300e.
De X254 weegt in basisuitvoering al 160kg zwaarder dan de X253, en de plug-in diesel versie is maar liefst 400kg zwaarder dan zijn voorganger! Mede daarom een (AMG Premium Plus) uitvoering met luchtvering en meesturende achteras besteld. Alles zwart van buiten en nappa bruin van binnen. Ik kijk ook uit naar de Digital Light met projectiefunctie koplampen, de standaard LED koplampen (multibeam was door het chiptekort niet meer beschikbaar) op de S213 vallen echt tegen.
De X254 weegt in basisuitvoering al 160kg zwaarder dan de X253, en de plug-in diesel versie is maar liefst 400kg zwaarder dan zijn voorganger! Mede daarom een (AMG Premium Plus) uitvoering met luchtvering en meesturende achteras besteld. Alles zwart van buiten en nappa bruin van binnen. Ik kijk ook uit naar de Digital Light met projectiefunctie koplampen, de standaard LED koplampen (multibeam was door het chiptekort niet meer beschikbaar) op de S213 vallen echt tegen.