Hoi allemaal,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een w205 uit 2017 (als tweedehands occasion gekocht) Tot nu toe bevalt alles heel goed qua rijgedrag en verbruik. Dit is onze eerste ervaring met Mercedes.
Het enige dat me in negatieve zin opvalt is dat er vrij veel kleine putjes in de voorruit zitten (+/- 1 mm). Kennelijk van de vorige eigenaar nog. Daar kwam ik wat later achter, ik dacht eerst dat het vuil was, maar ze bleven zitten na extra schoonmaken. (EDIT: ze zaten er al in, komt niet door te vlot rijden van mij )
Ik begrijp dat steenslag normaal is bij een gebruikte auto en op zich heb ik van de meeste geen last, maar 2 zitten er in mijn gezichtsveld en dat vind ik op den duur storend.
Omdat ik de auto als certified heb gekocht en het woord 'premium' nogal vaak voorkomt in de communicatie, had ik eigenlijk qua voorruit ook wat meer premium verwacht. Ik weet alleen niet of dat een redelijke verwachting is omdat ik geen referentie heb, dus ik hoor graag jullie onafhankelijke mening hierover.
Verder is het een fijne en mooie auto en heb ik geen spijt van de aankoop, maar dit is toch net een storend puntje.
Wat zou jullie advies zijn om dit op te lossen?
Hoeveel steenslag is normaal voor premium occasion?
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 jan 2022 22:03
- Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211
- Specialisatie: Kennis van Oldtimers
- Locatie: Friesland
Hallo,
Wellicht vlot mee gereden? Nu ik je verhaal lees had de ‘snelste’ auto die ik tot nu toe gereden heb ook de meeste steenslag in de voorruit, maar kan toeval zijn.
Ken wel iemand die tegen een goede prijs autoruiten vervangt/sterretjes wegwerkt (omg Friesland) maar putjes in de ruit? Nieuwe ruit kost tegenwoordig ook niet meer de wereld.
Groet
Wellicht vlot mee gereden? Nu ik je verhaal lees had de ‘snelste’ auto die ik tot nu toe gereden heb ook de meeste steenslag in de voorruit, maar kan toeval zijn.
Ken wel iemand die tegen een goede prijs autoruiten vervangt/sterretjes wegwerkt (omg Friesland) maar putjes in de ruit? Nieuwe ruit kost tegenwoordig ook niet meer de wereld.
Groet
driving a Mercedes v8 is like a dream have fun
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Persoonlijk ben ik van mening dat optische gebreken (tenzij specifiek besproken) niet bij certified klaarmaken hoort.
Men gaat bij een auto kijken en dan is hij in de basis zoals hij er staat. Inclusief parkeerdeukjes, krasje op een velg, slijtage plekjes aan interieurdelen, enz. Tijdens je bezoek/proefrit heb je dan alle tijd om te beoordelen of de optische staat past bij de prijs die je ervoor wilt betalen. Eventueel onderhandelen over dingen die je ziet. Vaak zijn de nettere auto’s wat duurder ten opzichte van de auto’s met plekjes. Naar mijn idee is dat met alle gebruikte handel. Van woonhuis tot fietspomp op marktplaats.
Verder ben je waarschijnlijk verzekerd tegen ruitschade. Als het te erg gaat worden door nieuwe putjes dan kun je altijd daar terecht
Men gaat bij een auto kijken en dan is hij in de basis zoals hij er staat. Inclusief parkeerdeukjes, krasje op een velg, slijtage plekjes aan interieurdelen, enz. Tijdens je bezoek/proefrit heb je dan alle tijd om te beoordelen of de optische staat past bij de prijs die je ervoor wilt betalen. Eventueel onderhandelen over dingen die je ziet. Vaak zijn de nettere auto’s wat duurder ten opzichte van de auto’s met plekjes. Naar mijn idee is dat met alle gebruikte handel. Van woonhuis tot fietspomp op marktplaats.
Verder ben je waarschijnlijk verzekerd tegen ruitschade. Als het te erg gaat worden door nieuwe putjes dan kun je altijd daar terecht
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
het is moeilijk om te zeggen wat normaal is. Ga je een paar keer skieen dan heb je er ook al sneller een paar te pakken in vergelijk als je alleen in nederland blijft met de auto.
Het zijn dingen die je met de proefrit had kunnen merken en er daarom in de onderhandeling mee had kunnen nemen.
Het zijn dingen die je met de proefrit had kunnen merken en er daarom in de onderhandeling mee had kunnen nemen.
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Heb je geen ruit verzekering?? Gewoon nieuwe voorruit laten monteren en dan betaald je verzekering wel? Doet je verzekering moeilijk kan je het ook op een andere manier oplossen maar dat is dan niet de juiste manier
- TWA
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 16 apr 2015 13:31
- Mercedes-Benz: W210 E240 2.6 v6 Elegance Select
- Locatie: Amsterdam
En mocht een voorraam te duur worden, dan heeft Rain-X een reparatie kit. Dat is vergelijkbaar met de carglass reparaties, maar dan doe-het-zelf.
voorbeeld op Amazon
Greetz Emiel
voorbeeld op Amazon
Greetz Emiel
Die ruit betaald de verzekering niet, die betalen we met zijn allen in de vorm van een hogere premie.w204estate schreef: ↑02 mar 2023 14:31 Heb je geen ruit verzekering?? Gewoon nieuwe voorruit laten monteren en dan betaald je verzekering wel? Doet je verzekering moeilijk kan je het ook op een andere manier oplossen maar dat is dan niet de juiste manier
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 aug 2011 15:57
- Mercedes-Benz: R172 SLK350 2016, H243 EQA250 2021
- Locatie: Zaandam
Ik heb vergelijkbaar iets gehad met de voorruit, verzekering gebeld en reactie was idd dat het niet betaald wordt tenzij er echt een barst in zit. Heb uiteindelijk zelf een nieuwe originele ruit laten plaatsen bij een schadebedrijf, wel heel duidelijk aangeven dat je het zelf gaat betalen en niet de verzekering, scheelt 1/3 van de kosten.
Ik vond het belangrijk om een originele ruit erin te zetten en geen universele, was eerst niet mogelijk en universele kwam uit dezelfde fabriek en was dezelfde kwaliteit, omdat ik niet om te praten was is er uiteindelijk een originele ruit geleverd, meerprijs van ongeveer 100 euro.
Ik vond het belangrijk om een originele ruit erin te zetten en geen universele, was eerst niet mogelijk en universele kwam uit dezelfde fabriek en was dezelfde kwaliteit, omdat ik niet om te praten was is er uiteindelijk een originele ruit geleverd, meerprijs van ongeveer 100 euro.