Hoi hoi,
Laatst rij ik met 120 over de snelweg met adaptive cruise control aan... gaat de auto vanzelf snelheid minderen omdat de auto voor me te dicht bij kwam.
Dus ik druk de knipperhendel iets naar onder om het "moment knipperen" in te schakelen maar hield dit iets te lang vast... en de auto begon zelf van rijstrook te wisselen...
Mijn mond viel open van verbazing... nooit geweten dat dat ook in de auto was ingeprogrammeerd.
Later dus de hendel naar boven gedrukt om te knipperen om naar rechts te gaan en vast gehouden.. en ja hoor gaat vanzelf naar rechts en vervolgt de weg verder.
Werkt dus niet als je de hendel door de schakelpunt heen drukt.
Wisten jullie dat al? Ik in elk geval nog niet...
Prachtig zo een E350e met heel veel electronica...
W213 E350e wisselt zelf van rijstrook...
- Msmax
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Wist je dat niet? Ik gebruik het altijd.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Msmax
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Haha... neee dat wist ik echt nog niet...
Nu ga ik het ook altijd gebruiken... wel zo makkelijk, anders moet je steeds aan die stuur draaien..
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Is nog niet zo makkelijk om de richtingaanwijzer te bedienen zonder het stuur aan te raken hoor Maar serieus: deze auto rijdt gemiddeld beter dan ik zelf!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Zit dat op de E in combinatie met de adaptive cruise control, of is dat een andere optie?
“W247 B250 2021” Wagenkaart B
Oké, bedankt voor de info!
“W247 B250 2021” Wagenkaart B
Doet mijn S213 ook. Zelfs nog meer dan dat. Onlangs een halve zool die op een tweebaans 80 weg ineens naar links kwam heel kort voor mijn bumper. Auto reageerde direct. Remmen, gordel aantrekken en naar rechts sturen als uitwijk. Rechterbaan was leeg. En niets gebeurd dus
Groetjes
Olav
Olav
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
De radar aan de achterkant kan er trouwens ook wat van. Rij je achteruit en komt er ergens een willekeurig stuk verderop iets aan dat jouw richting op zou kúnnen gaan, dan gaat Karl vol in de ankers, trekt de gordels aan en zet het op een piepen. Het is goed bedoeld maar soms vrij irritant, want het ding weet natuurlijk niet wat je al hebt gezien en ingeschat.
Wat ik overigens heel plezierig vind, is dat de distronic in de bocht de snelheid zodanig vermindert dat je comfortabel door de bocht gaat. Dan kun je bv. in de bocht naar de oprit de snelheid alvast instellen voor de Autobahn en komt de wagen vanzelf op snelheid als de weg weer recht is. Heel sjiek.
Wat ik overigens heel plezierig vind, is dat de distronic in de bocht de snelheid zodanig vermindert dat je comfortabel door de bocht gaat. Dan kun je bv. in de bocht naar de oprit de snelheid alvast instellen voor de Autobahn en komt de wagen vanzelf op snelheid als de weg weer recht is. Heel sjiek.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"