Even voorstellen en maak kennis met dealer en het NC2II6515R probleem
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
Laten we het hopen dat nieuwe injectoren getest waren. Als deze er al in geplaatst zijn, wellicht toch gereviseerde om de kosten te drukken? Toch vraag ik me af of er bij het brengen van de auto, zonder fout meldingen er niet verder onderzocht had moeten worden, wat er met de motor etc aan de had was? Of is het advies in jullie ogen voor nieuwe injectoren afdoende?
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
een dealer en vele andere garages kunnen geen piezo injector testen... als de injectoren via het magazijn uitgeleverd worden, worden deze rechtstreeks gemonteerd. hier is ook 99.9% niks mee aan de hand.
ik denk dat je eerst op je brandstof analyse moet afwachten
ik denk dat je eerst op je brandstof analyse moet afwachten
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Ik mag aannemen dat die injectoren toch ergens zijn getest?W204Avantgarde schreef: ↑06 feb 2023 17:30 een dealer en vele andere garages kunnen geen piezo injector testen... als de injectoren via het magazijn uitgeleverd worden, worden deze rechtstreeks gemonteerd. hier is ook 99.9% niks mee aan de hand.
ik denk dat je eerst op je brandstof analyse moet afwachten
Zoniet, en het ligt aan die nieuwe injectoren, dan lijkt me de aansprakelijkheid helder...
Groet Benzfreak
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
@ benzfreak.. een nieuwe injector van Mercedes is in de fabriek bij Bosch/Delphi getest voordat deze uitgeleverd word.
Verder kan een motor en zeker met deze KM stand toch gewoon ieder moment kapot lopen ? Of kan dat niet..... gaat iets miljoenen km's mee ?
Het is zeker vervelend voor de Topic starter. Maar er word een auto aangeboden voor software update, verder worden er set nieuwe injectoren gemonteerd en vervolgens loopt deze stuk.
- hogere compressie door "goede" afsluiting met name nieuwe brandplaatjes ?
- ander/beter/fijner inspuitbeeld door nieuwe injectoren ?
- brandstofkwaliteit in orde ?
- bus (koud) op zijn touren gestampt mede dat OM651 Moeilijkt te ontluchten zijn ?
- gestart met remmenreiniger/startpilot ?
- zijn de injectoren ingelezen ?
Verder word er gesproken over een vastloper ? Wat is er precies vastgelopen ? Hoe zien de lagerschalen eruit ? Zijn de zuigers wel oke ?
Enigste wat ik zelf twee keer heb meegemaakt bij een 651 met kapotte injector is een gescheurde zuiger maar geen vastloper.
En noem het maar op... de vraag blijft ook wat was daadwerkelijk de mechanische staat van het motorblok bij aankomst ? Ja hij kon wel goed gereden hebben maar dat verklaard nog niks.
En nee, ik heb nergens aandelen mee enz. Ik weet niet eens bij welke dealer deze staat (en hoeven we ook niet te weten)
Verder kan een motor en zeker met deze KM stand toch gewoon ieder moment kapot lopen ? Of kan dat niet..... gaat iets miljoenen km's mee ?
Het is zeker vervelend voor de Topic starter. Maar er word een auto aangeboden voor software update, verder worden er set nieuwe injectoren gemonteerd en vervolgens loopt deze stuk.
- hogere compressie door "goede" afsluiting met name nieuwe brandplaatjes ?
- ander/beter/fijner inspuitbeeld door nieuwe injectoren ?
- brandstofkwaliteit in orde ?
- bus (koud) op zijn touren gestampt mede dat OM651 Moeilijkt te ontluchten zijn ?
- gestart met remmenreiniger/startpilot ?
- zijn de injectoren ingelezen ?
Verder word er gesproken over een vastloper ? Wat is er precies vastgelopen ? Hoe zien de lagerschalen eruit ? Zijn de zuigers wel oke ?
Enigste wat ik zelf twee keer heb meegemaakt bij een 651 met kapotte injector is een gescheurde zuiger maar geen vastloper.
En noem het maar op... de vraag blijft ook wat was daadwerkelijk de mechanische staat van het motorblok bij aankomst ? Ja hij kon wel goed gereden hebben maar dat verklaard nog niks.
En nee, ik heb nergens aandelen mee enz. Ik weet niet eens bij welke dealer deze staat (en hoeven we ook niet te weten)
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
En nog wat nieuws ?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2023 18:45
- Mercedes-Benz: VITO 639 2011 116CDI
Nee, helaas. Eerst wilde dealer eigen expert, daarna niet meer. Ik ben van mening dat een aansprakelijkheid stelling nu nog te vroeg is. Gezocht naar een expert, lastig te vinden. Uiteindelijk een gevonden kosten €985,-- excl btw. Opdracht verstrekt, nu afwachten op zijn of haar komst.
Uit het monster is gebleken dat er diesel in de tank zat!
Uit het monster is gebleken dat er diesel in de tank zat!