mijn taxi heeft een storing in het gedeelte active motorkap gedeelte
dit alles is ontstaan nadat hij een week door schade stil gestaan heeft
dag na de schade nog geen problemen
ik had alle beschadigde delen op de motor kap na verwijderd zodat ik zo alles kon in elkaar zetten
en met het in elkaar zetten had ik 1x een melding en later was deze weer weg
de dag er na bleef de melding aanwezig
ik heb de kap gerest volgens het boekje en zo ver ik kan zien zit alles op de juiste plek
wat mij wel op valt is dat er veel beweging in zit maar dat kan ook aan mij liggen
wie kan mij een tip in de juiste richting geven zodat ei weer storings vrij is
w212 active motorkap storing
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- 75CA37C3-D417-41E6-A1FB-E2206FA495AE.jpeg (152.77 KiB) 1154 keer bekeken
-
- 06C3814E-AE95-4866-93AB-7C847BBE2C31.jpeg (171.41 KiB) 1154 keer bekeken
-
- A68EA70C-9F7A-4E12-BB17-AA406A7BF7A2.jpeg (198.02 KiB) 1154 keer bekeken
- deJongTimer
- Donateur
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jul 2018 13:27
- Mercedes-Benz: MB SLK350 R171
- Locatie: Kop Noord-Holland
Je zou even kunnen kijken op YT . mercedes active bonnet
Ervaring delen is Kennis vermenigvuldigen.
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Ik heb laatst een 207 E coupe gehad net zoiets.. bleek bij deze lage accu spanning te zijn. Na nieuwe accu en storingsgeheugen wissen was het oke..
Ik lees ook in je topic ECO problemen, dit hangt ook samen met een slechte accu conditie.
Ik lees ook in je topic ECO problemen, dit hangt ook samen met een slechte accu conditie.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
W204Avantgarde schreef: ↑01 feb 2023 15:15 Ik heb laatst een 207 E coupe gehad net zoiets.. bleek bij deze lage accu spanning te zijn. Na nieuwe accu en storingsgeheugen wissen was het oke..
Ik lees ook in je topic ECO problemen, dit hangt ook samen met een slechte accu conditie.
Aha ergens dacht ik ook al dat ze met elkaar te maken konden hebben
Zal van de week denk ik de accu maar vervangen
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Onbekend als ik zo zie al even
Tot op heden onbekend
Probeer hem van de week met een bosch kast uit te lezen
Kan natuurlijk ook zijn dat de sensoren van de “nieuwe” bumper slecht zijn
Dat dacht ik ook ff aan toen ik het jij buis filmpje zag
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Staat er ook niets boven op de accu polen ?
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Kan me vaag iets herinneren dat er 2 soorten scharnieren zijn. 1 die je handmatig weer kan terugduwen/resetten en 1 die je moet vervangen. Maar kan het ook mis hebben. In ieder geval even aan de computer hangen.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag uit gelezen
Weerstand links is te groot
Maar denk zal ik de stekker ff op zoeken maar die zit mooi in het chassis weg gestopt
Dus maar ff verder zoeken
Zou je de kap ook opnieuw kunnen activeren ? En dan goed terug drukken zodat ie een set reset heeft ?
Weerstand links is te groot
Maar denk zal ik de stekker ff op zoeken maar die zit mooi in het chassis weg gestopt
Dus maar ff verder zoeken
Zou je de kap ook opnieuw kunnen activeren ? En dan goed terug drukken zodat ie een set reset heeft ?
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Zou het ook kunnen dat de motorkap storing invloed heeft op de eco stand ?
Tot 26 km/h heb ik eco oranje en daarna geen eco meer
Nou is 26 km/h ook de snelheid dat de motorkap actief word
Of denk ik nou heel gek ??
[youtube] https://youtu.be/ojy74a-0o2A[/youtube]
Tot 26 km/h heb ik eco oranje en daarna geen eco meer
Nou is 26 km/h ook de snelheid dat de motorkap actief word
Of denk ik nou heel gek ??
[youtube] https://youtu.be/ojy74a-0o2A[/youtube]
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Vandaag de motorkap sensor/ veer vervangen
Best wel simpel
2 bouten van het scharnier los halen
2 moeren
1 man die de kap hoog houd
Stekker los
afwatering ff open maken
En ander weer plaatsen
En alles weer vast zetten
Tevens meteen contact spray in de conrector gespoten omdat de ruimte wel een beetje vochtig was
Voordeel was dat er onder het scharnier ook een pennetje zit waar deze in rust toch mooi kan blijven zitten / rusten
Helaas is de storing er nog niet uit van de week even kijken of deze te resetten is of zal dit niet mogelijk zijn ?
Tevens wel gezien dat de sensor/ veer een gevaarlijk deel is
Ik liet deze vallen en toen sprong ie zo open
De sensor /veer is wel met 2 handen weer te vergrendelen maar goed wel een link dingetje ik had verwacht dat ie electrisch aangesproken werd in de sensor maar niet zo bij een schok al open ging
Toen ie open was zag ik ook dat ie vochtig van binnen was
Best wel simpel
2 bouten van het scharnier los halen
2 moeren
1 man die de kap hoog houd
Stekker los
afwatering ff open maken
En ander weer plaatsen
En alles weer vast zetten
Tevens meteen contact spray in de conrector gespoten omdat de ruimte wel een beetje vochtig was
Voordeel was dat er onder het scharnier ook een pennetje zit waar deze in rust toch mooi kan blijven zitten / rusten
Helaas is de storing er nog niet uit van de week even kijken of deze te resetten is of zal dit niet mogelijk zijn ?
Tevens wel gezien dat de sensor/ veer een gevaarlijk deel is
Ik liet deze vallen en toen sprong ie zo open
De sensor /veer is wel met 2 handen weer te vergrendelen maar goed wel een link dingetje ik had verwacht dat ie electrisch aangesproken werd in de sensor maar niet zo bij een schok al open ging
Toen ie open was zag ik ook dat ie vochtig van binnen was
- Bijlagen
-
- 7691E799-264D-47D8-BC62-02DED6D0054A.jpeg (209.5 KiB) 633 keer bekeken
-
- 5BEABC5B-8C9E-455C-BAD4-C08B02E7807D.jpeg (225.14 KiB) 633 keer bekeken
-
- 149D0D9E-3E8B-4568-AF6A-017B7C5A082E.jpeg (208.53 KiB) 633 keer bekeken
-
- Open
- 280CD3CD-60CD-42F6-BB3C-4712F8CC8BE0.jpeg (241.15 KiB) 633 keer bekeken
-
- Vocht
- 81B67429-0595-459B-8F5B-E7D29DF5F863.jpeg (183.28 KiB) 633 keer bekeken
-
- Open
- 64DC0087-E5E7-48EB-8BE9-C334092A42CA.jpeg (245.58 KiB) 633 keer bekeken
-
- Sensor te plek
- 96B86855-377F-403D-9013-690F05B528B2.jpeg (159.39 KiB) 633 keer bekeken
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Gisteren nog even bezig geweest met de storing
Ik had m’n oude actieve motorkap sensor/ veer open gemaakt om nou eens te kijken hoe zit dat nou
Toen deze open was de schakelaar/ sensor gemeten en daar kreeg een weerstand die verder niet veranderde
Dus deze ook geopend daar kwam ik veel koper tegen en geen magnetische plunjers dus toen bedacht ik mij dat kan de activerende magneet ook wezen
En dus even verder kijken
Motor kap open ja melding kap is open
Rechts de sluiting dicht kap is ook dicht (links was nog open )
Sluiting weer open
En nu links dicht hè kap blijft open volgens ki
Zaklamp er bij en ja hoor stekkertje van het motorkap slot zat er niet op
Dus deze onder de koplamp op gevist en terug gestoken en Weg was de melding van de actieve motorkap
Ik had m’n oude actieve motorkap sensor/ veer open gemaakt om nou eens te kijken hoe zit dat nou
Toen deze open was de schakelaar/ sensor gemeten en daar kreeg een weerstand die verder niet veranderde
Dus deze ook geopend daar kwam ik veel koper tegen en geen magnetische plunjers dus toen bedacht ik mij dat kan de activerende magneet ook wezen
En dus even verder kijken
Motor kap open ja melding kap is open
Rechts de sluiting dicht kap is ook dicht (links was nog open )
Sluiting weer open
En nu links dicht hè kap blijft open volgens ki
Zaklamp er bij en ja hoor stekkertje van het motorkap slot zat er niet op
Dus deze onder de koplamp op gevist en terug gestoken en Weg was de melding van de actieve motorkap