Let wel dat er een verschil is met een geparkeerde auto en rijdende / wakkere auto! Stel de pomp is defect en met ontgrendelen wilt hij hem oppompen dan gaat het mis.
Systeem denkt druk te krijgen dus kanaal voor aanzuigen staat open, ventielenblok zal open gaan om de balg te vullen. Maar helaas is de druk in de balg hoger dan de opbrengt van de defecte pomp. Er zal dus lucht wegstromen en de auto zal zakken.
C350e luchtvering achter probleem
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Afsoppen valt soms ook niet mee. Soms kom je er niet bij en met wat pech zit er een rubberhoes om de balg. De volgende ronde wil ik gaan experimenteren om het systeem rook van een rookmachine te laten zuigen. Kijken of dat meer effect heeft.Minne schreef: ↑31 okt 2022 23:00 Eens met Raimon, dezelfde boerenverstandervaring heb ik ook met airmatic. De zichzelf afsluitende balgen is prima te begrijpen wanneer je de droogtescheurtjes op de vouwen ziet. Wat zeepsop er op en je ziet de lucht weglopen. Het lijkt wat willekeurig, maar uiteindelijk gaat hij steeds vaker en sneller zakken, met uiteindelijk tevens een vermoeide compressor.
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Ik heb eens een balg ontleed en tussen de pers op druk gezet en geanalyseerd. Zo is er bij bv een s211 van een linker prima een rechter te maken door de hey ventielblok in de balg een halve slag te draaien.
Soppen onder een auto zou ik ook niet aan beginnen.
Soppen onder een auto zou ik ook niet aan beginnen.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Bij mijn C200 205 zijn recent beide balgen achter vervangen,
Probleem van in zakken kwam alleen voor als ik de auto weg had gezet op de sportstand, dan over een nacht zag je het al en op 24u lag ie…
Terug op comfort stand probleem dus niet aanwezig, terug koppeling chef wp van de dealer dat haarscheurtjes in de sportstand dus meer druk te verwerken krijgen en deze dan dus leeg loopt…
Beide vervangen en een week op sportstand weg zetten geen problemen meer.
Probleem van in zakken kwam alleen voor als ik de auto weg had gezet op de sportstand, dan over een nacht zag je het al en op 24u lag ie…
Terug op comfort stand probleem dus niet aanwezig, terug koppeling chef wp van de dealer dat haarscheurtjes in de sportstand dus meer druk te verwerken krijgen en deze dan dus leeg loopt…
Beide vervangen en een week op sportstand weg zetten geen problemen meer.
!!!Gaan als de Brandweer!!!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jan 2023 21:47
- Mercedes-Benz: C350e
Hallo allemaal,
Ik heb nu twee keer mijn Mercedes met z'n achterkant op de grond aangetroffen. De eerste keer kreeg ik een rode tekst in het display die me vertelde te wachten tot de auto omhoog was gekomen en de tweede keer dezelfde tekst in het geel. Is het verstandig om hier gelijk naar te laten kijken, of moet ik de regelmaat van het zakken en de kleur en waarschuwingen in de gaten houden?
Alvast bedankt voor de reactie.
PS, ik was net bekomen van de schrik van een (volgens mij niet helemaal) lege tank en de waarschuwing in rode tekst dat de auto alleen nog maar op elektriciteit kon rijden. Gelukkig was de accu vol, maar ja die 12 kilometers die hij nog aangeeft haalt ie ook niet echt... Dichtstbijzijnde tankstation was op 7,4 km. Moest 'm aan de kant zetten, en kwam er gelukkig achter dat uit- en aanzetten de motor de laatste litertjes benzine liet gebruiken. Station met het klamme zweet in de bilnaad toch nog gehaald.
Ik heb nu twee keer mijn Mercedes met z'n achterkant op de grond aangetroffen. De eerste keer kreeg ik een rode tekst in het display die me vertelde te wachten tot de auto omhoog was gekomen en de tweede keer dezelfde tekst in het geel. Is het verstandig om hier gelijk naar te laten kijken, of moet ik de regelmaat van het zakken en de kleur en waarschuwingen in de gaten houden?
Alvast bedankt voor de reactie.
PS, ik was net bekomen van de schrik van een (volgens mij niet helemaal) lege tank en de waarschuwing in rode tekst dat de auto alleen nog maar op elektriciteit kon rijden. Gelukkig was de accu vol, maar ja die 12 kilometers die hij nog aangeeft haalt ie ook niet echt... Dichtstbijzijnde tankstation was op 7,4 km. Moest 'm aan de kant zetten, en kwam er gelukkig achter dat uit- en aanzetten de motor de laatste litertjes benzine liet gebruiken. Station met het klamme zweet in de bilnaad toch nog gehaald.
- buuntje
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: 02 dec 2019 19:31
- Mercedes-Benz: S205 Briljantblauw AMG line
- Locatie: België
Zeer zeker.
Als de oorzaak bij de compressor ligt moet die toch vervangen worden.
Bij een andere oorzaak (over)belast je de compressor nu extra waardoor de levensduur omlaag gaat.
Dat is alles behalve goed om de tank zó leeg te rijden.PS, ik was net bekomen van de schrik van een (volgens mij niet helemaal) lege tank en de waarschuwing in rode tekst dat de auto alleen nog maar op elektriciteit kon rijden.
één voor het vuil in de tank dat je opzuigt en twee heeft de brandstofpomp brandstof nodig om de pomp te koelen.
Van lucht opzuigen heeft de pomp geen deugd.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Die melding (“alleen elektrisch”) komt vaker voor bij de C350e. Per wagen zeer weinig (bij ons een keer in 150000 km) maar wel bij bijna iedereen.
De dealer kon toen geen foutmelding vinden.
Ik denk niet dat de tank echt bijna leeg was; bij ons echt niet, tenminste.
De dealer kon toen geen foutmelding vinden.
Ik denk niet dat de tank echt bijna leeg was; bij ons echt niet, tenminste.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Mijn C350E hing vanochtend ook door aan de achterzijde. Niet zover dat hij een melding gaf en zodra op contact was hij ook zo weer omhoog. Hierbij wil ik het niet laten natuurlijk, gezien de compressor verhalen.
De auto hing compleet door, betekent dit dat beide balgen lek zijn en moet ik ze dus ook beide laten vervangen? Of moet ik het ergens anders zoeken omdat de kans dat beide balgen tegelijk lek zijn klein is?
De auto hing compleet door, betekent dit dat beide balgen lek zijn en moet ik ze dus ook beide laten vervangen? Of moet ik het ergens anders zoeken omdat de kans dat beide balgen tegelijk lek zijn klein is?
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Kijk het nog even aan , het kan ook nu gebeuren dat door de vorst een onderdeel bevroren is er zit altijd wat vocht in een lucht vering ondanks dat er luchtdroger /filter in zit , het kan gebeuren dat door vorst een ventiel /klep blijft hangen omdat die bevroren is .
Van welk jaar is je 350e? Vroege exemplaren gaan richting de 10 jaar en op een gegeven moment moet je ze (h€laas) gewoon beide vervangen..Herkz schreef: ↑06 dec 2023 11:27 Mijn C350E hing vanochtend ook door aan de achterzijde. Niet zover dat hij een melding gaf en zodra op contact was hij ook zo weer omhoog. Hierbij wil ik het niet laten natuurlijk, gezien de compressor verhalen.
De auto hing compleet door, betekent dit dat beide balgen lek zijn en moet ik ze dus ook beide laten vervangen? Of moet ik het ergens anders zoeken omdat de kans dat beide balgen tegelijk lek zijn klein is?