Vandaag 18x8,5J velg ( Et 35)met 225/40/r18 Dunlop banden met 4 mm spacer op de vooras en 18x 9,5J (Et 35) zonder spacers , met 255/35/r18 dunlop banden op mijn SLK R171 van 2004 gezet!
Tot mijn verbazing gaat dit goed. Banden en velgen lopen niet aan en tijdens proefrit over verkeersdrempels ook geen aanloop. Ik was met name bang dat de 8,5J voor en 9,5J achter te breed zou zijn. Ik heb dit gedaan omdat ik mooie AMG velgen kon krijgen . De banden en velgen blijven exact gelijk met het spatbord. Probeer later wat foto’s te plaatsen. Let op: de banden heb ik via bandencalculator berekend ivm afrolafwijking. 225 op de voorkant is de max. Breedte en 255 achter is ook het beste. Ik heb geen electronica problemen ( ESP, ABS en /of banden spanning meldingen). Ik zag wel dat Brabus velgen had van 8,5J voor (et 30) en 9,5j achter (Et 35) voor onder een R171. Heeft iemand van het Forum ook ervaring met 8,5 voor en 9,5 achter? Kan dit problemen geven als je bijvoorbeeld zachte banden krijg? Dit omdat de ruimte wel zeer krap is. Ps de Amg velgen hadden m14 bouten en ik heb daarom wel nieuwe bouten ( M14 kop met 12 mm schroefdraad gebruikt. Achter 26 mm draad en voor 30mm draad(ivm de 4mm spacer)
Brede velgen onder R171
- Bijlagen
-
- 9CBF7187-D731-460A-971B-6DC35D0BDBF0.png (919.18 KiB) 393 keer bekeken
-
- BD56F2D8-FE93-43BD-A0A0-BCEA4ADF3C7F.png (1.14 MiB) 393 keer bekeken
-
- 622D5495-F352-46E9-B59C-AE6896C3868D.jpeg (431.91 KiB) 393 keer bekeken
-
- E84BEFAB-CD03-4B8B-9755-3C0332C512D5.jpeg (226.17 KiB) 393 keer bekeken
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Door jouw 4 mm spacers zal de ET nu ongeveer hetzelfde liggen als de door jou genoemde Brabus velgen.
Geen problemen met de centreerring bij 4 mm spacer? Deze hebben meestal geen eigen centreerring en de ring op de naaf is te ondiep om er doorheen te steken.
gr J
Geen problemen met de centreerring bij 4 mm spacer? Deze hebben meestal geen eigen centreerring en de ring op de naaf is te ondiep om er doorheen te steken.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Als je vorige banden een normaal slijtagepatroon hebben niet per sé.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Omdat ik wat trillingen had in het stuur , waarschijnlijk door de spacers, zoals Jeroen al eerder aangaf ( in deze topic),heb ik centreerringen van 66,6 naar 65,1 ,in de voorvelgen gezet en de auto laten uitlijnen en 2 velgen laten richten( waren toch niet rond).
Nu rijdt de auto weer trillingvrij. Wel heb ik het idee dat met 18" velgen toch iets meer geluid te horen is dan de 17" velgen(originele velgen).
Nu rijdt de auto weer trillingvrij. Wel heb ik het idee dat met 18" velgen toch iets meer geluid te horen is dan de 17" velgen(originele velgen).