W176 Waterlekkage

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

27 jan 2023 10:35

Maar waar komt al dat water vandaan? In de hierboven voorgaande topics is van alles gesuggereerd, maar niemand met dergelijke waterschade heeft een oorzaak vernoemd. Ik ben daar wel nieuwsgierig naar.
Marloesw
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2023 21:50
Mercedes-Benz: A180

01 feb 2023 07:27

Bedankt voor jullie uitleg en tips. Aan een schadehersteller had ik nog niet gedacht.
Wel echt super vervelend dat een dealer of iets daar nooit op gewezen heeft als het vaker voorkomt. Bij een mercedes dealer gaven ze me een opgave van bijna 1000 euro.

Las over veel A en B klasses. Is bekend of dit vanaf een bepaald bouwjaar geen probleem meer is?
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

01 feb 2023 18:45

Ik vrees dat een lekkage vele verschillende oorzaken kan hebben, zoals bijv.:
  • Blaadjes en troep in de parafan (zit net onder de voorruit en is de luchtinlaat voor je verwarming/ventilatie);
  • Lekkend schuifdak of verstopte afvoergootjes v.h. schuifdak;
  • Slecht afgekitte after-market trekhaak;
  • Bij een hatchback of station: Uitharden van de rubberen flapjes (membramen) in de achterbumper.l;
  • Ook hatchback of station: Losgeschoten slang voor de achterruitwisser.
Er zijn vast nog andere vaak terugkerende oorzaken, maar geen van alle zijn "typisch" voor een Mercedes-Benz.
De reden dat de A en B vaker last hebben van lekkage door de rubberen flapjes is dat dit hatchbacks zijn (een bevriende collega had dit toevallig bij zijn C-klasse station).

Ik vind het heel vervelend voor je, maar denk dat je eerst moet (laten) uitvinden wat nu de oorzaak was voordat je verder gaat zoeken.

Nu ja, en ondertussen dus wel werken aan het tapijt eruit en drogen natuurlijk.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
sam015manoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2023 13:38
Mercedes-Benz: A180 W176

14 feb 2023 13:40

Marloesw schreef: 01 feb 2023 07:27 Bedankt voor jullie uitleg en tips. Aan een schadehersteller had ik nog niet gedacht.
Wel echt super vervelend dat een dealer of iets daar nooit op gewezen heeft als het vaker voorkomt. Bij een mercedes dealer gaven ze me een opgave van bijna 1000 euro.

Las over veel A en B klasses. Is bekend of dit vanaf een bepaald bouwjaar geen probleem meer is?
Ik heb hetzelfde probleem, echter heb ik een offerte ontvangen van ca. 1.500 euro. Zou je misschien jouw offerte naar mij kunnen sturen? Misschien een brutale vraag hoor. Hoeft natuurlijk niet. Maar dat zou echt top zijn, kan ik het vergelijken en aan de dealer laten zien.
Marloesw
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2023 21:50
Mercedes-Benz: A180

04 jul 2023 21:45

Sorry zie nu je reactie pas :( kreeg er geen melding van.
Ik had de prijsopgaaf telefonisch gekregen, heb de auto zelf niet in onderhoud bij de mercedes dealer.
Uiteindelijk heeft mijn eigen monteur voor 200 euro de bumper losgehaald en de roosters opnieuw gekit.
Alleen met het drogen zit ik nu nog. Had gehoopt met flink wat zon en ramen/deuren open het wel zou drogen maar is nog steeds aan het soppen onder de mat🙈
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

04 jul 2023 22:07

Dat tapijt gaat ook nooit droog worden als je het er niet uithaalt.
Ondertussencheb je wel het risico op roestvorming onder het tapijt.

Ik zou nog steeds eens langs een schadeherstelbedrijf/autospuiter gaan, en vragen of zij het tapijt eruit kunnen halen voor je en het een nacht (of langer) in de spuitcabine kunnen laten drogen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Jeffrey90
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2023 19:21

25 nov 2023 19:38

Goedenavond beste mensen,

Ik ben nu 6 jaar in het bezit van een a klasse w176 bj 2012, dit jaar heb ik nu 2 keer geconstateerd dat de vloermat achter de passagiersstoel nat is, andere kant niet. Ook onderin de klep bij de kofferbak is het een beetje nat. Ik heb ook rechts in het zijvakje van de kofferbak gekeken en daar zie ik wel wat vocht. Voor de duidelijkheid, ik heb gewoon een standaard achter bumper zonder uitlaatjes en roosters.
Ik dacht dat het aan de flapjes aan de bovenkant van de achterlamp unit lag, die rubberen flapjes sluiten niet helemaal af waardoor er water achter kan lopen naar beneden. Ik heb nu een glas water erin gegoten in de hoop dat ik direct het water via de zijvakjes naar binnen zag komen om ze zo dan te gaan afkitten, maar nee, het water kwam gewoon onder de bumper eruit. Wie o wie zou mij op pad kunnen helpen dit probleem op te lossen. Ik zal maar alvast een afspraak gaan maken bij garage om er nu grondig naar te laten zoeken. De
Vorige keer heb ik hem iig droog gekregen door met mijn handen onder de mat te komen via de twee steunen van de voorstoel en zo met tegendruk het water uit de mat te persen en er een vochtvreter zakje in te leggen. Dit voorval is wel pas gekomen nadat ik een tijd terug een wasbeurt had laten doen met bodemreiniger. Zou er iets losgeschoten kunnen zijn van onder ? Alvast bedankt voor de hulp.
Gr. Jeffrey
Plaats reactie