Hallo,
Ik heb al het internet afgezocht maar kan weinig vinden over het probleem wat ik heb met mijn ventilator.
Als ik hem op stand 1, 2, 3, 4 of 5 zet doet mijn ventilator het wel maar hij blaast niet langzamer of sneller, ook valt de ventilator onder het rijden soms uit waardoor mijn ramen snel beslaan.
Warm of koud doet hij wel goed en daar is verder geen problemen mee.
Als ik mijn radio uitzet dan hoor ik soms een ratel geluid uit de ventilator komen, de zekeringen heb ik nagekeken en zien er verder goed uit.
Ik weet niet precies of hij nu kapot is of wat ik zal moeten vervangen om weer normaal de snelheid te kunnen regelen van mijn ventilator.
Is er iemand op deze forum die mij misschien kan helpen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Dennis
Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor 2000 (r170) ventilator doet vreemd
- Cornelis
- Berichten: 11202
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Nou begin dan eens met de titel aan te passen naar ventilator doet vreemd want dit heeft
weinig met de verwarming te maken
weinig met de verwarming te maken
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- snorremans_14
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 06 jul 2017 19:10
- Mercedes-Benz: W 247
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zeist
Zeer waarschijnlijk de kachel weerstand
MB B-klasse 220 (W247)Launch edition 194 PK, Designo Mountaingrey magno, Aut 7 bak, AMG line, AMG leder pakket, High perf.Led, 19" AMG multi spaak, Pano dak, Night pakket, KeylessGo, elek. verst. memory stoelen. spacers voor 10 mm, achter 15 mm
Ik heb het aangepastCornelis schreef:Nou begin dan eens met de titel aan te passen naar ventilator doet vreemd want dit heeft
weinig met de verwarming te maken
Bedankt voor de informatie, nu weet ik wat meer!snorremans_14 schreef:Zeer waarschijnlijk de kachel weerstand
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Helaas heeft mijn SLK hetzelfde probleem als wat de topic starter beschrijft.
Hij is al een paar jaar niet meer actief op het forum dus zal wel niet reageren verwacht ik.
Toch ben ik benieuwd wat dit kan zijn.
Meer mensen met ervaring hier in?
Dus meer zekerheid of het de kachelweerstand is?
Hij is al een paar jaar niet meer actief op het forum dus zal wel niet reageren verwacht ik.
Toch ben ik benieuwd wat dit kan zijn.
Meer mensen met ervaring hier in?
Dus meer zekerheid of het de kachelweerstand is?
Eens een Benz, altijd een Benz!
- GamesBond
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Lastig, ik ben ook nog steeds op zoek naar oplossing voor probleem van de SLK32.rutger schreef: ↑21 jan 2023 13:10 Helaas heeft mijn SLK hetzelfde probleem als wat de topic starter beschrijft.
Hij is al een paar jaar niet meer actief op het forum dus zal wel niet reageren verwacht ik.
Toch ben ik benieuwd wat dit kan zijn.
Meer mensen met ervaring hier in?
Dus meer zekerheid of het de kachelweerstand is?
viewtopic.php?p=1049352#p1049352
Ik heb de zekering uit de ventilator getrokken (SLK rij je toch open) maar je merkt meteen wanneer het probleem optreedt, ook al blaast de blower niet dan merk je aan de geringe luchtstroom door het rijden dat er soms alleen gloeiend hete lucht uit komt en soms doet de temperatuur regelaar het wel.
- Msmax
- Berichten: 1117
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi Rutger,rutger schreef: ↑21 jan 2023 13:10 Helaas heeft mijn SLK hetzelfde probleem als wat de topic starter beschrijft.
Hij is al een paar jaar niet meer actief op het forum dus zal wel niet reageren verwacht ik.
Toch ben ik benieuwd wat dit kan zijn.
Meer mensen met ervaring hier in?
Dus meer zekerheid of het de kachelweerstand is?
Wat is exact het probleem?
Wat voor bedienpaneel zit er in je auto?
Als je kachelweerstand kapot is dan doet de ventilator het meestal alleen op de hoogste stand en de andere 3 allen niet of deels niet (afhankelijk waar de weerstand door is).
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
- rutger
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 31 okt 2005 20:36
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: W221 S350 CDI Bluetec 4matic , R170 SLK 200, W176 A200 Ex auto's: W201 190d, W210 E200 CDI, W211 E220 CDI
- Locatie: Bergen op Zoom
Als ik ga rijden dan blaast de kachel niet. Maakt niet uit welke stand van de blower knop.
Naarmate de auto warmer word komt de arme lucht uit de roosters. En gaat de blower ook steeds iets harder blazen.
Uiteindekijk blijft de blower blazen ik denk in stand 3 ofzo. Dit is niet aan te passen.
Als ik stop met rijden en de auto uitzet, gaat de blower door.
Langzaam stopt het. Steeds zachter blazen.
Dat kan soms 10-15 minuten duren nadat de sleutel al uit het contact is.
Ik heb hem dan niet op restwarmte staan.
Dus wat zou dit nou zijn?
Naarmate de auto warmer word komt de arme lucht uit de roosters. En gaat de blower ook steeds iets harder blazen.
Uiteindekijk blijft de blower blazen ik denk in stand 3 ofzo. Dit is niet aan te passen.
Als ik stop met rijden en de auto uitzet, gaat de blower door.
Langzaam stopt het. Steeds zachter blazen.
Dat kan soms 10-15 minuten duren nadat de sleutel al uit het contact is.
Ik heb hem dan niet op restwarmte staan.
Dus wat zou dit nou zijn?
Eens een Benz, altijd een Benz!
- Msmax
- Berichten: 1117
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi Rutger,
Wil je aub via PB een foto van je bedienpaneel en je chassisnummer sturen?
Dan kan ik even nakijken hoe het systeem is opgebouwd en of je een mechanische of electronische regeling hebt in de auto.
Groeten, Msmax
Wil je aub via PB een foto van je bedienpaneel en je chassisnummer sturen?
Dan kan ik even nakijken hoe het systeem is opgebouwd en of je een mechanische of electronische regeling hebt in de auto.
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
Dat ratel geluid had ik eerst ook bij mijn 204. Alsof er blaadjes in je systeem zitten. Na een aantal keer gesmeerd te zijn (waarna het geluid een tijd wegbleef) gaf de kachelmotor op een gegeven moment de geest. Toen had ik helemaal geen ventilatie mogelijkheden meer (precies terwijl het regent en je met je hele gezin in een parkeergarage in de auto stapt ). De kachelmotor is toen vervangen, dure aangelegenheid (300e ex btw) maar daarna waren alle problemen verholpen.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- GamesBond
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Hoi Msmax!
Heb je een garage? Zou je mijn SLK32 kunnen/willen doormeten?
De MB dealer weet zich denk ik geen raad met een auto van meer dan 20 jaar oud, stellen voor vanalles te vervangen maar volgens mij zijn ze niet zeker of dat ook het probleem gaat verhelpen....
Groetjes!
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Bijzonder. Een slk balt bij mij onder de noemer moderne auto en is prima dmv een WIS aan te pakken. Daar moet een dealer en normale garage zich toch prima mee kunnen redden?
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- Msmax
- Berichten: 1117
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi GB,GamesBond schreef: ↑09 feb 2023 16:34
Hoi Msmax!
Heb je een garage? Zou je mijn SLK32 kunnen/willen doormeten?
De MB dealer weet zich denk ik geen raad met een auto van meer dan 20 jaar oud, stellen voor vanalles te vervangen maar volgens mij zijn ze niet zeker of dat ook het probleem gaat verhelpen....
Groetjes!
We hebben en APK keuingsstation en doen allerlei reparaties, maar ik ben er niet altijd aanwezig.. alleen als er electronica storingen zijn aan auto,s en dan ook alleen op afspraak. Werk veel op zee en dus erg weinig aan land.
Als je een beetje geduld hebt wil ik er wel naar kijken voor je. Waar woon je?
We spreken wel wat af via PB.
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K