Beste mensen,
Kan iemand me vertellen of de dynamo gewoon vervangen kan worden door een sterkere dynamo?
Heb sinds een paar weken een W202 C180 uit 1995 gekocht waarvan ik dacht dat de accu slecht was,maar nu blijkt mn andere accu ook leeg te staan dus in de paar dagen dat ik ermee heb rondgereden,is de accu niet opgeladen.
Heb nog een 115 amp dynamo liggen wat ik wil monteren maar zag op google staan dat je dan teveel stroom kan opwekken wat de kabels kan laten smelten.
Klopt dit of wekt de dynamo enkelt de stroom op die je zelf gebruikt ondanks dat het een sterkere dynamo is?
W202 sterkere dynamo
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo Plorie,
Dat zou ik niet weten,is verder helemaal nog niet naar gekeken.
Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wat de spanning bij draaiende motor is.
Ik zal het wel bij de garage navragen als ik er morgen naartoe ga.
Maar mocht er geen lekstroom zijn,kan er gewoon een andere sterkere dynamo geplaatst worden indien de dynamo die er nu opzit gewoon niet werkt?
En is de W202 uitleesbaar zodat mocht er een lekstroom zijn dat het door het uitlezen direct gevonden kan worden of zijn er andere methodes om een lekstroom te kunnen vinden?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik denk dat lekstroom lastig te ontdekken is via uitlezen (OBD2). Ik denk dat een W202 OBD1 heeft wat het allemaal nog veel moeilijker maakt. Even multimeteren op de accupolen (draaiend/niet draaiend) en kijken hoeveel Volt er op staat geeft vrij snel wat meer inzicht. Bij lekstroom zul je moeten gaan kijken hoeveel miliAmpere er daadwerkelijk blijft lopen en wat er verandert na het trekken van alle zekeringen (eerst foto maken) en daarna 1 voor 1 terugsteken.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Msmax
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:09
- Mercedes-Benz: W213 E350e, W205 C200d
- Locatie: Zoetermeer
Hoi hoi,
Is die "andere" accu nieuw of een gebruikte?
Beste is om de capaciteit van de accu's te meten gevolgd door de laadspanning van de auto.
Dan weet je zeker dat er niets mis is met je accu of laadsysteem nu.
Een W202 is wel uitleesbaar maar ik denk niet dat dat direct zal helpen als er een lekstroom is, behalve als een module helemaal kapot is natuurlijk. Meestal is het troubleshooten met een stroommeter ertussen.
Groeten, Msmax
Is die "andere" accu nieuw of een gebruikte?
Beste is om de capaciteit van de accu's te meten gevolgd door de laadspanning van de auto.
Dan weet je zeker dat er niets mis is met je accu of laadsysteem nu.
Een W202 is wel uitleesbaar maar ik denk niet dat dat direct zal helpen als er een lekstroom is, behalve als een module helemaal kapot is natuurlijk. Meestal is het troubleshooten met een stroommeter ertussen.
Groeten, Msmax
MB E350e 032017 - 60K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
MB C200d 092017 - 0k
MB E220 CDI 072007 - 260K
MB E220 CDI 052002 - 355K
MB E290TD 1996 - 352K
MB 190D-2.0 1989 - 325K
Chrysler ES Spirit 1989 - 120K
Honda Prelude 2.0 1983 - 150K
Mitsubishi Sapporo 1.6 1976 - 120K
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Ik zal het vragen aan de garage of hij het kan opmeten en direct kan vertellen of dat de dynamo niet naar behoren werkt.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo Jeroen,Jeroen schreef: ↑23 jan 2023 15:03 Ik denk dat lekstroom lastig te ontdekken is via uitlezen (OBD2). Ik denk dat een W202 OBD1 heeft wat het allemaal nog veel moeilijker maakt. Even multimeteren op de accupolen (draaiend/niet draaiend) en kijken hoeveel Volt er op staat geeft vrij snel wat meer inzicht. Bij lekstroom zul je moeten gaan kijken hoeveel miliAmpere er daadwerkelijk blijft lopen en wat er verandert na het trekken van alle zekeringen (eerst foto maken) en daarna 1 voor 1 terugsteken.
gr J
Bedankt voor je advies.
Als ik bij de garage ben zal ik je tekst even laten zien,ik weet zelf namelijk niet wat een milliampere is en had er nooit eerder van gehoord.Als garagehouder zou hij t wel moeten weten denk ik.
Als het probleem is opgelost laat ik het nog even weten
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo Msmax,Msmax schreef: ↑23 jan 2023 15:05 Hoi hoi,
Is die "andere" accu nieuw of een gebruikte?
Beste is om de capaciteit van de accu's te meten gevolgd door de laadspanning van de auto.
Dan weet je zeker dat er niets mis is met je accu of laadsysteem nu.
Een W202 is wel uitleesbaar maar ik denk niet dat dat direct zal helpen als er een lekstroom is, behalve als een module helemaal kapot is natuurlijk. Meestal is het troubleshooten met een stroommeter ertussen.
Groeten, Msmax
Er zat bij aankoop een 74 amh accu in maar die heb ik vervangen door een 60amh accu die uit mn slk 170 is gehaald dus geen nieuwe.
Ik ga de auto morgen bij de garage achterlaten en laat het hier weten zodra er meer duidelijkheid is
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
- ruub-sterw201
- Berichten: 6356
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
En check eerst of je je radiocode nog hebt mocht datvan toepassing zijn op jouw auto voordat je zekeringen gaat losmaken.high5compliments schreef: ↑23 jan 2023 15:22Hallo Jeroen,Jeroen schreef: ↑23 jan 2023 15:03 Ik denk dat lekstroom lastig te ontdekken is via uitlezen (OBD2). Ik denk dat een W202 OBD1 heeft wat het allemaal nog veel moeilijker maakt. Even multimeteren op de accupolen (draaiend/niet draaiend) en kijken hoeveel Volt er op staat geeft vrij snel wat meer inzicht. Bij lekstroom zul je moeten gaan kijken hoeveel miliAmpere er daadwerkelijk blijft lopen en wat er verandert na het trekken van alle zekeringen (eerst foto maken) en daarna 1 voor 1 terugsteken.
gr J
Bedankt voor je advies.
Als ik bij de garage ben zal ik je tekst even laten zien,ik weet zelf namelijk niet wat een milliampere is en had er nooit eerder van gehoord.Als garagehouder zou hij t wel moeten weten denk ik.
Als het probleem is opgelost laat ik het nog even weten
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
-
- Berichten: 660
- Lid geworden op: 29 nov 2021 19:20
- Mercedes-Benz: B250E
high5compliments schreef: ↑23 jan 2023 15:26Hallo Msmax,Msmax schreef: ↑23 jan 2023 15:05 Hoi hoi,
Is die "andere" accu nieuw of een gebruikte?
Beste is om de capaciteit van de accu's te meten gevolgd door de laadspanning van de auto.
Dan weet je zeker dat er niets mis is met je accu of laadsysteem nu.
Een W202 is wel uitleesbaar maar ik denk niet dat dat direct zal helpen als er een lekstroom is, behalve als een module helemaal kapot is natuurlijk. Meestal is het troubleshooten met een stroommeter ertussen.
Groeten, Msmax
Er zat bij aankoop een 74 amh accu in maar die heb ik vervangen door een 60amh accu die uit mn slk 170 is gehaald dus geen nieuwe.
Ik ga de auto morgen bij de garage achterlaten en laat het hier weten zodra er meer duidelijkheid is
Je kan niet zo maar een kleinere accu in je auto zetten. De accu die erin zit heeft naast die 74 of 60 amh ook nog een max belasting die hij voor kortere tijd aan kan (om te starten) En overal genomen heeft een kleinere accu ook een kleinere piek belasting en vernaggel je dus elke keer de accu als je start. De fabrikant heeft echt wel overna gedacht hoe sterk jou accu en dynamo moet zijn bij deze motor en het aantal verbruikers in de auto. Als je accu dus telkens leeg is dan is er iets niet naar behoren van de bestaande onderdelen.
C350E en B250E
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo Plorie,
Gister bij de garage geweest en na het opmeten van de accu kwam naar voren dat de dynamo kapot was.
Maar kan het zijn dat de dynamo door een lekstroom niet werkt of defect is gegaan?
En als het goed is moet er een 90amp dynamo in zitten maar diverse onderdelen sites geven ook aan dat er 115amp dynamos geschikt zijn voor mn auto.
Heb deze 2 nog liggen en bij de 1e geeft google aan dat het ook voor de C180 is.
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Gister kwam naar voren na het opmeten dat de dynamo zn werk niet deed,dat word dus vervangen jammer genoeg.Jeroen schreef: ↑23 jan 2023 15:03 Ik denk dat lekstroom lastig te ontdekken is via uitlezen (OBD2). Ik denk dat een W202 OBD1 heeft wat het allemaal nog veel moeilijker maakt. Even multimeteren op de accupolen (draaiend/niet draaiend) en kijken hoeveel Volt er op staat geeft vrij snel wat meer inzicht. Bij lekstroom zul je moeten gaan kijken hoeveel miliAmpere er daadwerkelijk blijft lopen en wat er verandert na het trekken van alle zekeringen (eerst foto maken) en daarna 1 voor 1 terugsteken.
gr J
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo Sebas,SebasB250E schreef: ↑24 jan 2023 09:55high5compliments schreef: ↑23 jan 2023 15:26Hallo Msmax,Msmax schreef: ↑23 jan 2023 15:05 Hoi hoi,
Is die "andere" accu nieuw of een gebruikte?
Beste is om de capaciteit van de accu's te meten gevolgd door de laadspanning van de auto.
Dan weet je zeker dat er niets mis is met je accu of laadsysteem nu.
Een W202 is wel uitleesbaar maar ik denk niet dat dat direct zal helpen als er een lekstroom is, behalve als een module helemaal kapot is natuurlijk. Meestal is het troubleshooten met een stroommeter ertussen.
Groeten, Msmax
Er zat bij aankoop een 74 amh accu in maar die heb ik vervangen door een 60amh accu die uit mn slk 170 is gehaald dus geen nieuwe.
Ik ga de auto morgen bij de garage achterlaten en laat het hier weten zodra er meer duidelijkheid is
Je kan niet zo maar een kleinere accu in je auto zetten. De accu die erin zit heeft naast die 74 of 60 amh ook nog een max belasting die hij voor kortere tijd aan kan (om te starten) En overal genomen heeft een kleinere accu ook een kleinere piek belasting en vernaggel je dus elke keer de accu als je start. De fabrikant heeft echt wel overna gedacht hoe sterk jou accu en dynamo moet zijn bij deze motor en het aantal verbruikers in de auto. Als je accu dus telkens leeg is dan is er iets niet naar behoren van de bestaande onderdelen.
Heb dat nooit eerder geweten eigenlijk maar op diverse onderdelen sites geven ze aan dat meerdere 60amh accu's voor mn auto geschikt zijn.
De 60amh accu komt uit mn slk170 met een dak en 2.3 motor wat naar mijn idee mer stroom moet verbruiken als een 1.8 wat ik nu heb.
Kan het zijn dat de vorige eigenaar er zelf een sterkere accu in heeft gezet in dit geval?
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
-
- Berichten: 652
- Lid geworden op: 01 jun 2019 14:28
- Mercedes-Benz: R170 SLK230 -ex E50 AMG-170 SLK 200 comp - ex W140 S500 - ex W208 CLK cabrio hardtop - ex W140 S500 coupe - ex W210 E50 AMG - ex W140 S320 - ex w124 300ce 24v - ex W126 420sec - ex w201 190E 2.3 16v
- Contacteer:
Hallo Ruub,ruub-sterw201 schreef: ↑23 jan 2023 18:20En check eerst of je je radiocode nog hebt mocht datvan toepassing zijn op jouw auto voordat je zekeringen gaat losmaken.high5compliments schreef: ↑23 jan 2023 15:22Hallo Jeroen,Jeroen schreef: ↑23 jan 2023 15:03 Ik denk dat lekstroom lastig te ontdekken is via uitlezen (OBD2). Ik denk dat een W202 OBD1 heeft wat het allemaal nog veel moeilijker maakt. Even multimeteren op de accupolen (draaiend/niet draaiend) en kijken hoeveel Volt er op staat geeft vrij snel wat meer inzicht. Bij lekstroom zul je moeten gaan kijken hoeveel miliAmpere er daadwerkelijk blijft lopen en wat er verandert na het trekken van alle zekeringen (eerst foto maken) en daarna 1 voor 1 terugsteken.
gr J
Bedankt voor je advies.
Als ik bij de garage ben zal ik je tekst even laten zien,ik weet zelf namelijk niet wat een milliampere is en had er nooit eerder van gehoord.Als garagehouder zou hij t wel moeten weten denk ik.
Als het probleem is opgelost laat ik het nog even weten
Zat geen originele radio in maar gewoon een simpele aftermarket
Je rijdt een audi als je iemand wilt zijn...
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent
Maar je rijdt een Mercedes-Benz als je al iemand bent