Eerder stelde ik mijn C216 hier voor. Die auto maakte dat ik oog kreeg voor zijn opvolger: de C217.
De barokke C216 spreekt mij erg aan maar de C217 vind ik gewoon een heel erg mooie auto. Toeval wilde ook dat ik afgelopen zomer 50 werd. Prima excuus om een 'serieuze oude mannen auto' te kopen. Een interview met de toenmalige 'Baureihenleiter' Hermann Storp deed de rest: https://www.youtube.com/watch?v=IRjBaLMRs3E&t=169s (zie vanaf 2:40m min) Ik wist niet dat je op dat niveau in Duitsland zulke lollige mannen had. Een 500 (vor-mopf) moest het dus worden!
Ik heb in Nederland 1 keer proefgereden met zo'n auto en heb me verbaasd over het verschil met de CL, de C216 en C217 zijn auto's die een totaal andere filosofie hebben. Goed nieuws: je kan ze prima naast elkaar hebben!
Daar waar de C216 onthaast, beloont de C217 een beweging met het gaspedaal met de meest lollige klanken uit de uitlaat. Ok hij klinkt niet als mijn eerdere hoogtoerige italiaanse V8, maar dat zoek ik ook niet in een dagelijkse auto. Ik denk ook dat hij een cross plane cranck heeft. Het is gewoon een behoorlijk rappe auto (een seconde sneller naar de 100). Er zijn wel veel nannies die je in de gaten houden. Zo moet je wel binnen de lijntjes rijden. Dat hij door de file zelf kan sturen, zoek ik ook al niet.
Voor mij moest het uiteindelijk een smaragdgroene worden (al viel ik even voor een robijnzwarte). De C217's zijn sowieso al niet heel dik gezaaid maar in deze kleur stonden er afgelopen zomer 4 te koop in Europa waarvan één bij de Luxemburgse dealer. Deze is het dan ook geworden 500 4-matic, 2016, 75 dkm (inmiddels 85 dkm).
Storp zegt in het interview over de auto "Der kann alles" en dat lijkt ook zo. Al moet hij dwars door een muur heen! De cabine is 1 grote verwennerij. Ik vind stoelverwarming fijn. Deze heeft ook stuurverwarming en verwarmde armleggers. Over de aandacht voor detail: je kan voor de voetenruimte temperatuur een standaard afwijking instellen tov de ingestelde temperatuur (2 gr hoger voor de bijrijderskant in mijn geval). Mooi is ook dat je achterin niet fijn achter jezelf kan zitten, en dat voor een auto van 5,02m!
Ik vond de AMG-wielen (met zwart) niet zo mooi en kocht de wielen van de introductie-auto, die niemand, behalve ik, mooier lijkt te vinden.
Ik gebruik de zwarte nu als winterwielen.
Vrees dat ik er in het dagelijks verkeer gemiddeld 1:8 mee rijdt. Het kan zuiniger dan 1:11 op lange afstanden. Maar gemiddeld genomen drinkt hij meer dan de CL omdat ik er harder mee rijd.
McBacon & C217 (S 500 Coupe 4-matic)
- RenevK
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 03 jul 2016 10:45
- Mercedes-Benz: Ex S202 1997 - C220D, Elegance; S204 2012 - C200CDI, Avantgarde; Huidig S205 2018 - C180
- Specialisatie: Autodetailing
Bijzondere verschijning. Zoals je al hebt ondervonden met de zoektocht zie je ze heel weinig (en zullen ze weinig worden aangeboden. Mooie auto en heel gaaf interieur, zullen hele fijne km’s worden.
Logboek S204
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Geweldige bak! Elke kilometer moet een genot zijn! En hetzelfde verbruik als mijn S203 4 cilinder
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Gefeliciteerd. Erg mooie auto.
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Heel gaaf, een CL (of nog liever C217) is wel zo'n beetje de top van het aanbod. En gaaf interieur!
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection