Mercedes optiecode's, uitleg/betekenis

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4070
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

13 jan 2023 14:41

Er komen steeds vaker vragen van forumleden wat betekend deze optiecode, waarvoor is het enz enz.
ik trap af..

Rondkijkend voor een C63(s) 205 serie kom ik deze code's tegen:

250 AMG drivers package
466 Active dynamic engine mount (wat is de meerwaarde met een 63 zonder?)
467 AMG electronic rear-axle differntial lock
255 AMG Track pace (deze kom ik bijna niet tegen?)
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

14 jan 2023 12:58

W204Avantgarde schreef: 13 jan 2023 14:41 Er komen steeds vaker vragen van forumleden wat betekend deze optiecode, waarvoor is het enz enz.
ik trap af..

Rondkijkend voor een C63(s) 205 serie kom ik deze code's tegen:

250 AMG drivers package
466 Active dynamic engine mount (wat is de meerwaarde met een 63 zonder?)
467 AMG electronic rear-axle differntial lock
255 AMG Track pace (deze kom ik bijna niet tegen?)
250 is verhogen van de topsnelheid naar 290 km/h voor de sedan en 280 km/h voor de Estate en je kan je inschrijven voor trainingen/evenementen van de AMG Driving Academy (maar die kun je volgens mij ook gewoon los van auto-aanschaf doen en je kan van AMG auto's huren daarvoor).

255 Track Pace is eigenlijk precies wat de verpakking zegt: het bijhouden van prestaties op bepaalde circuits. De circuits zitten er al in, als je daar dan rijdt kun je zaken bijhouden als rondetijden, snelheid, etc

466 zijn vloeistofgevulde motorsteunen. Door een bepaalde stroom door de vloeistof te sturen worden deze stugger of minder stug. Als je heel dynamisch (lees: circuit) rijdt wil je ze zo stijf mogelijk hebben ivm rijdynamiek en overbrenging van prestaties, maar met normaal rijden wil je niet elke trilling vanuit de motor voelen.

467 zou standaard moeten zijn op een C63 S. Zowel de reguliere als S hebben een sperdiff, maar de standaard variant is mechanisch terwijl 467 elektronisch is en daarmee preciezer en sneller reageert. Wat je hiervan gaat merken in het echt, betwijfel ik zeer...


Resumee: als je geen coureur bent en niet op het circuit te vinden zal zijn, heb je er verder niets aan.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
W204Avantgarde
Berichten: 4070
Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
Locatie: Noord Limburg

14 jan 2023 16:10

Dank voor de uitleg !!
Plaats reactie