360 graden camera's bouwen we regelmatig in (morgen ook weer - in een S205 C-klasse) en hebben we ook al wel eerder in een 907 sprinter gebouwd en dat stelt op zich allemaal niet zo veel voor, MAAR:
In dit geval wilde de rechter spiegelcamera voor geen meter mee werken omdat die veel te veel sprinter op het beeld liet zien. Bij het beeld van de 360 camera zitten er aan beide zijden van de bus een rode lijn getekend en daar moet de zijkant van de sprinter evenwijdig binnen vallen wat links geen probleem was maar wat rechts absoluut niet het geval was.
Bij gebrek aan een aan te wijzen oorzaak heb ik de camera, de spiegelkap en de camerahouder vervangen maar dat was allemaal zonder positief resultaat.
Ik heb toen de camerahouders maar eens van dichtbij bekeken omdat mercedes een setje houders heeft voor linksgestuurde en een setje houders voor rechtsgestuurde sprinters en wat bleek... In de doos met linksgestuurd onderdeelnummer zat een houder LI LHD en een houder RE RHD wat wil zeggen dat de linker houder juist was en de rechter houder bedoeld was voor een rechtsgestuurde sprinter.
Dus toen nog maar eens een derde setje besteld...en nog maar eens VIJF setjes...en allemaal dezelfde inhoud...en dan kom je dus voor geen meter verder omdat er een houdertje van nog geen 4 euro ex btw verkeerd geleverd blijft worden

In een helder moment bedacht ik mij dat ik mogelijk nog een setje houders over had gehouden van die vorige sprinter waar ik de 360 graden camera in had gebouwd -en dat had ik- en dus heb ik deze ombouw in ieder geval nog afgekregen maar anders zit je dus met een groot probleem omdat het werk niet afgemaakt kan worden (de camera's konden niet gekalibreerd worden omdat er 1 niet goed stond) en mercedes waarschijnlijk een paar weken (tot maanden) nodig heeft om dit toeleveringsprobleem opgelost te krijgen.
Uit pure nieuwsgierigheid heb ik overigens ook een setje houders voor de rechtsgestuurde sprinter besteld en tot mijn verbazing bleek in dat setje een LI LHD en een RE LHD houder te zitten wat dus betekent dat die BEIDE fout zijn verpakt en dus:
- mercedes van de 4 onderdelen in deze 2 sets maar liefst 3 foute onderdelen heeft zitten
- ik toch 2 juiste houders nieuw besteld heb weten te krijgen (en daarna nog maar meteen 4 sets bij besteld)
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479