Ik zal er eens naar kijken, dankje!gerardwb schreef: ↑11 mar 2022 20:49 Zie deze link https://rammbrunnen.jimdofree.com/dpf-r ... erwachung/
Regenereren roetfilter w212
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7277
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
De hele korten ritten laten het proces niet eens starten en de iets langere ritten zorgen voor onafgemaakte regeneratie cyclussen (dus net wel KVS op temp en dan weer afzetten). Je moet idd echt af en toe wat langer rijden. Bij een onafgemaakte poging gaat hij wel de volgende keer weer direct een poging wagen als de omstandigheden zijn bereikt. Dus als je zo'n ledje hebt hoeft je hem echt niet altijd alles af te laten maken.
Ik had het probleem dat het oliepeil hoger werd door het blijkbaar niet volledig regenereren. (foutmelding olieniveau reduceren)Bij de olieverversing bleek er 700 ml teveel aan olie uit te komen en verdund. Nu heb ik de Mercedes Me app op de cockpit stand staan en dan kun je de voltmeter aflezen, deze staat normaal op 14,2 tot 14,3 en als ik de achteruitverwarming aan zet gaat deze terug naar 14,1.
Dus als tijdens het regenereren de achteruitverwarming bij springt, zal dat te zien zijn door de voltmeter.
Dus als tijdens het regenereren de achteruitverwarming bij springt, zal dat te zien zijn door de voltmeter.