kosten herstel schade

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
VELDBIG
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 okt 2022 10:18
Mercedes-Benz: GLK

19 nov 2022 10:00

W204Avantgarde schreef: 19 nov 2022 07:56 Je zegt dat de 2 delen niet helemaal gespoten zijn... wat is het dan ?
Op de foto is alles geschuurd en zelfs in de primer ? Dan kan het toch niet anders dat ze alle 2 gelakt zijn ?
wat ik bedoel met niet helemaal gespoten is dat de geschuurde delen in kleur gespoten zijn en de panelen dus niet in het geheel gespoten(uitgespoten). Met als resultaat dat bijvoorbeeld bij het voorscherm kleine steenslag nog zichtbaar is. en dat vind ik dan pruts werk
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2292
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

19 nov 2022 11:20

dutchtbi schreef: 19 nov 2022 09:03 Het scheelt ook nog wel eens of het verzekeringswerk is of niet.
dat klopt maar zou niet mogen een euro van een niet verzekerde is evenveel waard dan van een wel verzekerde. maar ik weet dat het gebeurd.
Ik kreeg vroeger ook iemand met schade en die vroeg een prijsopgave waarna hij zei maakt het verschil als ik verzekerd ben nou dat kost evenveel waarop de klant zei dan mag u het maken. want ik ben net elders geweest en daar zei men als het voor de verzekering is kunnen we nog wel wat extra doen en ik werk zelf bij een verzekeraar dus dat ging hem niet worden.

Ik vind het genoemde bedrag ook niet echt hoog maar ze moeten natuurlijk wel doen wat er is afgesproken en het moet er naar tevredenheid uit zien. als je je er steeds aan stoort als je naar de reparastie kijkt is er iets mis denk ik.
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
VELDBIG
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 okt 2022 10:18
Mercedes-Benz: GLK

19 nov 2022 11:38

motorhan schreef: 19 nov 2022 11:20
dutchtbi schreef: 19 nov 2022 09:03 Het scheelt ook nog wel eens of het verzekeringswerk is of niet.
dat klopt maar zou niet mogen een euro van een niet verzekerde is evenveel waard dan van een wel verzekerde. maar ik weet dat het gebeurd.
Ik kreeg vroeger ook iemand met schade en die vroeg een prijsopgave waarna hij zei maakt het verschil als ik verzekerd ben nou dat kost evenveel waarop de klant zei dan mag u het maken. want ik ben net elders geweest en daar zei men als het voor de verzekering is kunnen we nog wel wat extra doen en ik werk zelf bij een verzekeraar dus dat ging hem niet worden.

Ik vind het genoemde bedrag ook niet echt hoog maar ze moeten natuurlijk wel doen wat er is afgesproken en het moet er naar tevredenheid uit zien. als je je er steeds aan stoort als je naar de reparastie kijkt is er iets mis denk ik.
Precies wat je zegt zo voelt het bij mij ook
Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 1690
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
Locatie: 030

19 nov 2022 16:29

Als je afspreekt dat de panelen geheel worden gespoten (EN je spreekt een prijs af) EN dat gebeurt vervolgens niet en je bent ontevreden:

Dan ben ik heel benieuwd naar het verhaal van deze firma?
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 3010
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

19 nov 2022 17:54

Helaas is het vaak bij auto's van een zekere leeftijd dat deelreparatie's zelden tot de 100% tevredenheid leiden, de originele lakkleur heeft al een heel leven achter de rug terwijl de nieuw gespoten delen vers zijn.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Gebruikersavatar
online
Berichten: 1176
Lid geworden op: 16 jan 2011 17:48
Mercedes-Benz: W124 500e 1992
Locatie: Zweden

19 nov 2022 18:07

Olivier1 schreef: 19 nov 2022 16:29 Als je afspreekt dat de panelen geheel worden gespoten (EN je spreekt een prijs af) EN dat gebeurt vervolgens niet en je bent ontevreden:

Dan ben ik heel benieuwd naar het verhaal van deze firma?
De panelen zijn wel geheel gespoten!
Wanneer je een basislak (kleur) spuit leg je daarna blanke lak. De basiskleur nevel je uit, in dit geval op het "eigen deel" dit doe je om kleurverschil te voorkomen. Ook als de kleur niet 100 is zie je dat nu niet.
Nu ergert de topicstarter zich aan niet uitgeschuurde steenslag. Iets wat je vanaf 50cm mischien niet eens ziet.
Schuur je wel alles uit en leg je overal kleur voor de laklaag heb je mischien/waarschijnlijk wel kleurverschil.
De vraag is wat je liever hebt/ziet. Een minuscuul steenslagdingetje of dat wanneer je de straat in komt fietsen en je ziet je auto staan in two tone lak maar dan vertikaal.

Marco
VELDBIG
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 okt 2022 10:18
Mercedes-Benz: GLK

23 nov 2022 15:48

dank allemaal voor jullie reactie. een wijze les voor de toekomst zullen we maar zeggen
Plaats reactie