W210 Alarm Claxon coderen ??? Startproblemen.

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
W210Rob
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 jan 2016 09:51
Mercedes-Benz: W211 E280 Avantgarde Station 2007, W210 E 320 CDI Avantgarde Bouwjaar 2000, R170 SLK 200, Kawasaki Classic Vulcan 1500
Locatie: Halle (Achterhoek)

21 nov 2022 21:28

Mijn W210 320 CDI Avantgarde stationwagen heeft zo af en toe startproblemen.
Dan draait de startmotor wel maar hij slaat niet aan.
Het is ook een keer gebeurd toen hij wel liep, ik had een stuk gereden en toen sloeg hij af. Ik laat hem een tijdje (half uur) staan en probeer het nog een keer. En ja hoor hij start.

Het is allemaal begonnen nadat mijn alarm spontaan twee keer vlak achter elkaar afging.

Daarom heb ik de claxon van het alarm uit het spatbord verwijderd en open gemaakt om te zien of er problemen mee waren. Ik had veel berichten gelezen over de accu die er in zit die problemen zou opleveren.
Alles zag er schoon uit en de accu had prima lading, ook onder belasting.
Ik heb hem weer aangesloten, maar nu werkt het alarm niet meer.
Moet hij gecodeerd, gesynchroniseerd worden met de auto? Zo ja, hoe doe ik dat?

Ook zonder claxon/alarm heeft de auto soms startproblemen. De accuspanning van de auto is goed.

Het lijkt er op dat het optreedt als de auto wat overhelt, bijvoorbeeld doordat een voor- of achterwiel op de stoep staat.
Kan dit te maken hebben met de sensor die kijkt of de auto onrechtmatig weggesleept wordt?
Waar zit die sensor? Het gaat hier om een stationwagen.

Ik kan de fout niet reproduceren.
Zo gaat het een aantal keren goed en dan is het weer raak. De startmotor draait wel, maar hij slaat niet aan.
Voor de zekerheid gebruik ik de auto alleen in de omgeving en heb mijn fiets achterin liggen.
Dan kan ik in ieder geval thuiskomen.

Het lijkt op het probleem dat kan ontstaan als een van de stekkers van de injectoren geen goed contact maakt.
Die heb ik nagekeken en ze maken wel goed contact.

Wie heeft de oplossing?

Zowel voor de claxon/alarm als het soms niet willen starten.

Bij voorbaat dank,

Rob
JantjeV8
Berichten: 2217
Lid geworden op: 30 sep 2020 08:05
Mercedes-Benz: s211 E500, s210 E430, w123 230TE, Unimog 416

22 nov 2022 07:58

Ik zou dit zelf niet direct bij het alarm zoeken, maar aan de brandstofkant. De druksensor op de cdi-rail, het bekende O-ringetje daar achterop, of een injector die het aan het opgeven is (glaasjestest).
W210Rob
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 jan 2016 09:51
Mercedes-Benz: W211 E280 Avantgarde Station 2007, W210 E 320 CDI Avantgarde Bouwjaar 2000, R170 SLK 200, Kawasaki Classic Vulcan 1500
Locatie: Halle (Achterhoek)

22 nov 2022 21:22

Hallo Jan,

Dank voor jouw reactie.

Als jij het over de druk sensor hebt met de O ring bedoel jij dan de Pressure Valve die aan de kant van het brandschot op de common rail zit?
Druk ventiel.jpg
Druk ventiel.jpg (19.6 KiB) 91 keer bekeken

En dan zouden dit de O ringen zijn:

O ringen.jpg
O ringen.jpg (2.26 KiB) 91 keer bekeken

Of bedoel jij de Pressure Sensor aan de voorzijde van de common rail?

Druk sensor.jpg
Druk sensor.jpg (7.86 KiB) 91 keer bekeken

Ik heb de auto uitgelezen waarvan hieronder wat afbeeldingen volgen:

Y74 Pressure control valve test.jpg
Y74 Pressure control valve test.jpg (61.68 KiB) 91 keer bekeken
Charge pressure control Close.jpg
Charge pressure control Close.jpg (54.69 KiB) 91 keer bekeken
Charge pressure control Open.jpg
Charge pressure control Open.jpg (53.21 KiB) 91 keer bekeken
HFM-SFI Test.jpg
HFM-SFI Test.jpg (58.63 KiB) 91 keer bekeken
Starter rotates and engine does not starts.jpg
Starter rotates and engine does not starts.jpg (67.25 KiB) 91 keer bekeken

De 'Current injected quantity zit aan de lage kant. Hij stijgt iets als ik het gaspedaal een beetje indruk.

Test engine at idle speed.jpg
Test engine at idle speed.jpg (84.52 KiB) 91 keer bekeken
Test engine in warming-up phase Pedal 0%.jpg
Test engine in warming-up phase Pedal 0%.jpg (60.49 KiB) 91 keer bekeken
Test engine in warming-up phase Pedal 11%.jpg
Test engine in warming-up phase Pedal 11%.jpg (61.46 KiB) 91 keer bekeken

Ik hoop dat jij of iemand anders hieruit een Eureka moment kan halen en wellicht een oplossing heeft.

Bij voorbaat dank,

Rob
W210Rob
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 jan 2016 09:51
Mercedes-Benz: W211 E280 Avantgarde Station 2007, W210 E 320 CDI Avantgarde Bouwjaar 2000, R170 SLK 200, Kawasaki Classic Vulcan 1500
Locatie: Halle (Achterhoek)

22 nov 2022 21:24

Wat bedoel je precies met de glaasjestest?
Plaats reactie