Een tijd terug hebben we een S205 C63 AMG (zonder de "s" toevoeging) voorzien van keramische remmen (optiecode B07), DAB+ (optiecode 537) en een easy access schopsensor (optiecode 871).
Bij de non-s C63 is het niet mogelijk om keramische remmen te bestellen wat komt omdat mercedes andere voorste fuseelichamen gebruikt waarbij de remklauwen iets dichter op de naaf gemonteerd zitten en er kleinere remschijven worden gebruikt.
Dus: een set andere fuseelichamen met langere afstandshouders (van de C63 met de s toevoeging), een paar remtangen, remblokken en 4 remschijven waarvan de voorste 2 toch best wel prijzig zijn (en dat is een understatement).
Men is bij mercedes wel zo vriendelijk geweest om een slijtage indicator op te nemen op deze remschijven...in de vorm van een minimaal gewicht waar die schijf aan moet voldoen ... ik vraag mij af hoe men zich dat gedacht heeft bij het gemiddelde onderhoud van deze auto's...
De houders van de achterste remtangen hebben lang op zich laten wachten (backorder) en zijn later pas een keer gemonteerd - de brackets voor de achterremmen zijn bij de C63 (s) hetzelfde voor alle remtang varianten en het verschil zit alleen maar in de kleur (maarja - het is wel net iets mooier als die kleur dan wel juist is).
Voor de DAB+ is er gebruikt gemaakt voor een alternatieve (orginele mercedes) DAB antenne bij de voorruit omdat deze auto wel de juiste ruit had (met de DAB+ antennedraden in de ruit) maar bij mercedes knipt men blijkbaar die stekker van de ruit af als die niet wordt gebruikt.
...dit was in ieder geval een keer wat anders dan de vele achteraf ingebouwde trekhaken en memory stoelen...
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479
S205 C63 voorzien van keramische remmen B07 en DAB+ 537
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de S205 C63 AMG
- IMG_6192.jpg (88.37 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de originele (non DAB) antenneversterker in de achterklep
- IMG_6258.jpg (53.39 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe (DAB ondersteunende) antenneversterker in de achterklep...die dashcam zat er overigens al...
- IMG_6261.jpg (62.3 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe (DAB ondersteunende) antenneversterker in de achterklep
- IMG_6259.jpg (58.37 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de (alternatieve) voorste DAB antenne (die wel origineel mercedes is)
- IMG_6273.jpg (52.77 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de antennedraden die al wel in de voorruit zaten maar waar geen stekker meer voor aan de ruit zat
- IMG_6274.jpg (36.59 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de DAB+ tuner achter in de kofferruimte
- IMG_6270.jpg (89.95 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de originele C63 remmen
- IMG_6193.jpg (68.62 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de originele C63 remmen
- IMG_6195.jpg (76.17 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de originele C63 remmen
- IMG_6293.jpg (69.89 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de originele C63 remmen
- IMG_6299.jpg (66.4 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe achterremmen die hetzelfde zijn als wat er eerst op zat alleen met een andere kleur remklauw (en eigenlijk ook de bevestigingsbeugel)
- IMG_6294.jpg (58.8 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de C63 met de nieuwe achterrremmen
- IMG_6298.jpg (57.39 KiB) 1625 keer bekeken
-
- zonder de voorste remmen en nog met het originele fuseelichaam
- IMG_6306.jpg (64.93 KiB) 1625 keer bekeken
-
- zonder de voorste remmen en zonder fuseelichaam
- IMG_6310.jpg (60.82 KiB) 1625 keer bekeken
-
- zonder de voorste remmen en zonder fuseelichaam
- IMG_6316.jpg (51.44 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
- IMG_6339.jpg (64.35 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
- IMG_6341.jpg (64.59 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe en oude fuseelichamen en het verschil in de bevestigingspunten voor de remtang
- IMG_6343.jpg (62.57 KiB) 1625 keer bekeken
-
- zonder de voorste remmen en met nieuw fuseelichaam
- IMG_6345.jpg (62.54 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe keramische remschijf
- IMG_6301.jpg (61.05 KiB) 1625 keer bekeken
-
- de nieuwe voorste remtang
- IMG_6303.jpg (68.55 KiB) 1625 keer bekeken
-
- met keramische remmen op een nieuw fuseelichaam
- IMG_6349.jpg (64.1 KiB) 1625 keer bekeken
-
- met keramische remmen op een nieuw fuseelichaam
- IMG_6365.jpg (62.45 KiB) 1625 keer bekeken
-
- met keramische remmen
- IMG_6351.jpg (68.88 KiB) 1601 keer bekeken
-
- de keramische remschijf moet als versleten worden beschouwd bij een gewicht dat minder is dan 7428 gram
- IMG_6369.jpg (76.4 KiB) 1601 keer bekeken
-
- de C63 met de nieuwe keramische remmen
- IMG_6356.jpg (68.54 KiB) 1601 keer bekeken
-
- de nieuwe achterremmen die hetzelfde zijn als wat er eerst op zat alleen met een andere kleur remklauw en bevestigingsbeugel
- IMG_7357.jpg (63.1 KiB) 1601 keer bekeken
-
- met keramische remmen
- IMG_6367.jpg (75.84 KiB) 1601 keer bekeken
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
Erg gaaf
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Even wat rondgelezen, vanuit fabrikanten (MB, BMW, Audi, Porsche) is het zo onderzocht en aangeraden. Alleen slijtage monitoren is niet voldoende want je hebt ook te maken met oxidatie van het schijfmateriaal bij intensief gebruik waardoor de massa van de schijf lager wordt. Daarom moeten ze ook altijd gewogen en gemeten worden en is alleen slijtage waarnemen niet voldoende.MBenzNL schreef: ↑23 okt 2022 12:33 Men is bij mercedes wel zo vriendelijk geweest om een slijtage indicator op te nemen op deze remschijven...in de vorm van een minimaal gewicht waar die schijf aan moet voldoen ... ik vraag mij af hoe men zich dat gedacht heeft bij het gemiddelde onderhoud van deze auto's...
Ik lees verder dat Audi sinds 2017 een andere methode gebruikt middels Carboteq metingen. Een speciale tool zou de structuur van de schijf kunnen bepalen. Na het meten van de dikte en bij een bepaalde ' Carboteq'-waarde zou de schijf vervangen moeten worden. Dit alles zou gedaan kunnen worden zonder de schijven te demonteren.
Overigens heb je volgens dat Audi-document dan ipv/naast minimum gewichten op de schijf nog 3x twee getallen die de Carboteq meting moet bereiken. En ik zie die waarden ook op die schijven staan; op foto IMG_6369.jpg zou de meting tussen de 63 (nieuw) en 38 (max toegestane slijtage) moeten blijven
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
Erg gaaf inderdaad!
Maar keramische remschijven moet je wel heel graag willen hebben, wil men die handel ook vrijwillig willen betalen. Ieder zijn ding uiteraard
Één steentje op de verkeerde plek en je bent weer een paar ruggen verder
Maar keramische remschijven moet je wel heel graag willen hebben, wil men die handel ook vrijwillig willen betalen. Ieder zijn ding uiteraard
Één steentje op de verkeerde plek en je bent weer een paar ruggen verder