Ben onlangs in bezit van een s204 van 2012 met een om651 handgeschakeld. Hiervoor reed ik een w204 met een om646 met een automaat. Ik wilde eigelijk qua emissieklasse omhoog omdat ik geen gedonder wil hebben in de binnensteden.
Tijdens het proef rijden van de s204 vond ik m al luid maar dacht dat went wel! Dit geldt overigens ook voor de handversnelling. Nu een tijd verder vind ik het maar meer vevelender worden. Ook de rogel tijdens het schakelen werkt al behoorlijk op mijn zenuwen.
De vraag: Nou ben ik van de geluidjes en techniek maar dacht toch, hoe kan het dat er zoveel verschil in deze motoren zitten. De om646 netjes egaal in de toeren en de om651 als een kartwagen.
En als 2de zou ik deze rijervaring willen hebben als met de om646 alleen een emissie klasse hoger. Welke diesel zou dan bij mij passen?
Bvd voor het meedenken
Om 651 vs om 646
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8136
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Wat bedoel je met "luid"?
Hebben we het dan over een geratel (ketting of kettingspanners) of is het meer gefluit?
Varieert het geluid met de last/toeren, of is het constant?
Voel je ook trillingen?
Zonder meer informatie kan het van alles zijn, variëren van de turbo tot de motorsteunen, en van het twee-massavliegwiel tot aan een wiellager.
Hebben we het dan over een geratel (ketting of kettingspanners) of is het meer gefluit?
Varieert het geluid met de last/toeren, of is het constant?
Voel je ook trillingen?
Zonder meer informatie kan het van alles zijn, variëren van de turbo tot de motorsteunen, en van het twee-massavliegwiel tot aan een wiellager.