W201 190e 2.3 azzurro: specialist gezocht

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
faziel
Berichten: 284
Lid geworden op: 28 feb 2006 18:53

03 okt 2022 14:02

Beste forumleden,

Ik heb sinds 2010 een w201 190e avantgarde azzurro in bezit. De auto is rijdend weggezet en in 12 jaar tijd is er tussentijds enkele keren mee gereden voor de apk. Sinds ongeveer 2018 heeft de auto langere tijd stilgestaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat de auto niet meer wilde aanslaan.
De volgende zaken zijn aangepakt om de auto weer aan de praat te krijgen:

- accu
- injectoren
- brandstofpomp en filter (vorige pomp is vastgelopen)
- bougies (zijn inmiddels weer zwart aangeslagen)
- spinnenkop is losgemaakt (plunjer zat vast)
- verse bp ultimate
- slang carterventilatie richting stappenmotor (of eigenlijk stationair regelaar toch?)

Inmiddels start de auto weer, maar de motor draait alleen als je het gaspedaal ingedrukt houdt. Zodra het gaspedaal wordt losgelaten valt de motor uit en wilt hij niet meer aanslaan tot de volgende dag. Ook ruik ik een benzinelucht (deels uitlaat denk ik). Hierdoor heb ik het vermoeden dat de motor verzuipt. Als ik de bougie loshaal is hij gewoon droog.

Ik heb de motor gisteren goed warmgedraaid (kan gewoon met het gaspedaal erop met 1500rpm). Op een gegeven moment ook heel even blauwe rook gezien en nog een zwarte pluim met 3000 rpm. Navraag gedaan bij een garage en die wisten mij te vertellen dat het lange stilstaan effect heeft op de klepseals en hierdoor kan er wat olie verbranden. Zwarte rook zou benzine moeten zijn...

Ik ben op zoek naar een specialist in de regio Den Haag die de motor kan nazien. Eventuele tips om zelf nog uit te zoeken zijn ook welkom overigens. Het is zonde om een azzurro weg te laten rotten. Hij stond even te koop, maar ik wil er toch zelf in rijden.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Minne
Donateur
Berichten: 1585
Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
Locatie: Oost-Groningen

03 okt 2022 14:46

accumulator? Die maakt starten ook wel eens lastig. Verder is het vrij simpele techniek. Staat co goed afgesteld? ovp relais nog goed?
Als je aan de spinnekop hebt gezeten zou ik eerst er er een co meter op zetten. Tevens moet je eigenlijk de injectors syncen (allemaal gelijke hoeveelheid)
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
Plaats reactie